Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 26/08/04 12:28
Hoi Anouk, even een vraagje compleet offtopic, gewoon omdat ik benieuwd ben.

De foto's die je op je werk bewerkt zijn natuurlijk onweise hoge resolutie. Hoe weet je nou of zo'n foto (en je bewerkingnen) mooi scherp is(/zijn)? Ben je de hele dag bezig met in en uit zoomen of valt dat wel mee? (Waarschijnlijk werk je ook met een hele mooie breedbeeld heel veel inch monitor?) En de kleuren, maak je veel drukproefen of is je monitor gewoon onweis goed gecallibreerd?

Ik merk zelf namelijk dat ik het liefst werk op 100%. Dat is voor plaatjes voor het internet/CD-Rom's goed te doen maar zodra ik printjes wil gaan maken wil je al snel een ietwat hogere resolutie (150dpi is vaak al aardig op een inktjet) en dan zoom ik me dus helemaal wezenloos. Om over kleuren en resoluties bij drukwerk nog maar even te zwijgen...

Ik ben trouens ook wel benieuwd naar die Eastpack posters van je! Kun je misschien een JPGje online zetten?

Grtz,
Luuk

Let's Boogie baby!

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Noukje
gepost door: Noukje op 26/08/04 13:54
Hai Luuk,

Inderdaad redelijk off-topic, maar misschien zijn er nog computerminded peddelaars !

ik heb één van de Eastpack-beelden bijgeplaatst op de server bij de andere foto's. Dan kan je 'ns kijken !
Wat je techn. vragen betreft : ik heb inderdaad een supergoede 21 inch monitor van Barco, enkel maar te betalen als je d' er fulltime porfessioneel gebruik van maakt (ik schat dat 'ie zo'n 6,000 euro heeft gekost). Ik calibreer m'n scherm één keer per week en wat ik op m'n scherm zie, komt ook zo uit onze machine : wij drukken digitaal af op fotopapier, rolbreedte 130 cm.
En ja, ik werk ALTIJD op 100%, maar met een G5 met 3,5 GIG aan RAM is dat geen probleem natuurlijk ! Al onze bestanden worden geprint op 400ppi (dpi is drukterm, fotografisch en beeldschermgewijs werk je in ppi)

Anouk
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 26/08/04 14:13
COOL

Printjes op foto papier van 1,3m bij... Hoeveel meter zit er op zo'n rol? Niet te betalen waarschijnlijk zo'n printje maar wel leuk om je muren mee te behangen ofzo!

Dank voor de info. (Nu ik een kano heb staat een nieuwe compu weer wat hoger op de wishlist)

Luuk

(Ik ga die link ffies opzoeken)
Let's Boogie baby!
Noukje
gepost door: Noukje op 26/08/04 14:18
50 meter op een rol, alle soorten papier, glans mat, transparant, metallic, plastic, allemaal met lichtgevoelige drager ... onbetaalbaar is het woord niet, maar 't komt in de buurt. Gelukkig hoef ik zelf niet het volle pond te betalen !
Mijn muren hangen inderdaad vol !
Link is :ftp://branding:pelegrie@81.82.206.9

voor nieuwe mac : kijk 'ns op tweedehandsmac.nl ... daar staan een paar mooie G5's en G4's te koop, ook duals

Anouk
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 26/08/04 14:20
Hahahaha... BRILJANT

Volgende keer iets met kano's en pinguens?

Luuk
Let's Boogie baby!
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.