Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Kirre
gepost door: Kirre op 19/07/04 12:45
Een vlakwatervraagje,

Waar kan je leuke trektochten maken?
Wil met wat -ongeoefende- vrienden gaan trekken, hebben zelf geen kano's dus moeten ergens huren.

En wat is een leuke afstand, zelf deed ik op mijn 12e 25KM per dag, maar veel ouderen hadden er toen moeite mee... (tja, mijn ouders lieten me ook maar bikkelen)

Alvast bedankt
Kirre

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Tuur
gepost door: Tuur op 19/07/04 17:02
De Ardense Semois is, als ik me niet vergis ongeveer over 170 km bevaarbaar, het is hier zeer ligt wiltwater dat voor, zelfs absolute beginnelingen, makkelijk te doen.
Voor meer informatie kan je op de site van het nkb gaan kijken (wildwater, waterstanden, NKB in gele kader bovenaan, op haar 'website' (halverwege)).
Het is daar een zeer mooie omgeving, waar je gerust enkele dagen kan trekken.
Voor verhuurders kan je op het internet wel wat vinden denk ik.

Veel plezier en vergeet de dorpjes langs de oever niet (Frans spreken is handig, maar niet levensnoodzakelijk).
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 19/07/04 20:27
De Semois is inderdaad een prachtige rivier voor trektochten. KCG "doet" bijna jaarlijks de rivier aan. We varen dan van Boullion naar Membre in 2 à 3 dagen. Dit is afhankelijk van de stroomsnelheid en de samenstelling/wensen van de groep. Ook kun je de Ourthe wel bedwingen vanaf de Barrage van Nisramont. Check voor de Belgische activiteiten wel de waterstanden en vaarverboden op de site van de NKB.

In Nederland kun je in Friesland ook veel plezier beleven. Op de Marekrites kun je vrijkamperen (wel zonder voorzieningen). De gebieden rond Oudega, Akkrum en Eernewoude zijn aanraders.

In Frankrijk kun je op de verschillende kanalen (bijv in de Bourgogne) of op de Loire prachtige tochten maken. Via de volgende link kun je een beschrijving krijgen met 10 dagtochten over de Loire (van St-Hilaire-Fontaine tot Cosne-Cours-sur-Loire).http://www.nievre-sur-mesure.com/pages/guidecanoe.htmBoten kun je lokaal of in Nederland huren.
Kanoritus; je zult er maar last van hebben!
Kirre
gepost door: Kirre op 22/07/04 11:55
Dank jullie wel.

Wat is trouwens een nette dagafstand per dag?
Een km of 30?
Tuur
gepost door: Tuur op 22/07/04 16:30
Ik denk dant je met beginners in, gewone boten met een maximum van 30 km mag rekenen, 20 tot 25 km is wel leuker omdat je dan niet de hele dag moet peddelen en je het wat meer op je gemak kan doen, wat bij een meerdaagse tocht best wel handig is om vermoeidheid tegen te gaan.
Kirre
gepost door: Kirre op 25/07/04 13:29

nb01 schreef:

In Nederland kun je in Friesland ook veel plezier beleven. Op de Marekrites kun je vrijkamperen (wel zonder voorzieningen). De gebieden rond Oudega, Akkrum en Eernewoude zijn aanraders.

Hoorde dat er bij de Marrekrites nu ook enkele plaatsen iets meer voorzieningen hadden gekregen, weet iemand daarvan?

In Friesland heb ik veel gezeild, was altijd wel super
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.