Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
asscObra
dirtyharrytattoos.com
gepost door: asscObra op 16/01/07 02:02
verslag van bovenrur zoals geplaatst ophttp://www.de-batavier.nl/ >>>>>>>>>enjoy

zondag 7 jan de Boven Rur
Monschau 70, brug reichenstein ong. 50

traject reichenstein >> 1e camping net na Monschau

Vorige dag teruggekomen uit Monschau, m'n maat moest zijn hond weer ophalen. Thuis aangekomen zet ik mijn pc aan en zie dat er veel mensen van het kanoforum de volgende dag de Boven Rur willen gaan varen. De waterstand is nu 70.

Mijn vingers beginnen te jeuken, ik wil nog meer varen!!! Het is 23.00 uurals ik begin te typen en om 23.30 heb ik een afspraak staan om mee te gaan. Ik heb echter niet veel behoefte aan nog meer rijden, dus rij ik smorgens naar eindhoven om daar over te stappen bij iemand van 't forum, Wilko en vriendin.

Wilko is een coureur. Niet in 't echt, maar hij is dol op z'n wagen. Trots vertelt hij over z'n vierwielaandrijving en zn onevenaarbare wegligging. In rap tempo gaan we richting Monschau. Bochten worden flink genomen. Op de bergweg vlak voor Monschau staat een bordje: ölspor en ligt er zand op de weg in de bochten om de gladheid door de olie enigzins weg te nemen. Wilko duikt echter vol de bocht in. Natuurwetten treden in werking en ineens bevindt ik me (op de achterbank) helemaal dwars op de strook van het tegenliggende verkeer en zie daar auto's aankomen. Wilko trekt gelukkig de wagen weer recht en het ging allemaal goed, maar verstandig is anders. Even later doet 'ie het weer!
Ik herinner me een batavieren-weekend kort geleden, waar we flink moesten omrijden bij het omrijden door een frontaaltje op diezelfde weg. Traumaheli erbij en van die auto's was niet veel over...

Om 11.00 uur hebben we met in totaal 8 man afgesproken bij het wasbord. Als iedereen er is, gaat de meute richting reichenstein, waar we ons omkleden. Er is een belg, een duitser, een tjechieze en de rest is nederlander.

De chauffeurs rijden de auto's om, wegens de drukte met kanoërs staat het onderin Monschau vol, en rijden ze naar de eerstvolgende camping. Dan gaan we het water op. De ploeg vaart goed, pakken keerwaters en spelen wat. Zelf heb ik geen zin om als beginnend rodeovaarder continue op mn dak te gaan met deze kou en hou 't bij een surfje.

Uiteindelijk ga ik toch om, precies boven een stukkie verblokking. Ik raak niks en eskimoteer en ga gelijk het verval af. Brrrr!!!Koud! Aangekomen bij het wasbord gaan we ervoor. Mmmmm, ben benieuwd hoe 't plastic dit vindt....Het hobbelt behoorlijk en naar
later blijkt heb ik toch wel veel krassen ineens op mn bootje. Dan varen we Monschau in. Het Verschil met 2 dagen geleden is maar 10 cm, de 1e stuw word vetter, de putdeksels zijn weg maar het grootste verschil zijn de golventreinen.

Met een rodeobootje stuiter je nu aardig op en neer. Love it!! De tak naast de glijgoot word netjes ontweken, al klapt er wel één op het blok onderin. Niet hard, niks aan de hand. Nog een laatste bocht en we zijn er al weer. Lekker gevaren en weer een bewijs van de wereldwijde verbondenheid van kanoërs is geleverd, weer een leuk ploegje bij elkaar. Snel naar huis, wil nu wel een fatsoenlijk tukje doen.

Harry
www.de-batavier.nl www.nirjhara.tk

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 16/01/07 13:01
Leuk stukje, Harry!

Overigens hoort omgaan er gewoon bij. Des te vaker je omgaat en merkt dat je toch gewoon boven komt, des te kleiner wordt de barriere om te spelen.

Klara is die dag ook een keer onbedoeld omgegaan, en een paar stenen uit de weg koppend kwam ze na een paar pogingen toch weer boven. Ze gaf aan dat de tanden op elkaar zetten, weigeren uit te stappen en de wetenschap dat zwemmen in dat ondiepe stukje waarschijnlijk nog veel meer pijn zou doen het enige was dat haar eigenlijk in de boot hield... :-)

Oh, en de tweede keer gingen we niet dwars, maar schoof hij een beetje over vier wielen, maar wel gewoon in het spoor blijvend.

Wilko heeft dit bericht gewijzigd
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 17/01/07 00:02
Volgens mij is dit de eerste keer dat ik de Perlbach vanaf het stuwmeer heb gevaren. Dat was wel een leuk stukje, niet zo heel lang en met een boom die toch wel een zekere aantrekkingskracht had op bepaalde mensen (als ik het goed lees, zijn er 3 man tegenaan gevaren). Het zag er in ieder geval wel koud uit, zo in het water.
Manos esto var a lastimar
asscObra
dirtyharrytattoos.com
gepost door: asscObra op 17/01/07 00:19
roosmcd schreef op 17/01/2007 00:02:
Volgens mij is dit de eerste keer dat ik de Perlbach vanaf het stuwmeer heb gevaren. Dat was wel een leuk stukje, niet zo heel lang en met een boom die toch wel een zekere aantrekkingskracht had op bepaalde mensen (als ik het goed lees, zijn er 3 man tegenaan gevaren)

yup , wrijf t er maar in....
ik had een "bomenweekend".
mislukte boom-hop op perlbach
zwemmen...
mislukte lijn op irreler wasserfalle > onder boom door gespoeld, peddel weg .
zwemmen.......
read it all on bata-site
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 17/01/07 00:38
Ik heb toch wel een hele tijd gedacht dat die boomhop toch ging lukken. Maar er was volgens mij nog een heel stuk van de rivier boomvrij. Peddel kwijt is inderdaad niet zo handig, die dingen zijn nog vrij prijzig. Altijd je naam en adres erop schrijven dus.
Manos esto var a lastimar
asscObra
dirtyharrytattoos.com
gepost door: asscObra op 17/01/07 02:01
was m alleen tijdelijk kwijt , gelukkig
at wilko: zet maar bij je vaarverslagen als je dat leuk vindt. of had je er zelf al een ( wilko sized waarschijnlijk) :P
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 17/01/07 11:52
roosmcd schreef op 17/01/2007 00:38:
Peddel kwijt is inderdaad niet zo handig, die dingen zijn nog vrij prijzig. Altijd je naam en adres erop schrijven dus.

Net zo belangrijk: je internationale telefoonnummer en je email adres er op zetten! Misschien zullen mensen met een andere taal uit een ander land je niet zo maar gaan bellen (prijs en taalbarriere), maar een emailtje sturen kost niet zoveel moeite en geld (alleen de mogelijke taalbarriere blijft)...

Een van onze Duitse vrienden heeft zo zijn peddel uit Zwitserland (waar hij was gaan zwemmen en zijn peddel verloren had) terug gekregen!
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.