michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 05/08/04 14:43 |
|
 |
Nog niet maar die is zo gemaakt. De Blitz Special gaat zowiezo niet weg voordat ik de perfecte vervanger heb gevonden
Of bedoelde je van die boot die ik ooit gerepareerd heb? Dat is ook zo gemaakt en ook zo uitgelegd/voorgedaan trouwens. Alles wat je nodig hebt is een stukje aluminium of PE, een flinke stapel parkertjes (spaanplaatschroeven), een stuk neopreen of oude fietsband oid, schoevendraaier, ijzerzaag, boormachine en een vijl.
Wat je vervolgens doet is een stukje aluminium of PE (dat laatste heb ik nog niet geprobeerd maar zal ook wel lukken denk ik) iets groter/breder dan de scheur maken. Langs de rand een zoot gaatjes boren die zowel door het stuk alu als de boot gaan (ja, je boort dus extra gaten in de boot). Vervolgens een stuk rubber of neopreen (om de boel af te dichten, vgl een rubber ringetje) ertussen, de boel met de parkertjes stevig aandraaien en als laatste de parkertjes die aan de onderkant natuurlijk uitsteken afzagen. Om het netjes af te werken kun je er nog een stukje tape overheen doen maar dit hoeft niet. Voor vlakwater en branding is dit perfect, voor wildwater zou ik het niet doen omdat je bij knallen tegen rotsen natuurlijk een heel ander soort belasting krijgt dan het schuiven op het strand.
issuh simpel |
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|