Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Freek
gepost door: Freek op 01/08/04 09:54
Qua prijs, komt deze Eagle er gunstig vanaf in vergelijk met andere merken.( € 995,--)
Ik ben nergens een anders zeekayak (met 3 luiken,optrekbare skeg, belijning) tegen gekomen voor minder dan € 1000,--.
Waar zit'm dat in ? Is het een B-merk of vaart ie niet goed ?

image not available

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 01/08/04 10:09
Heb ik ook naar zitten kijken. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een gebruikte P&H Baidarka voor €300,-. Is echter wel een opknapper (hij lekt namelijk).

De Eagle Offshore vond ik wel zwaar (gewicht). Of je dat in het water ook merkt?
Kanoritus; je zult er maar last van hebben!
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 01/08/04 11:17
Wat is zwaar? Zee kanos zijn meestal wel zwaar
Maar ze varen wel heerlijk..
Deze ken ik niet.. Op de club heb ik nog geen eagle zeekajaks gezien.. meestal gewoon toerkanos
Kanoforummer
Nico
gepost door: Nico op 26/08/04 19:03
Ik heb eind juni een Eagle Offshore gekocht. Het is mij derde kajak. Heb er inmiddels al 400 kilometer mee gevaren. Ik vind dat de prijs/kwaliteitverhouding goed is. Het onderwaterschip is afgekeken van de Valley Nordkapp, een boot met een prima reputatie. De kwaliteit ligt op het niveau van de hele Eagle-lijn. Niet top maar redelijk. De boot is erg lang (5.52) en rank. Bij het voor- en achterluik heb ik lekkage gehad. Dit is inmiddels verholpen.
Vaareigenschappen:
Rechtuitstabiliteit is zeer goed door lengte en skegvormig achterschip. In de polder is de boot moeilijk te hanteren doordat hij zwaar draait. Op kanten reageert hij matig.
De aanvangsstabiliteit is gering waardoor hij wat wiebelig overkomt en enige gewenning vraagt.
Bij zijwind is hij goed af te stellen met de varioscheg.
De boot vaart redelijk licht en heeft een hoge topsnelheid. Ik heb er met windkracht 8 mee op het Alkmaardermeer gevaren en op het IJsselmeer met zwakkere wind. De boot vaart in golven goed droog en laat zich door de ranke vorm niet erg afremmen bij golven tegen.Al met al ben ik zeer tevreden. Ik heb hem nog niet gewogen maar schat hem op ongeveer 24 kilo, een normaal gewicht voor een grootwaterkajak met 3 bagagecompartimenten.
Ik heb er trouwens maar 895 eur. voor betaald bij Arend Bloem.
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 27/08/04 07:36
Eagle is het huismerk van Arend Bloem. Deze boten worden dacht ik meestal bij Pel gebouwd (maar kunnen dus ook ergens anders gebouwd worden) al dan niet van bestaande ontwerpen. Zo zijn bepaalde modellen van de oude Stip Yaks lijn (eski, kajet) nog steeds als Eagle te verkrijgen.

Het zijn redelijke budget boten van goed ontwerp. En bij zoals elke bouwer zit er wel eens een flinke dosis "inspiratie" van een bestaand goedlopend model van de concurrent bij
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
beachboy
www.kajak.nl - www.kanowinkelonline.nl
gepost door: beachboy op 27/08/04 11:16
Dag Freek,

De Eagle Offshore is een perfecte "grootwater" kajak! Hij wordt zo genoemd omdat hij minder verstevigd is als b.v. een North Shore zeekajak. Dit wil niet zeggen dat er niet mee op zee gevaren kan worden, alleen dat de kajak voor b.v. X-reddingen niet geschikt is, het dek is hiervoor niet verstevigd. Dit kan je uiteraard zelf verstevigen!
De Eagle modellen worden niet door PEL gebouwd, maar door Eagle in Polen, dit is de fabriek van Arend Bloem!
Op dit moment ligt er een Eagle Offshore met grote kuip en 3 dekluiken bij Arend Bloem voor Euro 850.-!!!
Er ligt er ook 1 met een kleine kuip!
Het is een snelle zeekajak met veel bagageruimte! Ga eens bij ze langs, ze zijn elke dag geopend, ook op zondag! www.kajak.nl

Succes met de keuze. 8)
Nico
gepost door: Nico op 27/08/04 12:45
Hey Beachboy,

Volgens mij heb jij mij die boot verkocht. Kan dat?

Enne .....Freek,

Die Offshore is ook nog eens een hele mooie boot.

Groet,

Nico
Jur-re
gepost door: Jur-re op 27/08/04 12:56
Ha,

Ik heb zelf een gans grandi (eski) en is een perfecte boot, arend heeft nu het model geloof ik. Ook zoals je al leest heeft arend de modellen wat vroeger van stip yaks was, ook mooi boten. Ik ga nu zelf opzoek naar een PE boot van prijon. Ook voor evt op zee enz..
Updated!! http://www.diteweg.org
beachboy
gepost door: beachboy op 27/08/04 13:08
Dag Nico,

wie weet? Dit is best mogelijk! Heb ik soms met de meneer te maken die twijfelde tussen de Offshore en de Aquarius?

We zullen elkaar vast nog zien, groetjes.
Nico
gepost door: Nico op 27/08/04 17:11
Dag beachboy,

Inderdaad. Ik vond de Aquarius te wiebelig. Ik ben blij dat ik voor de Offshore heb gekozen. De kans dat we elkaar nog zien is inderdaad nogal groot. Ik ga de Veluwerally varen en wil daarvoor nog een wat lichtere peddel kopen.

Groet,

Nico
Dol-fijn
gepost door: Dol-fijn op 27/08/04 20:09
Dag Nico,

Laat ik nou ook de veluwerally gaan varen en laat ik nou ook op zoek zijn naar een niet te dure, lichte, sterke vlakwaterpeddel Misschien dat onze beach boy nog een tip heeft. Ik denk zelf aan een Kober Yukon randonnee of Baltic. Lijkt me wel een aardig peddel bij een semi zeekano, alleen het is zo'n pokkeneind rijden vanuit Limburg .

Groet,
Vincent
Vincent
Nico
gepost door: Nico op 28/08/04 18:48
Dag Vincent,

Vandaag bij A. Bloem een Bracsa Hurricae 60 gekocht. Is een epoxy/carbon peddel uit Hongarije. Weegt 915 gram. Meteen maar 20 km. mee gepeddeld. Bevalt goed. Kost Eur. 199,=

Hoeveel km ga jij varen bij de Veluwerally?
Groetjes,

Nico
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 28/08/04 20:02
Ikzelf ben de trotse eigenaar van een Valley Nordkapp Een uitstekende zeekano
Kanoforummer
beachboy
gepost door: beachboy op 29/08/04 15:34
Hey Vincent,

Natuurlijk heb ik wel een tip voor je! De Kober peddels zijn prima, sterk, niet te zwaar en op dit moment scherp geprijsd. We hebben twee soorten, 1 met alum. steel en 1 met een carbon steel. Ze kosten normaal E 109.- en E 139.- ze gaan nu weg voor E 55.- om E 70.-!!!! Niet omdat het slechte peddels zijn maar ze gaan er bij ons uit omdat we Lendall (een ander merk) gaan uitbreiden en aangezien de Lendall E 129.- kost wordt deze beter verkocht. (Nu natuurlijk niet!) Voor een lichte peddel raad ik het model met carbon steel aan.
De peddel die Nico gekocht heeft is lichter en stijfer maar ook wat Euro's duurder!
Ik weet niet hoe lang je bent, maar de Kober peddels hebben we niet langer dan 2.20m. dus voor personen tot max. 1.85 m.
Kom een keer langs, gr. Beachboy
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 30/08/04 08:22

beachboy schreef:
De Eagle modellen worden niet door PEL gebouwd, maar door Eagle in Polen, dit is de fabriek van Arend Bloem!

Aha, okay, dan heb ik dat blijkbaar verkeerd begrepen. Ook goed, het is in ieder geval het huismerk van AB
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Dol-fijn
gepost door: Dol-fijn op 30/08/04 12:13
Beachboy,

Bedankt voor de tip. Ik ga proberen om op korte termijn (misschien zondag) langs te komen. Met mijn 1,70 m, blijf ik ruimschoots binnen de limiet. Ik denk dat het een Randonnee met carbon steel wordt.

Groet,
Vincent
Vincent
Dol-fijn
gepost door: Dol-fijn op 08/09/04 11:38

beachboy schreef:
De Kober peddels zijn prima, sterk, niet te zwaar en op dit moment scherp geprijsd.

Kom een keer langs, gr. Beachboy

Het is dus de Randonnee van 2,15 m geworden die met Carbon steel toch nog 1.233 gram op de weegschaal brengt wat toch wat meer is dan de Ca. 1.180 gram die Kober opgeeft en zelfs meer dan de Ca. 1.220 die een peddel met aluminium steel zou wegen. Circa betekent bij Kober dus 'minstens'. Maar goed, mij hoor je niet klagen voor zo'n prijs.

Nog bedankt voor het advies t.a.v. de Long John en de uiteindelijk kloppende bon.
Nog best druk bij jullie op zondag!

Groet,
Vincent
Vincent
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 09/09/04 10:03
Off topic berichten verwijderd (helaas ook de berichten daaronder (als je op een off topic bericht gereageerd hebt)

Ga voor de veluwerally afspraken verder in het des betreffende topic
Kanoforummer
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.