|
|
gepost door: Wilko op 24/10/06 15:05 |
|
 |
Ik vroeg me even af waar dat onderwerp was gebleven. Het lijkt me relevant voor hier omdat het over wildwatervaren gaat en het bericht waarvan ik de link plaatste ging over de jaarlijkse Botic trip van afgelopen weekend.
Waarom is dat bericht verwijderd? |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
|
gepost door: Martijn op 24/10/06 15:16 |
|
 |
|
En als er al een rede zou zijn zoiets te verwijderen.. (ik zou niet weten welke reden in dit geval) Lijkt het me wel zo netjes als het modje de ts ff informeert... |
 |
| if (!$succeed) {$try++} |
|
|
|
gepost door: Wilko op 24/10/06 15:24 |
|
 |
spikey schreef op 24/10/2006 15:22:
Ik heb geen idee.. Was toch niks mis mee?
Behalve dat ik misselijk van mn PC wegstapte nadat ik de fotos had gezien
Misschien een bug?
Edit: Tim, ik zie net dat het onderwerp met dat nummer nu ineens naar dit onderwerp "Demo Movie Teva Dutch Playboat Cup" wijst.
Wilko heeft dit bericht gewijzigd |
 |
|
|
|
gepost door: Gjalt op 24/10/06 15:31 |
|
 |
|
Er waren meer berichten opeens weg (ook bij topic "DWD vandaag op eurosport"), dus waarschijnlijk één of andere fout... |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Stephen op 24/10/06 20:29 |
|
 |
Serieus?? Ik heb niks gemerkt??
Ben me eerlijk gezegd van nog geen fout bewust hehe..
@Wilko: bedoel je een topic van een hele tijd (jaar) geleden? Misschien dat ie dan niet meer zichtbaar is, maar hij is er nog wel hoor, kan me niet herinneren dat ik hem verwijderd heb. |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Wilko op 24/10/06 20:35 |
|
 |
Stephen schreef op 24/10/2006 20:32:
Ik kom deze tegen bij het zoeken:
http://www.kanoforum.nl/forum/index.php/topic/236
Stephen, het was een post van gisteren (of inmiddels eergisteren?) over de Rio Botic die nu weg is. Hij had nummer 1572 maar dat is nu een ander onderwerp geworden. |
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 24/10/06 20:38 |
|
 |
hmm.. dat zou mogelijk betekenen dat er een backup is teruggeplaatst? Heb je voor mij nog exacte tijden waar dit mysterie heeft plaatsgevonden?
En de andere posts?
(ik hernoem dit topic naar het Verdwenen Berichten Mysterie) |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Stephen op 24/10/06 20:39 |
|
 |
Bericht van de hoster:
update 24/10/2006 10.00
De storing
Vannacht zijn enkele tabellen gecrashed op de My SQL server. In korte tijd wisten we de oorzaak te achterhalen, maar het bleek niet mogelijk om binnen enkele uren te garanderen dat alle data nog steeds consistent was. Daarom is de recovery procedure in werking getreden. Daarbij is de laatste historische backup teruggeplaatst. Voor Personal hosting klanten is deze backup van ongeveer 16:00 maandagmiddag. Voor Business hosting klanten is de backup van maandag rond 19:00 uur teruggezet.
Wat betekent dit concreet voor u?
* Gisteravond geen wijzigingen in de DB gedaan? Geen actie nodig.
* Paar entries in gastenboek misschien weg? Waarschijnlijk geen probleem.
* Veel wijzigingen gedaan, die nu niet meer live zijn? U kunt op de mogelijk corrupte database inloggen via phpmyadmin en database3 selecteren.
Waarom gebeuren dit soort dingen?
Byte doet continu onderhoud aan haar platform (beveiliging, schaalvergroting, prestatieverbetering). Soms gaan daar dingen niet zoals gepland. We gebruiken normaliter een live replicated (identieke) database. Maar juist dit systeem gaf problemen, waardoor we niet zeker waren wat de juiste/laatste/niet corrupte data was. Vandaar dat we naar een zeker consistente DB zijn terugestapt.
Excuses voor het ongemak
Onze excuses voor het ongemak, we zoeken naar mogelijkheden om de kans op en de impact van dergelijke incidenten te voorkomen.
|
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Wilko op 24/10/06 20:41 |
|
 |
Stephen schreef op 24/10/2006 20:38:
hmm.. dat zou mogelijk betekenen dat er een backup is teruggeplaatst? Heb je voor mij nog exacte tijden waar dit mysterie heeft plaatsgevonden?
En de andere posts?
(ik hernoem dit topic naar het Verdwenen Berichten Mysterie)
Hmmm, goede vraag... Om 23:44u heb ik nog een kanoforum mailtje ontvangen dat er een nieuw bericht in dat topic is geplaatst. Vanmorgen kon ik het hele onderwerp niet meer vinden.
Balen voor je Stephen.
Wilko heeft dit bericht gewijzigd |
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 24/10/06 20:45 |
|
 |
Ach, gelukkig is de ervaring met deze host over het algemeen super (je betaald dan ook ietjes meer) en hebben ze een goed netwerk. De uptime van de website is dan volgens mij ook serieus 99,999%.. De site is altijd snel (in vergelijking met andere hosters)
Dus iedereen: Graag even opnieuw posten |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Wilko op 24/10/06 20:46 |
|
 |
Wilko schreef op 24/10/2006 20:41:
[...]
Hmmm, goede vraag... Om 23:44u heb ik nog een kanoforum mailtje ontvangen dat er een nieuw bericht in dat topic is geplaatst. Vanmorgen kon ik het hele onderwerp niet meer vinden.
Balen voor je Stephen.
Zo dan? ;-) |
 |
|
|
|