asscObra
dirtyharrytattoos.com
|
gepost door: asscObra op 16/01/07 02:02 |
|
 |
verslag van bovenrur zoals geplaatst ophttp://www.de-batavier.nl/ >>>>>>>>>enjoy
zondag 7 jan de Boven Rur
Monschau 70, brug reichenstein ong. 50
traject reichenstein >> 1e camping net na Monschau
Vorige dag teruggekomen uit Monschau, m'n maat moest zijn hond weer ophalen. Thuis aangekomen zet ik mijn pc aan en zie dat er veel mensen van het kanoforum de volgende dag de Boven Rur willen gaan varen. De waterstand is nu 70.
Mijn vingers beginnen te jeuken, ik wil nog meer varen!!! Het is 23.00 uurals ik begin te typen en om 23.30 heb ik een afspraak staan om mee te gaan. Ik heb echter niet veel behoefte aan nog meer rijden, dus rij ik smorgens naar eindhoven om daar over te stappen bij iemand van 't forum, Wilko en vriendin.
Wilko is een coureur. Niet in 't echt, maar hij is dol op z'n wagen. Trots vertelt hij over z'n vierwielaandrijving en zn onevenaarbare wegligging. In rap tempo gaan we richting Monschau. Bochten worden flink genomen. Op de bergweg vlak voor Monschau staat een bordje: ölspor en ligt er zand op de weg in de bochten om de gladheid door de olie enigzins weg te nemen. Wilko duikt echter vol de bocht in. Natuurwetten treden in werking en ineens bevindt ik me (op de achterbank) helemaal dwars op de strook van het tegenliggende verkeer en zie daar auto's aankomen. Wilko trekt gelukkig de wagen weer recht en het ging allemaal goed, maar verstandig is anders. Even later doet 'ie het weer!
Ik herinner me een batavieren-weekend kort geleden, waar we flink moesten omrijden bij het omrijden door een frontaaltje op diezelfde weg. Traumaheli erbij en van die auto's was niet veel over...
Om 11.00 uur hebben we met in totaal 8 man afgesproken bij het wasbord. Als iedereen er is, gaat de meute richting reichenstein, waar we ons omkleden. Er is een belg, een duitser, een tjechieze en de rest is nederlander.
De chauffeurs rijden de auto's om, wegens de drukte met kanoërs staat het onderin Monschau vol, en rijden ze naar de eerstvolgende camping. Dan gaan we het water op. De ploeg vaart goed, pakken keerwaters en spelen wat. Zelf heb ik geen zin om als beginnend rodeovaarder continue op mn dak te gaan met deze kou en hou 't bij een surfje.
Uiteindelijk ga ik toch om, precies boven een stukkie verblokking. Ik raak niks en eskimoteer en ga gelijk het verval af. Brrrr!!!Koud! Aangekomen bij het wasbord gaan we ervoor. Mmmmm, ben benieuwd hoe 't plastic dit vindt....Het hobbelt behoorlijk en naar
later blijkt heb ik toch wel veel krassen ineens op mn bootje. Dan varen we Monschau in. Het Verschil met 2 dagen geleden is maar 10 cm, de 1e stuw word vetter, de putdeksels zijn weg maar het grootste verschil zijn de golventreinen.
Met een rodeobootje stuiter je nu aardig op en neer. Love it!! De tak naast de glijgoot word netjes ontweken, al klapt er wel één op het blok onderin. Niet hard, niks aan de hand. Nog een laatste bocht en we zijn er al weer. Lekker gevaren en weer een bewijs van de wereldwijde verbondenheid van kanoërs is geleverd, weer een leuk ploegje bij elkaar. Snel naar huis, wil nu wel een fatsoenlijk tukje doen.
Harry
|
 |
| www.de-batavier.nl www.nirjhara.tk |
|