Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
arj
gepost door: arj op 04/06/06 21:17
Hallo ik ben vanplan om samen met mijn broer dit najaar een 5 daagse kanotocht te gaan doen.
Het lijkt ons ideaal om op een stromende rivier(tje) max ww 1 door een redelijk onbewoond gebied te varen met mooie natuur.

weet iemand een goed gebied, rivier, route of dergelijke waar dit mogelijk is?

(het liefts niet in scandinavie ivm met hoge reistoeslagen)

alvast bedankt voor alle reacties groeten Arjen

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 05/06/06 00:29
De Semois in zuidelijk Belgie en op de grens met Frankrijk is zeker een aanrader dan. De Ourthe vanaf La Roche naar het noorden kan ook. Alleen krijg je naarmate je dichter bij Luik komt meer en meer kunstmatige stuwtjes die lang niet altijd even makkelijk omdraagbaar zijn. Dit deel is dacht ik niet verboden gedurende de zomermaanden. Kun je het best even controleren via de site van het nederlandstalig kano verbond (NKV)

Als je af en toe een schip niet erg vindt dan is de Weser in Duitsland ook een leuke toerrivier. Stroomt vlot door, niet overdreven gekanaliseerd zoals de Nederlandse rivieren en heeft mooi landschap. De rivieren waar de Weser uit ontstaat; de Fulda en de Werra

De Sieg bij Siegen, de Lahn, etc

Geheimtip! De Ruhr waarnaar het Ruhrgebied is vernoemd! Geen gekheid! De WestDeutscheRundfunk had laatst een documantaire over een kanotocht over de Ruhr vanaf de bron bij Winterberg tot aan de monding bij Duisburg. Twee weken varen! Bovenstuk heel veel natuur, en hoe verder je naar beneden gaat hoe meer cultuur. En dan bedoel ik echt niet alleen de industrie cultuur waar de laatste tijd in Duitsland meer en meer waardering voor komt.

Er zijn er dus teveel om op te noemen zonder dat je erg ver moet rijden. Kijk in de atlas naar een gebied dat je bevalt en kijk vervolgens bij de Duitse kanobond op hun webwinkel welke Flussfuehrer (riviergids) je moet hebben. Zij hebben ze echt van heel europa. Wildwater en toervaren.

Fijne vakantie!
Bart Pijpers
arj
gepost door: arj op 06/06/06 17:17
he top!! heel erg bedankt! klinkt goed!

hoe zit het eigenlijk in oost europa? zijn daar ook goeie vaarroutes bekend?
Ik heb over Polen ooit gehoor dat het daar heel erg mooi kanoen is, door oerbossen e.d. maar ik kan er zelf verder weinig over vinden.

iemand hier ervaring mee?

Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 06/06/06 17:31

Heb idd eens iemand gesproken die daar regelmatig gevaren heeft, schijnd erg de moeite waard te zijn.
Kan je verder alleen niet aan info helpen helaas...

Succes!
En laat je hier dan even horen hoe je vakantie was?
Ben erg benieuwd.

Boogieman heeft dit bericht gewijzigd
Let's Boogie baby!
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 06/06/06 19:27
Volgens mij stond een paar jaar geleden in de Kanosport (clubblad van de NKB) een groot artikel over toertochten in Polen. Ik zal eens graven in het archief.
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Sleepless
gepost door: Sleepless op 06/06/06 21:34
In onze club zijn er een aantal mensen die een aantal jaren na elkaar naar Polen zijn geweest, hier is de link naar de foto's. In het inleidende stukje tekst zijn er 2 links naar uitgebreide verslagen.

http://www.tkckajak.be/polen.htm

Ik zal eens zien of ik enkele mensen die ervaring hebben met kanotrektochten in Polen kan overtuigen om hier te posten.
ErikV
gepost door: ErikV op 06/06/06 22:11
Ik weet dat kanovereniging Viking uit Venlo ook een aantal jaren aan een soort kanotrektocht in polen meedeed.
Dit werd dan groots door een poolse vereniging georganiseerd (met heel veel peddelaars heb ik begrepen).

Maarja niet echt mijn favoriete tijdsbesteding.
Je bent een rund... Als je met je kano stunt!!
arj
gepost door: arj op 07/06/06 23:39
bedankt voor de tips!! alle info die nog bovenkomt is natuurlijk altijd welkom
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.