|
|
gepost door: Boogieman op 24/08/04 11:38 |
|
 |
Haai guys!
Hier is ie dan m'n nieuwe trots!
image not available
Kan niet wachten m weer te proberen maar er lijken ineens allemaal andere ook belangrijke dingen voor te vallen. (Lees: verjaardag van Monica, solicitatie voorbereidingen, ga ik weer een opleiding volgen? enz...)
MAAR IK WIL GEWOON M'N NIEUWE BOOTJE VAREN!
Luuk
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 24/08/04 11:47 |
|
 |
Wow man, sexy! Hier is maar een woord voor: Stoked!
Ben benieuwd hoe dat vaart
Lastig he, verjaardagen? Nou ja, je krijgt je kans nog wel, wacht maar af
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 24/08/04 14:23 |
|
 |
Heah...
Zeker geluk. Ben zaterdag na een trage start bestwel uit m'n dak gegaan. Heb de zondag lekker aan m'n nieuwe aanwinst gerommelt. Roestige boutjes d'r uit nieuwe RVS d'r in. (Met fiets band er tussen om de boel mooi waterdicht te maken, Michiel bedankt voor de tip!) De finnen hier en daar wat afgevijlt dus die passen nu ook.
Kort om: BRING IT ON!
:D
Nu alleen nog wat schuim voor m'n voetsteunen ophalen bij Arend Bloem. Dan ben ik er echt helemaal klaar voor. Nu nog fatsoenlijk leren eskimoteren, dan hoef je niet iederekeer de onderkant van m'n kano te fotograferen...
Luuk
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 24/08/04 16:13 |
|
 |
Kijk, dat is de geest: blijdschap alom vanwege je nieuwe speelgoed 8)
Je zou theroretisch ook rubberen ringetjes kunnen kopen maar meestal heb je nog wel een stuk oude fietsband oid rondslingeren in de schuur (tenminste, ik wel, ik heb zo'n heerlijke schuur met allerlei ouwe zooi waar je op de meest onverwachte momenten nog iets aan hebt ).
Ben echt heel benieuwd, ook naar jouw dijbeensteunen.
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 24/08/04 16:19 |
|
 |
Ehm, ja... die zijn dus verdwenen. Daar zal ik zelf dus ooit nieuwe in moeten knutselen. (op het moment mis ik ze nog niet zo) Gelukkig ga jij mij vertellen hoe je dat het beste kan doen, toch?
Luuk
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 24/08/04 21:37 |
|
 |
Nope, dit is specifiek een surf boot. Ik denk dat dat ook echt is wat ik wil, al moet je voor het echte surfwerk waarschijnlijk in Biarritz of Horsegor (ook Frankrijk) zijn. Maar voorlopig vermaak ik me primma in den Nederlandsche branding. Dat kan trouwens ook best wild water zijn heb ik zaterdag gemerkt...
En blij word ik inderdaad van die gele gloed die uit het schuurraam schijnt. |
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 25/08/04 07:13 |
|
 |
Nova-Carib schreef:
Ehm, ja... die zijn dus verdwenen. Daar zal ik zelf dus ooit nieuwe in moeten knutselen. (op het moment mis ik ze nog niet zo) Gelukkig ga jij mij vertellen hoe je dat het beste kan doen, toch?
Luuk
Ha, nou, zodra ik eruit ben laat ik het je weten. Momenteel loop ik nog met wat plannen maar ik weet nog niet wat gaat passen. Ik wil graag van die dijbeensteunen hebben zoals die ook in een playboat zitten (ben nogal lui aangelegd en hou er niet van mezelf continu vast te moeten klemmen). Dus dat wordt denk ik eerst wat proberen met de steunen uit mijn huidige boten en zodra ik het ei van columbus gevonden heb dus op jacht naar de definitieve oplossing.
|
 |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 27/08/04 14:03 |
|
 |
Michiel, waar haal jij trouens dat schuim allemaal vandaan. (laat me raden: AB verkoopt het.) Wat kost dat nou zoal? Je kan je kano natuurlijk ook vol spuiten met PUR schum oid maar dat is misschien niet eens goedkoper?
En snij jij het of ga je met een decoupeer/figuurzaar aan de gang?
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
henk_riot
|
gepost door: henk_riot op 27/08/04 19:50 |
|
 |
ik heb gewoon een oud ztuk schuim bij de verening gekregen om mijn voetensteunen te maken en ik zaag het gewoon op maat met een ijzerzaag
over dat idee met purschuim heb ik nog mijn twijfels maar daar heb ik verder geen verstand van (wel handing omdat je geen vorm moet zagen) |
 |
| |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 30/08/04 08:18 |
|
 |
Purschuim is absoluut fout: zowiezo omdat het water opneemt maar ook omdat het uitzet (bij het volschuimen) en je het risico loopt dat je boot uit elkaar barst (zeker bij composiet boten) of dat er rare vormen in komen.
Nooit doen dus.
Luuk: tsja, da's het voordeel van een grote schuur en veel boten gehad hebben. Alles wat ik gebruik zijn leftovertjes. De dijbeensteunen komen uit mijn eerste wildwaterboot (ding was aan gort dus ik heb alles wat bruikbaar was eruit gehaald en de rest weggemikt). Toegegeven, het geeft wat rommel (en elk jaar een discussie over of dat nou nodig is) maar ik ben blij dat ik het heb
|
 |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 30/08/04 12:22 |
|
 |
Ik was ook alleen maar een betje "hardop" aan het denken. Toch zou het misschien wel aardig zijn als je je kano vol zou kunnen gieten met een (lichtgewicht) goedje > je er even een pasvorm in maakt door er in te gaan zitten > laten uitharden (optijd weer uitstappen) en je hebt de best passende steunen die je maar kan bedenken...
:)
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 09/09/04 11:42 |
|
 |
Michiel:
Je was benieuwd naar hoe ik mijn dijbeen steunen zou gaan fabriekiseren. Nou, ze zitten er nu zo in:
image not available
Ik heb de steun voor nu alleen met een tai-ripje bevesticht aan mn zitting. Ik denk dat ik m met nog zo een bevestig aan m'n leuning en dan de steun nog vast lijmen aan de zijkant lijkt mij. (Zodat het tai-ripje niet door het schuim heen scheurt)
Verder heb ik er nu een ook stukje dun schuim als "kniekussentjes" in vast geplakt en geklemt onder die zwarte rand die je aan de voorkant van m'n kuip ziet. (Dit schuim cadeau gekregen bij Arend Bloem. Arjan: Bedankt!) En heb ik nu blokken schuim als voetsteunen die nog bij AB op mij lagen te wachten.
Gisteravond het een en ander gemonteerd en meteen even uit geprobeerd op de Loosdrechtseplas: Eskimoteren is een eitje nu! (op vlak water dan tenminste) Met golfjes d'r bij gaan we zaterdag uitproberen...
Jammer dat je niet meekomt. (Die kinderkamer kan toch altijd nog... )
Grtz,
Luuk
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 09/09/04 11:54 |
|
 |
Ha Luuk,
1/: het is tie-wrap
2/: Ik ben zelf een groot liefhebber van bisonkit voor dit soort dingen. Is weliswaar niet de meest perfecte lijm (uiteindelijk laat het weer los, na 5 jaar ofzo) maar het is simpel te verwerken, overal verkrijgbaar en je kunt de gelijmde zooi weer los krijgen.
Als je het schuim een keer vast gelijmd hebt kun je het ook gemakkelijker bijsnijden (omdat je geen rekening hoeft te houden met een tie-wrap waar je per ongeluk doorheen zou kunnen snijden )
In mijn X-Ray heb ik ook blokjes aan de zijkant van het zitje, alleen lopen die niet helemaal door naar beneden (mijn kont moet er ook nog in ), beetje volgens hetzelfde idee als bij jouw Boogie.
En ja, als je lekker vast zit in je boot eskimoteert dat veel beter
|
 |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 09/09/04 12:23 |
|
 |
1/: het is tie-wrap
Yah, watever...
(mijn kont moet er ook nog in)
Yep, het is wel ffies wurmen als je een neopreen pakkie aan hebt merkte ik aan de plas. Maar als je eenmaal zit hoef je er ook nooit meer uit! (tenminste dat is de inzet zo ongeveer)
Nu m'n voetsteunen nog even vastknopen zodat ze niet wegdrijven als ik toch nog moet zwemmen.
L
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 09/09/04 12:30 |
|
 |
Die voetensteunen zit ik ook nog mee te kloten maar ik denk dat het gemakkelijkste is wanneer je ze goed hebt ook gewoon vastlijmen. Gewoon een klodder bisonkit ertegenaan smeren en de blokken in je boot drukken. Niet eerst netjes wachten tot de lijm droog is, dat komt vanzelf goed.
Bisonkit = liquid duct tape |
 |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 09/09/04 12:34 |
|
 |
Hehehe...
trouens:
Duct tape is as the Force. It has a light side, a dark side and it can hold the universe together.
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
|