|
joke
|
gepost door: joke op 22/08/04 22:41 |
|
 |
Hallo allemaal,
Ik ben net een paar dagen terug van een fantastische vakantie. Ben 3 weken weg geweest met de zeilboot. Ook hadden we de kano's mee. Afwisselend zeilen / kanoen / zwemmen / wandelen / skaten..........
Het Lauwersmeer is enorm mooi voor een kanoer. Wat ik heel jammer vind is dat het kanoen beperkt blijft tot de vaargeulen. Zodra je iets buiten de vaargeul komt staat er gelijk een geel bord. Daarachter mag je dus niet komen, is natuurgebied.
Onddanks dat zijn er toch een paar mooie rondjes op het meer zelf te varen.
Vanaf het Lauwersmeer zijn verschillende rondjes mogelijk. Aan de ene kant ligt Groningen en het Marengebied. Aan de andere kant ligt een rondje door Friesland.
De Maren zijn enorm mooi om door te peddelen. Hele bochtige maren. Na iedere bocht is het weer afwachten wat er komt. Al is het uitzicht op een gegeven moment toch hetzelfde, hoge rietoevers.
Bij Ezumazijl is aan de meerkant wel een kanosteiger. Aan de andere kant ontbreekt deze echter. Gelukkig waren we eerst lopend aan de andere kant van de hoge oude zeedijk gaan kijken. Nergens een steiger te bekennen en een goede plek om de kano het water in te laten ontbreekt. Dit terwijl in de Almanak het duidelijk heeft over een overdraagplaats voor kano's. Het rondje hebben we dus niet afgemaakt, we zijn weer terug gegaan. Maar het is wel een mooie vaart waar we doorheen gepeddeld zijn. Lage oevers en hierdoor een mooi uitzicht op de Ezumakeeg.
Wat ik wel erg cru vind is dat de individuele recreant op het Lauwersmeer nergens meer mag komen en dat er wel twee huisjesparken bij komen. De druk op het water en het gebied wordt zo wel erg groot. De mogelijkheden om te recreeren worden juist steeds kleiner.
De enkele kanoer op het Lauwersmeer richt naar mijn idee minder schade aan, dan het aanleggen van twee parken met infrastructuur.
Nadien moeten deze mensen ook recreeren in hetzelfde gebied. Dat vind ik dus niet in verhouding met elkaar staan.
Al met al zijn de mogelijkheden nu nog goed......
Heerlijk weer werkt natuurlijk ook mee...........
Groet van Joke,
die het water en het buiten zijn wel erg mist. |
 |
| |
|