|
Cocayak
|
gepost door: Cocayak op 23/03/06 02:44 |
|
 |
Hohoho, ik geloof dat mensen nu een beetje beginnen te overdrijven. Ik ben maar even een nieuw lijntje begonnen omdat de andere waarin iedereen reageerde eigenlijk ergens anders over ging en dat het nu hopelijk weer wat overzichtelijker is. In mijn laatste posting over dit onderwerp gaf ik nog aan dat ik Stephan wel zou mailen of bellen omdat ik het persoonlijk niet verstandig vond om deze discussie verder voort te zetten op het forum. Persoonlijk vind ik het dan een beetje onprofessioneel als er van alles op het forum wordt gezet over gesloten besprekingen die ik heb gevoerd. Ik zal indien nog nodig na deze mail, wederom zodra ik tijd heb, telefonisch of per mail contact opnemen met Stephan om persoonlijk met hem een eventuele discussie aan te gaan. Ook Stephan heeft mijn e-mail adres en telefoonnummer overigens.
Dan nog een paar losse opmerkingen die niet zijn bedoeld om wie dan ook aan te vallen, maar hoogstens zijn om e.e.a. te verduidelijken.
Outdoor Valley heeft eenmalig een voorstel gekregen van Kanoforum.nl Ik heb toen een tegenvoorstel gedaan waarin Kanoforum veel meer kon krijgen dan zij in eerste instantie vroegen. In ruil daarvoor wilde ik alleen dat hij de eerste 5 (of 7) maanden geen banners van Arend Bloem op de site zou zetten. Dit is in de Nederlandse markt niet geheel ongebruikelijk handelswijze. Ik mag van Arend Bloem ook geen Werner peddels meer verkopen (en zo kan ik nog wel even doorgaan). Moeten we ons verder ook niet te druk over maken. Stephan wilde dat niet doen, omdat hij onafhankelijk wilde zijn. Nou dat is natuurlijk zijn goed recht, hoewel nu alleen de banners van Arend erop staan, dus komt ook niet helemaal onafhankelijk over. Maar ik herhaal het is zijn site dus mag hij van mij weigeren wat hij wil. No hard feelings. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Na die tijd heb ik nooit meer de tijd gehad/genomen om contact op te nemen met Kanoforum om alsnog onder hun voorwaarde een banner te plaatsen. Overigens hadden wij binnen het bedrijf allang besloten om wel een advertentie te plaatsten alleen al om het goede initiatief te steunen, dus los van het commerciële belang. Er zijn genoeg mensen die dat kunnen bevestigen. Geloof zelfs dat ik het laatst nog tegen Tim heb gezegd toen die bij Outdoor Valley over de vloer was.
Ik begrijp dat dit blijkbaar moeilijk te geloven is voor sommige, maar ik ben net als vele andere ook gewoon een kajakliefhebber, maar heb aan de andere kant nou ook weer niet zo heel veel te melden (vooral door tijdgebrek) op dit forum. Ik weet dat Stephan het niet leuk vindt als er commerciële boodschappen worden geplaatst dus probeer ik dat ook absoluut te voorkomen. Maar het is gewoon lastig om dan nog überhaupt iets te zeggen omdat ik nou eenmaal meer weet van onze eigen producten en onze eigen acties dan van iemand anders zijn boot of product en als ik ga varen doe ik dat meestal met het bedrijf dus daar kan ik ookal niets over melden. Klinkt bijna zielig hè
Als ik nou perse iets commercieels wil roepen dan vraag ik wel aan iemand anders of die dat voor mij wil plaatsen zo achterlijk ben ik nou ook weer niet. Dit heb ik overigens tot op heden nog nooit gedaan. Erik wil helemaal niets gratis en voor niets in elk bericht zijn bedrijf promoten. Ik reageer normaal gesproken amper op dit forum, ook daar heb ik helaas geen tijd voor. Ik doe hier geen uitspraken met commerciële doelen anders dan uitspraken die andere ook gewoon maken. Zoals toen ik laatst iemand wilde helpen die een 2e hands boot zocht. Ik verwees hem naar een particuliere 2e hands kanomarkt (zoals die er vroeg was bij Harderwijk). Iedereen mag dat roepen, maar ik niet….
Stephan heeft geloof ik 1 keer (heel misschien 2 keer) een bericht van mij weggemodereerd, wat ik al niet begrijp. En voor de rest had ik niet zoveel te melden of geen tijd om iets te melden. Terwijl ik toch dagelijks het kanoforum lees.
Wat een ieder neem ik aan wel begrijpt is dat het belang van Kanoshop / Outdoor Valley en het belang van Arend Bloem en ga zo maar door is, dat er zoveel mogelijk beginners, maar ook gevorderde goed op weg worden geholpen. Hoe meer kanoërs hoe beter. Ook wij bieden net als Remko laatst voor het zelfde tarief beginnerscursussen aan, maar toen heb ik toch ook niets geroepen… Ook wij worden niet direct financieel wijzer van zijn cursus. Alles wat ik op het kanoforum zal roepen (behalve deze mail dan misschien ) zal ons bedrijf direct of indirect ten goede kunnen komen, dat komt omdat mijn hele kano leven om dit bedrijf heen draait! Alles wat ik te melden heb gaat altijd direct of indirect over mijn bedrijf zonder er iets commercieels mee bedoel. Mijn leven is de kanosport! Wij varen en gebruiken onze producten, wij verkopen de producten, we geven cursussen, wij sponsoren kanoatleten en wij sponsoren en organiseren kano-evenementen om de sport te helpen en te promoten. En ik denk dat wij elke dag weer beginners en gevorderde goed op weg helpen. Met of zonder kanoforum.
Het is een beetje kortzichtig om te veronderstellen dat Kanoforum mij/ons niet boeit terwijl de kanosport één van mijn grootste hobby is en ik trouw elke dag Kanoforum lees, ondanks dat ik (blijkbaar) bijna niets mag zeggen.
Stephan, je hoeft niet zo fel te reageren. Nergens voor nodig. En je moet zeker niet de neiging hebben om de hele website uit de lucht te halen. Jij en de andere doen hier fantastisch werk en je moet me echt geloven dat ik net als elke andere kanoliefhebber het leuk vind om af en toe wat te zeggen en dat ik zeker niet meer of minder probeer te profiteren dan elke andere gebruiker van jullie forum. Daar bereik ik toch helemaal niets mee, dat begrijp je zelf toch ook wel. Hoewel ik je handelswijze nogal onprofessioneel vond heb ik misschien nog wel een oplossing voor je, nou ik hier toch al zoveel tijd voor aan het besteden ben. Misschien dat ik dan wel gewoon mee mag praten.
Stuur mij maar een rekening voor elke duidelijk commerciële opmerking die ik heb gemaakt het afgelopen jaar en je mag me vanaf nu ook een rekening sturen voor een advertentie op de site. Een banner stuur ik je wel per mail. Eentje gezellig tussen die 2 advertenties van Bloem en 1 circulerend onderaan de pagina. Gezellig samen met Bloem en Vloed.
En Wilko, jij moet mijn inziens niet oordelen over zaken waarvan je niet weet of de feiten kloppen. Kanoshop of ik plaatsen geen ongewenste commerciële berichten. Als jij ze kan vinden mag je ze aanwijzen. En Kanoshop en ik versturen geen ongewenste commerciële mails. Men zet zich zelf bij Kanoshop op een mailinglist en kan zich zelf er ook weer afhalen indien gewenst. Daarnaast stuur ik een aantal van mijn vrienden wel eens en commercieel berichtje om ze te informeren, maar ik neem aan dat dit zich wel bij mij melden als ze dat niet prettig vinden.
Nou dat was het wel zo’n beetje wat mij betreft. Laten we het vooral over de kanosport hebben. Ik ga nu ook maar eens slapen, morgen weer een hoop te regelen voor de kanosport! Bannertje opsturen, kanogoaltjes regelen
Greetz.
|
 |
| |
|
|
|
gepost door: Jur-re op 23/03/06 14:11 |
|
 |
|
Ik zou er wel een willen maja dan moet er wel dingen in staan die niet op het forum bekend zijn, ik lees elke dag het forum dus dan zou het geen zin hebben. |
 |
| Updated!! http://www.diteweg.org |
|
|
|
gepost door: rodeoraoul op 23/03/06 14:29 |
|
 |
Ik denk niet dat elk zichzelf respecterend bedrijf zo denkt wimpie
En ik zou de eerste post van het forum maar eens lezen dan snap je dat cocoyak dit helemaal niet wil.
Adios Raoul |
 |
| http://www.raoulcollenteur.nl |
|
|
|
gepost door: rodeoraoul op 23/03/06 17:31 |
|
 |
omdat ik me ook niet fijn zo voelen als persoon, als ik iets van jou ga beweren wat niet zo is maar heel kanoforum kan lezen, zul jij dat goedzetten, en je hebt gelijk ook!
Niemand op dit Forum heeft het kwaad met elkaar voor(hoop ik), er zijn enkel meningsverschillen. En een Forum zou een forum niet zijn als we elkaar eens even lekker gek maken en voor leven in de brouwerij zorgen, zolang we daarna maar bier kunnen gaan drinken...
adios raoul |
 |
|
|
|
gepost door: Shtinky_puddin op 23/03/06 18:56 |
|
 |
Onconstructieve bijdrage: ben ik blij dat ik een advertentiekiller in mijn filter heb zitten Ik zie helemaal geen enkele reclame haha
Sorry hoor, morgen op vakantie... Ben een beetje melig. Maruh, eerstvolgende PnP-trip een potje maken en alle reclameruimte voor het komend jaar opkopen? Zijn we gelijk ECHT onafhankelijk
BTW: Google Ads betalen meer dan wat ik aan tarieven tussen de regels door lees, als er maar een beetje geklikt wordt.
Oh, en ik stap straks in een vliegtuig dus de kant bestaat dat ik reacties en/of flames en/of instemmend gebrul ff niet ga lezen de komende weken |
 |
| www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl |
|
|
KEESVK
|
gepost door: KEESVK op 23/03/06 21:26 |
|
 |
Stephen....
De reden dat ik je zo noem is aan de hand van een voorbeeld misschien duidelijk. Kijk eens naar de quote die je van mij plaatst! Daar staan normaalgesproken letterlijke citaten, het is in ieder geval wel zo netjes om dat te doen. Jij verandert de tekst in iets anders maar laat erboven staan: "kees schreef". Verdraaiing van de waarheid vanuit een machtige positie die jij hebt bij dit forum. Schijnt een van de trekjes te zijn die Dhr. S.H. te B. in I. ook wel deed. Propaganda werd het dan genoemd. "ik bepaal wat er geplaatst mag worden, en voor het uitbrengen van een krant moet ik mijn goedkeuring geven" bijvoorbeeld.
Lees je eigen antwoorden van de laatste twee weken eens door. Erg dictatoristische toon vind ik het persoonlijk.... iemand het hier volledig mee oneens? Natuurlijk is het jouw site, maar begin dan niet een interactieve site. Plaats wat fotootjes of iets anders waarbij je de totale regie in handen kan houden. Deze opzet voor deze site klopt van geen kant.
"In plaats dat ze nou mij bellen voordat dat onschuldig berichtje geplaatst was.." ......... grootheidswaanzin, vriend?
"Ik hoor dat raoul een forum heeft, daar kan je ook terecht hoor.." .... is dat al zo, Raoul?? Zou mooi zijn, nietwaar?
O ja.... Thomas, wat ik hiermee wil bereiken? Een forum schijnt van en voor iedereen te zijn. Dat zou ik graag weer zo willen zien, zie me maar als een soort vrijheidsstrijder als je wilt... En daar zijn er meer van weet ik. Ik sluit me totaal aan bij jouw woorden: "Want met een eensgezind kanoforum bereiken we meer dan met het doen van persoonlijke spelletjes"
Boys, we kunnen nog lang lullen over deze kwestie, en dan vele vergelijkingen treffen tussen de zaken en ICT wereld aan de ene kant en de kanowereld aan de andere kant. Grootste verschil mijns inziens is dat het zaken wereldje puur en alleen om geld gaat, en kanovaren juist het tegenovergestelde ("even ertussenuit", "een met de natuur zijn", "samen met vrienden" enz.). Laat het idee van geld nou eens met rust, en ga gewoon genieten man! Dat is één van de weinige dingen die tegenwoordig nog gratis overal voor het oprapen ligt!!
Waisfis: Ik ben blij met je bericht dat je aan het lachen was. Wat wil je nog meer? Ik lach hard met je mee! Rare wereld dat een complimentje wordt afgedaan als nutteloze toevoeging he.
Shtinky.... Ben stinkend jaloers op je! Ben net weer dagje hier en zal het met een schans moeten doen dit weekende. Ook leuk! Maar geniet ervan he!!
Stephen, ik hoop echt van harte met je een biertje te drinken zaterdag! Misschien kom ik hier wat stug over, maar ben wel een goeie hoor zeggen ze soms. Alleen is typen en internet niet echt mijn ding, dus laat misschien een andere indruk achter dan ik zou willen. En volgens Michiel moet ik me eens wat vaker druk gaan maken over welke indruk ik ergens achterlaat, dus bij deze! Eerste biertje is voor mijn rekening!
chao,
KEESVK |
 |
| WWW.RIVERPROOF.NL |
|
|
|
gepost door: Martijn op 23/03/06 21:59 |
|
 |
En toen kwam er een Olifant, en blies het verhaaltje uit...
Ze (we) leefden nog lang en gelukkig..
Martijn heeft dit bericht gewijzigd |
 |
| if (!$succeed) {$try++} |
|
|
|
gepost door: Wilko op 23/03/06 22:25 |
|
 |
KEESVK schreef op 23/03/2006 21:26:
Deze opzet voor deze site klopt van geen kant.
"Ik hoor dat raoul een forum heeft, daar kan je ook terecht hoor.." .... is dat al zo, Raoul?? Zou mooi zijn, nietwaar?
O ja.... Thomas, wat ik hiermee wil bereiken? Een forum schijnt van en voor iedereen te zijn. Dat zou ik graag weer zo willen zien, zie me maar als een soort vrijheidsstrijder als je wilt...
En Kees, wat let je om je eigen forum te gaan beginnen of naar een forum te gaan dat wel alles toestaat waar jij voor staat?
Stephen zijn gedrag kun je bestempelen zoals je wilt, maar het is zijn forum, dus ook zijn feestje. Als er niemand meer op zijn forum komt dan weet hij dat hij iets verkeerd doet.
Ik merk op dit moment nog maar weinig van een grootscheepse uittocht. Sterker nog, ik lees wel eens wat mopperen als iemand even op zijn vingers getikt word, maar alleen Cokayak en jij staan moord en brand te roepen als je iets doet wat niet gewaardeerd word door de admins...
Boys, we kunnen nog lang lullen over deze kwestie, en dan vele vergelijkingen treffen tussen de zaken en ICT wereld aan de ene kant en de kanowereld aan de andere kant. Grootste verschil mijns inziens is dat het zaken wereldje puur en alleen om geld gaat, en kanovaren juist het tegenovergestelde ("even ertussenuit", "een met de natuur zijn", "samen met vrienden" enz.). Laat het idee van geld nou eens met rust, en ga gewoon genieten man! Dat is één van de weinige dingen die tegenwoordig nog gratis overal voor het oprapen ligt!!
Tja, wat je hierboven schrijft is nu precies waar het om gaat. Echter, de enigen die willens en wetens proberen om die "even ertussenuit", "een met de natuur zijn", "samen met vrienden"-atmosfeer te verpesten door er voornamelijk commerciele reacties tussen door te gooien zijn jullie.
Ik kan me al wel voorstellen hoe jij hier over denkt, maar goed, even een voorbeeld om dit gedrag te illustreren:
Ik heb net een lange dag leuk gevaren met vrienden. 's Avonds zitten we met die groep vrienden om een kampvuur, en er wordt over allerlei (natuurlijk) kanogerelateerde dingen gesproken. Iedereen zegt wat hij denkt en vind, en er is een leuke sfeer waarbij iedereen betrokken is... Op een van die vrienden na. Die reageert namelijk alleen maar zo heel nu en dan op een onderwerp, en dan alleen nog maar met commerciele adviezen die direct verwijzen naar zijn eigen kanobedrijf.
Ik vind dat een typisch geval van even onder twee ogen met hem een gesprek hebben. Als dit gedrag dan toch voortduurt, dan nodig ik hem de volgende keer niet meer uit voor een gezamenlijke kanovakantie.
En ja, dit is mijn (niet echt bescheiden) mening, en iedereen staat het vrij om te varen en ouwehoeren met wie hij wil. Ik hoef niet zo nodig met iedereen vrienden te zijn, geef mij maar een paar mensen die zich niet anders voor doen dan ze zijn, en met wie elke kanovakantie een hoop lol is. |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
|
gepost door: rodeoraoul op 23/03/06 22:51 |
|
 |
waarom word dit besproken als er door de admin niet naaar geluisterd word? accepteer die regels, dat is het beste wat je kan doen. wheter you like it or not!
Greetz raoul
** roept admin op een slotje erop te gooien!**
rodeoraoul heeft dit bericht gewijzigd |
 |
|
|
|
gepost door: Wilko op 23/03/06 23:21 |
|
 |
Cocayak schreef op 23/03/2006 02:44:
Outdoor Valley heeft eenmalig een voorstel gekregen van Kanoforum.nl Ik heb toen een tegenvoorstel gedaan waarin Kanoforum veel meer kon krijgen dan zij in eerste instantie vroegen. In ruil daarvoor wilde ik alleen dat hij de eerste 5 (of 7) maanden geen banners van Arend Bloem op de site zou zetten. Dit is in de Nederlandse markt niet geheel ongebruikelijk handelswijze. Ik mag van Arend Bloem ook geen Werner peddels meer verkopen (en zo kan ik nog wel even doorgaan).
Even over wat jij normaal vindt: Het is een ding om het recht te hebben om een commercieel product, waar een ander de importeur van is, te mogen verkopen, het is een ander om een onafhankelijk forum voor jezelf te claimen en daar de concurrent van proberen weg te houden. Wat jullie onder elkaar uit te vechten hebben mag je fijn tussen jullie houden, daar heeft een onafhankelijk forum toch geen boodschap aan?
En Wilko, jij moet mijn inziens niet oordelen over zaken waarvan je niet weet of de feiten kloppen.
Hmmm Cokayak, kun je in mijn hoofd kijken? Ik denk dat ik aardig wat meer van de situatie afweet dan waar je me krediet voor geeft. Het in het echt tijd doorbrengen met mensen van het kanoforum heeft zo zijn voordelen als je wilt weten wat er is gebeurd. Daarnaast zie ik hoe jij je hier op het forum gedraagt, en dat geeft een aardige (niet positief bedoeld) indruk van hoe jij schijnbaar denkt en reageert.
Kanoshop of ik plaatsen geen ongewenste commerciële berichten. Als jij ze kan vinden mag je ze aanwijzen. En Kanoshop en ik versturen geen ongewenste commerciële mails.
Tja, dat zeg je wel zo stellig, maar ik denk dat we nu al een aantal voorbeelden hebben gezien op het forum van berichten die niet kunnen. Misschien is het probleem meer dat jij niet weet wat er wel en niet gewenst is?
Daarnaast stuur ik een aantal van mijn vrienden wel eens en commercieel berichtje om ze te informeren, maar ik neem aan dat dit zich wel bij mij melden als ze dat niet prettig vinden.
Fijn dat je mijn punt zo duidelijk maakt. Heb je enig idee wat spam is? Dat is wat jij nota bene bij je vrienden doet. Ooit van netiquette gehoord? Dat geeft o.a. aan wat gewenst gedrag is (weliswaar op usenet forums, maar dat geldt hier op het kanoforum net zo goed). Commerciele berichten worden op de meeste forums niet gewaardeerd. Als je wilt weten waarom, dan moet je eens op de nieuwsgroepen gaan kijken die helemaal overspoeld worden met dergelijke bagger.
Het vervelende van mensen die vooral uit geldelijk gewin berichten plaatsen, is dat ze de grenzen op gaan zoeken van wat er kan en mag. Wordt er niet op gereageerd, dan rekken ze zo de fatsoensnormen tot een punt waar iedereen er last van heeft. Ik ben blij dat we hier admins hebben.
Misschien heb je het nog niet in de gaten, maar veel mensen zijn helemaal niet gediend van ongevraagd commercieel advies. Dat is een van de redenen dat de spamfiltermakers goud geld verdienen, dat mensen een blokkering van commerciele telefoontjes aanvragen en dat harddiskrecorders waarmee je automatisch de reclameblokken uit een uitzending kunt wissen als warme broodjes over de toonbank gaan.
|
 |
|
|
|
gepost door: rodeoraoul op 23/03/06 23:29 |
|
 |
mail waar je jezelf op hebt geabboneerd is geen spam wilko, dat is het geval bij mails van kanoshop. Even dat je de feiten ook weet en niet in het wilde weg loopt te schieten, want dan vallen er onschuldige doden/gewonden.
Ik wil je ook vragen of je commercieel advies van de heer cocayak kunt aanwijzen op dit Forum, zou fijn zijn.
ik wilde er me niet mee bemoeien maar je loopt nu echt met te zotte dingen rond te gooien waar je geen vrienden mee maakt. houd je aan de feiten en blaas niet alles op om iemand af te kraken.
verder ben je vast een toffe peer, Adios raoul |
 |
|
|
|
gepost door: Wilko op 23/03/06 23:42 |
|
 |
@raoul: Lees even goed wat ik schrijf: ik had het niet over de mailinglist (die ik maar al te goed ken uit de tijd dat de kanoshop had) maar over zijn commerciele berichten hier en zijn commerciel mailtjes aan zijn vrienden.
Ennuh, ik lees net pas je bericht over je alternatieve forum. Fijn dat je eigen initiatief toont met die site. Wel jammer dat je je eerst op een paar onderwerpen hier stort, en dan als er een respons op jouw berichten komt je niet thuis geeft...
Wat vrienden maken aangaat, ik hoef niet zo nodig met iedereen vrienden te zijn. Een select groepje *echte* vrienden dat niet vooral aan zichzelf of hun commerciele belangen denkt bevalt mij veel beter. |
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 23/03/06 23:46 |
|
 |
Iedereen heeft zijn zeggie weer kunnen doen lijkt me. Ik ga er in ieder geval niet op in, denk dat ik wel duidelijk ben en gelukkig zie ik ook begripvolle reacties
Stephen heeft dit bericht gewijzigd |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|