Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
koosie
gepost door: koosie op 12/09/04 15:40
Wie heeft ervaring met overnachten tijdens een kanotocht in Amsterdam? Zijn er geschikte plaatsen om een kano uit het water te halen en veilig neer te leggen? Zijn er plekken waar het mogelijk is een tentje op te zetten? Wordt je lastig gevallen door politie, bewoners of door andere overnachters (b.v. zwervers)? Zijn er faciliteiten bij jeugdherbergen of andere gebouwen ? Heeft iemand wel eens op een haventerrein overnacht ?

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 12/09/04 19:27
Ik weet niet precies hoe het werkt maar ik neem aan dat er bij de jaarlijkse Grachtentocht (als die er nog is) door KV Sloterplas een kampeervergunning aangevraagd wordt.

Op zo'n moment sta je echter wel met een paar honderd tenten op zo'n terrein en dat scheelt in de problemen. Plus dat de overheid niet moeilijk doet omdat er een kampeervergunning is.

Ik zou eens contact opnemen met een kanovereniging aldaar en kijken of zij je verder kunnen helpen. Zie voor adressen www.nkb.nl
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
koosie
gepost door: koosie op 14/09/04 08:31
Dank voor je reactie, ik ga dat contact leggen.

Toch ben ik vooral geinteresseerd naar ervaringen van mensen die alleen of met twee of drie kano's in de stad hebben overnacht. Natuurlijk zonder vergunning (kost maanden) en handig genoeg om prettig te overnachten zonder voortdurende zorg om uitrusting en zo mogelijk met een oplossing voor sanitaire faciliteiten.

Wie heeft de jungle van Amsterdam ervaren?

Dank voor reacties.
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 15/09/04 09:15
Je kunt het ook eens proberen bij camping Gaasperplas. Deze ligt aan de Gaasperplas (... ) in Amsterdam-Zuidoost. De plas en het park zijn zeer leuk te bevaren (is een voormalig Floriade-toestand. Vanaf dit water kun je via de Weespertrekvaart naar de Amstel (1x overdragen). En dan ligt de 'jungle' voor je open.

Overigens in de grachten kun je moeilijk uitstappen. Wel kun je doorgaans wel gebruikmaken van de steigers waar waterfietsen worden verhuurd.

Een lokale vereniging is kv Gaasperplas.
Kanoritus; je zult er maar last van hebben!
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.