Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Zeilende-niels
gepost door: Zeilende-niels op 17/07/06 17:17
Ik heb sinds gisteren een leuke 2 persoons kayak. Het is een bavaria amzonas II. Het is niet het nieuwe model zoals deze op de internet site staat, maar een heel wat ouder type. De boot is voorzien van roertje en pedalen. Het vaart echt wel grappig allemaal.
NU vroeg ik mij af er zit op de boot een soort mast inrichting. heeft iemand foto's van hoe dit werkt??? Het lijkt me erg leuk om er ook een beetje mee te zeilen. Weet ook iemand waar je goed zeil kitjes kan kopen voor kano's.
Is er hier iemand die extra info heeft over de bavaria amazonasII. Groet Niels

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 17/07/06 21:58
COOL!
Een zeil kano, die ontbreekt nog aan mn asortiment...

Heb even op Google op afbeeldingen gezocht en kwam onderstaande link tegen. Spreek/lees zelf geen Duits dus weet niet of je er ook wat aan hebt...
klik hier?

Wel weet ik dat veel zeilkayaks vouwkayaks zijn en een site van een liefheber vind je hier:
http://www.vouwkano.nl/

In het menu onder overig > kanolinks vind je ook Zeilkanocentrum de Waterman:
http://www.dewaterman.nl/

Ben erg beinieuwd naar je bevindingen want een zeilkano lijkt mij zelf dus echt super leuk!

Boogieman heeft dit bericht gewijzigd
Let's Boogie baby!
Shtinky_puddin
gepost door: Shtinky_puddin op 17/07/06 23:55
Je hebt er helemaal niks aan, maar ik was deze foto al eens tegen gekomen:

en de link naar de site (heb je al helemaal niks aan, ben ik bang, maar voor de volledigheid:

Link

Het kan dus in ieder geval wel,da's het enige wat ik aan positiefs kan bijdragen aan de discussie... Ik vraag me wel altijd direct af, of het ook op mijn Air kan, en zo ja,

a. hoe bevordert/benadeelt het het rollen op zeg een mooie passage op de Lesse , en

b. zou zo'n zeil dan ook super big air mogelijk maken...

En we dromen verder....

Shtinky_puddin heeft dit bericht gewijzigd
www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl
Zeilende-niels
gepost door: Zeilende-niels op 18/07/06 16:02
ik kom er idd nog niet zoveel verder mee de eerse foto's waren idd van de zelfde als dat ik heb, alleen zie ik op de foto dus niet hoe je de zeil kit vast zet. Want een mast moet altijd gespannen zijn. Ik ben er ondertussen wel achter dat het zeilen met een kano voor te doen is door mensen die ook echt kunnen zeilen.Dan zit ik gelukkig wel goed.
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 19/07/06 10:03
Misschien kun je het bedrijf van die eerste link om een (kopie van een) handleiding vragen...

Let's Boogie baby!
renea
gepost door: renea op 19/07/06 11:07
Geen ervaring met kanozeilen, maar wel eens het frame (of beter gezegd, de restanten) van een voor-oorlogse vouwkano bekeken.

Ik weet niet of het bij jouw boot ook zo zit, maar bij de klepper (op de foto) zit er een steun op de bodem van de kano. De mast gaat door een gat in het dek en valt in deze steun. Het gat en de steun zitten vlak naast een spant in de boot en omdat de boot vrij hoog is en de mast niet zo lang houdt dit wel.
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 30/07/06 18:02
Misschien heb je nog wat aan deze link:

http://www.foldingkayaks.org/
Even op "Sailing Kayaks" in het menu klicken...

Ben benieuwd!

Let's Boogie baby!
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.