Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
matthijs
gepost door: matthijs op 13/02/07 15:28
Ik zoek een ww speelbootje voor komende zomervakantie.
Zo ongeveer rond de 200 euro.

- Link deleted, mail voor uitleg -

Matthijs

spikey heeft dit bericht gewijzigd

Reacties (1 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
spikey
gepost door: spikey op 13/02/07 15:50
Ha Matthijs,

Wat voor bootje zoek je precies? Ik weet niet of je voor 200 EURO een echte (korte 2m) speelboot kunt vinden. Wel de wat oudere langere modellen.

matthijs
gepost door: matthijs op 13/02/07 16:00
Aangezien het echt om een "speelbootje" gaat mag het best een niet echt heel korte zijn. Wat is een realistere prijs volgens jou?
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 13/02/07 16:04
Voor 200 euro kun je best een oudere boot als een Wavesport Forplay (lengte 2.40 oid) vinden.

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Martijn
gepost door: Martijn op 13/02/07 16:06
Dit hele bericht kan beter weg...
want zonder de weg-gecensureerde link heeft het weinig betekenis..

Martijn heeft dit bericht gewijzigd
if (!$succeed) {$try++}
michielv
gepost door: michielv op 13/02/07 20:05
Aan de andere kant vraagt hij ook om een Eskimo bootje, dat is toch moeilijk modern en radicaal te noemen.

Okay, flauwe grappen terzijde, voor rond de 200 euro kun je nu best leuke speelbootjes vinden die een 4-5 jaar geleden helemaal hot waren (WS Forplay, WS Score, Riot Glide, LL Session+, Eskimo Quadro om er een paar te noemen). Als je oudere filmpjes bekijkt kun je hier heel veel mee. Sommige moderne trucs warbij je veel "air" maakt kunnen misschien niet omdat zo'n bootje niet genoeg volume heeft rond de kuip maar surfen, stuiteren, spinnen enz. kan best.

Dus voor een vakantie speelbootje zou dat moeten lukken. Wil je iets vrij moderns zul je toch iets meer geld uit moeten geven. Bij de seizoensopening van OV (31 mrt/1 april) is er ook een 2e-hands bootjes markt. Misschien zit daar wat voor je bij?

michielv heeft dit bericht gewijzigd
spikey
gepost door: spikey op 14/02/07 10:53
Ha Martijn, dank voor het opnieuw opnemen van de verwijderde link. Gaarne een admin interventie accepteren. Als onbedoeld, kun je dit negeren. Dank je.
matthijs
gepost door: matthijs op 14/02/07 11:10
He bedankt Michiel, Martijn. Maarre nu maar afwachten of er ook daadwerkelijk dit soort bootjes voor deze prijs beschikbaar zijn.

Nu maar even geen handige link in mijn postje zetten want op de een of andere manier verdwijnen die steeds. Raar...
spikey
gepost door: spikey op 14/02/07 11:23
Matthijs lees je email. En succes met het afwachten, de zomer komt aardig dichtbij niet?
Martijn
gepost door: Martijn op 14/02/07 11:58
Wat is dit nou weer voor BS, mogen we van de forumpolicy niet eens linkjes meer posten?? bang dat de bezoekers m aanklikken ofzo..
Dan mogen jullie ook ale andere links wel ff van het forum weg-editten, zal nog wel een weekje werk zijn.. Ik snap echt niet wat hier de bedoeling van is hoor..
if (!$succeed) {$try++}
michielv
gepost door: michielv op 14/02/07 13:03
matthijs schreef op 14/02/2007 11:10:
He bedankt Michiel, Martijn. Maarre nu maar afwachten of er ook daadwerkelijk dit soort bootjes voor deze prijs beschikbaar zijn.

Nu maar even geen handige link in mijn postje zetten want op de een of andere manier verdwijnen die steeds. Raar...

Hoi Matthijs,

Geen probleem hoor, oudere bootjes van Bliss Stick zoals de Blitz zul je daar vast wel tegenkomen. Als het geen bootje in perfecte staat hoeft te zijn lukt dat meestal wel.

spikey
gepost door: spikey op 14/02/07 14:29
Martijn, je hebt geen idee waar je over praat. Meng je je hier dan ook niet in. Dit heeft natuurlijk niks te maken met het feit dat men geen linkjes mag plaatsen. Ik heb geen zin om de discussie met Matthijs hier uit de doeken te doen. Daar hebben we email voor.

Martijn
gepost door: Martijn op 14/02/07 15:12
Zozo..
De admins proberen je ook nog de mond te snoeren..
Je hebt geen idee waar je over praat, dus hou je er buiten..
Ik weet heel goed waar ik over praat, mijn post wordt ge-edit, en de verdere reden wordt mij niet gemeld, sterker nog, daar mag ik me blijkbaar niet mee bemoeien..
Ik denk dat dat een van de problemen is hier op het forum.. onduidelijkheid.. Zodra er iets gepost wordt waar de forumpolitie het niet mee eens is, wordt dat ge-edit, en verder vooral zo weinig mogelijk over gezegd op het forum. Dan moet verder iedereen zijn mond houden, want dit soort zaken worden per mail besproken. bottomline, niemand weet wat er nou eigenlijk wel en niet mag.
Misschien wordt het eens tijd een duidelijk forum-policy/FAQ te maken, dan is er ten minste wat duidelijkheid over wat wel en niet mag, en kun je mensen simpelweg ff melden dat ze de policy ff door moeten lezen als je wat verwijderd.

Ik ben overigens de goede gewoonte gewend om de poster ff op de hoogte te stellen (incl reden) als ik als mod iemands post edit.
if (!$succeed) {$try++}
spikey
gepost door: spikey op 14/02/07 15:24
Martijn, het valt me op dat je vaker spuit of spot met ons admin werk (tav commerciele posts).

Zozo..
De admins proberen je ook nog de mond te snoeren..
Je hebt geen idee waar je over praat, dus hou je er buiten..
Ik weet heel goed waar ik over praat, mijn post wordt ge-edit, en de verdere reden wordt mij niet gemeld, sterker nog, daar mag ik me blijkbaar niet mee bemoeien..

Even de situatie:

Matthijs post een link die een paar minuten later wordt verwijderd. De reden ligt voor de hand, het is niet de eerste keer. Jij hebt de link in de tussentijd gezien en merkt op dat ie is verwijderd. Je kunt jezelf hierin niet vinden en post hem een paar minuten later leuk weer terug. Moet ik me dan tegenover jou gaan verantwoorden, terwijl het hier niet om jou draait?

Nu moet ik zeggen dat we al tijden lang minimaal hoeven in te grijpen en daarom ook de urgentie om iets van een forumpolicy of FAQ niet zo hebben opgemerkt. Wanneer een post wordt geedit weten mensen zelf de oorzaak wel van, of kunnen die zonder al te veel moeite achterhalen. In andere gevallen mailen wij de mensen. Hardleerse mensen lakken ook een forumpolicy aan hun laars, dus het voorkomt niet alles.

Martijn
gepost door: Martijn op 14/02/07 15:31
Naar mijn idee is jullie gemod wel anders dan wat ik gewend ben.. daarmee bedoel ik niet te zeggen dat jullie het niet goed doen, het kan ook dat de andere fora waar ik wel eens wat post het anders aanpakken.

Verder gaan jullie niet met alles op de juiste manier om, maar dat is weer mijn mening..

Ik denk dat anderen dat in het verleden ook zo hebben ervaren.
Dat je weinig problemen hebt is geen reden om jullie regels niet bekend te maken. Ik denk ook dat er juist best wel wat problemen zijn geweest, en dat er zelfs mensen zijn die helemaal niet meer op het forum komen door dit soort zaken.. en dat vind ik zonde.

Daarom lijkt het mij juist goed om duidelijke regels op te stellen, want nu heb ik in ieder geval het idee dat jullie nogal selectief te werk gaan. Duidelijkheid zou ergenis en dit soort discussies kunnen voorkomen.
if (!$succeed) {$try++}
matthijs
gepost door: matthijs op 14/02/07 15:33
Zo zeg het wordt gezellig hier

Toch lastig de grenzen van je forum aan te geven als je
dat niet op de site zelf staat.

De energie die tot nu toe in deze thread staat zou m.i. beter besteed kunnen worden aan het vullen van een goed faq/voorwaarden.

Tot nu toe luidt de tekst:
hier komt binnenkort toch echt de F.A.Q.
Martijn
gepost door: Martijn op 14/02/07 15:38
Ja, ik hou wel van wat gezelligheid
Maar zonder dollen..
Uiteindelijk is iedereen het er wel eens ergens iets mee eens.. maar verder bedoel ik het vooral opbouwend natuurlijk.
Ik zou het leuk vinden als iedereen altijd alles doet zoals ik wil, maar dat lijkt me niet echt haalbaar..

if (!$succeed) {$try++}
matthijs
gepost door: matthijs op 14/02/07 16:47
michielv schreef op 13/02/2007 20:05:

Dus voor een vakantie speelbootje zou dat moeten lukken. Wil je iets vrij moderns zul je toch iets meer geld uit moeten geven. Bij de seizoensopening van OV (31 mrt/1 april) is er ook een 2e-hands bootjes markt. Misschien zit daar wat voor je bij?

Is OV: Outdoor Valley in Bergschenhoek ???

matthijs heeft dit bericht gewijzigd
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 14/02/07 17:12
Martijn schreef op 14/02/2007 15:31:
Naar mijn idee is jullie gemod wel anders dan wat ik gewend ben.. daarmee bedoel ik niet te zeggen dat jullie het niet goed doen, het kan ook dat de andere fora waar ik wel eens wat post het anders aanpakken.

Verder gaan jullie niet met alles op de juiste manier om, maar dat is weer mijn mening..

Wat is de juiste manier..

Ik denk dat anderen dat in het verleden ook zo hebben ervaren.
Dat je weinig problemen hebt is geen reden om jullie regels niet bekend te maken. Ik denk ook dat er juist best wel wat problemen zijn geweest, en dat er zelfs mensen zijn die helemaal niet meer op het forum komen door dit soort zaken.. en dat vind ik zonde.

Daarom lijkt het mij juist goed om duidelijke regels op te stellen, want nu heb ik in ieder geval het idee dat jullie nogal selectief te werk gaan. Duidelijkheid zou ergenis en dit soort discussies kunnen voorkomen.

Waar mogelijk proberen we echt wel eenduidig en duidelijk op te treden. We hebben allemaal een drukke baan ernaast en dat zal dus om die reden ook niet altijd lukken. Ik lees echt niet alle posts op het forum hoor!
Daarnaast mogen mensen best ook wel wat fatsoen hebben en zelf nadenken.
En sommige zaken kan je nou eenmaal niet in een F.A.Q. stoppen. Dan word die F.A.Q. zo lang dat niemand hem meer leest.

Dat mensen na 1 aanvaring met een moderator meteen maar niet meer verschijnen op het forum is spijtig te noemen. Maar om nou te zeggen dat dat door ons gemoddereer komt vind ik echt BS. Ik ga echt niet zomaar de moderator uithangen hoor!

De meeste bedrijven weten nu ook wel dat commerciele posts op het forum niet gewaardeerd worden door de moderators. Daar hebben we de advertenties voor.

Deze link vermelding was een manier van linken om bekendheid van zijn eigen site te vergroten (commerciele site..)

We hebben de topic starter keurig gemailed en ook geholpen met de kernvraag van zijn topic. Dat we jou (Martijn) nou net niet gemailed hebben is omdat je zelf ook wel kan begrijpen dat het een beetje zielig gedrag is de URL meteen maar weer te posten.

Stephen heeft dit bericht gewijzigd
Kanoforummer
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 14/02/07 17:12
matthijs schreef op 14/02/2007 16:47:
[...]

Is OV: Outdoor Valley in Bergschenhoek ???

Klopt
Kanoforummer
Martijn
gepost door: Martijn op 14/02/07 17:22
Stephen schreef op 14/02/2007 17:12:
Wat is de juiste manier..

Er is niet een juiste manier denk ik, het verschilt dus per persoon wat je de beste manier vindt om een forum bij te houden.. dat zei ik dus, naar mijn mening. Jullie mogen daar gerust anders over denken.

Om mij van zielig gedrag te betichten vindt ik ook niet echt vriendelijk.. natuurlijk had ik het vermoeden dat Matthijs die link al geplaatst had, maar dat heb ik niet gezien, die was immers direct verwijderd.. Ik vindt de site waarom het draait een leuk initiatief en daarom poste ik de link, ik heb zelf geen connecties met die lui, dus leek het me dat dat geen kwaad kon.
En links plaatsen is toch ALTIJD om mensen een andere site te laten zien, als je je eigen site niet mag promoten dan kun je ook nog wel www.snowkayak.nl hier en daar schrappen om maar een voorbeeld te geven.

Maar goed, het is me duidelijk, ik zal me verder gedragen hoor.

En dat niet alle vragen te ondervangen zijn met een FAQ weet ik ook wel, maar helemaal geen faq is het andere uiterste...
if (!$succeed) {$try++}
Jaspertje
gepost door: Jaspertje op 14/02/07 19:01
Ladida, jongens.. zoek een leven.
Hier ga je je toch niet druk om maken? Als volwassen mannen heb je toch wel wat beters te doen? Onze lieve Matthijs vraagt om een bootje, en mensen helpen 'm. Dat is volgens mij ook de bedoeling van 'n forum, of heb ik het nu helemaal mis?
matthijs
gepost door: matthijs op 14/02/07 20:37
Ik zie zo al enkele faq/voorwaarden teksten voorbij komen in deze thread. Geweldig waar een linkje toe kan leiden.

Ik zal de komende tijd nog wel een paar keer iets stouts doen hier dan hebben jullie in een mum van tijd een geweldige faq.

Tip. maak er een wiki van dan doe ik het wel voor jullie. ;-)

Verder wil ik nog steeds een bootje voor de zomervakantie dus als iemand er een te koop heeft .....
Ik durf het haast niet te vragen meer ... mail me dan.
michielv
gepost door: michielv op 14/02/07 22:11
Die wiki zou er ook komen, ik had zelfs beloofd hier wat vulling voor te maken maar dat is er lange tijd niet van gekomen. Een tijdje terug wilde ik het eens gaan proberen maar toen was de wiki onvindbaar?

@Bootje Heb je al eens geprobeerd of bedrijven als Zwalker of Europagaai niet een gebruikte boot voor een schappelijke prijs hebben? Soms zie je wel eens van die aanbiedingen langsvliegen in nieuwsbrieven enzo.

Thomas
gepost door: Thomas op 14/02/07 22:17
Martijn schreef op 14/02/2007 17:22:
[...]
ik heb zelf geen connecties met die lui, dus leek het me dat dat geen kwaad kon.

Dat is niet helemaal waar Martijn.. Die website is gemaakt door Matthijs en zijn bedrijf.. en Matthijs kennen we geloof ik wel toch?

Voorderest ga ik mij niet mengen in deze discussie.. Ik ben allang blij dat matthijs toegeeft dat het iets stouts was
www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl
Martijn
gepost door: Martijn op 14/02/07 22:39
Zit wat in..
Ik heb toch meer connecties dan ik me realiseer

Als je nog wat toe te voegen heb aan de discussie, vooral doen hoor

Even los van wie wat vindt van bovenstaande discussie..
Het lijkt me alsnog een goeie zaak om tot een soort van FAQ of policy te komen voor kanoforum.nl, gewoon vor de duidelijkheid.

if (!$succeed) {$try++}
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.