|
|
gepost door: Rocky op 20/09/04 12:57 |
|
 |
Hey Stephen, als je zo'n video online zet moet je dat niet ergens ver weg in een draadje stoppen.
Zo'n mooie clip verdiend een eigen plekje!
Right click to save this video of Stephen and Luuk
22Mb dus kan even duren voordat je m binnen hebt.
Ik ben blij te zien dat Stephen er nog iets leuks van heeft weten te maken. Mijn camera-skills zijn niet echt optimaal te noemen, zeker niet met zo'n stevig briesje wat steeds aan de cam ligt te sjorren.
Ben vooral trots op de beelden aan t eind; eerst een surf van Luuk en dan in t zelfde shot door naar eentje van Stephen. En dan is daar ook nog de MISTERY-MOVE van Luuk 8)
Moet ook bekennen dat ik een aantal leuke surfs heb gemist omdat ik de cam niet gereed had... Een hele mooie "krul-stort" van Stephen zal dus alleen mijn netvliesje sieren.
|
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 20/09/04 13:47 |
|
 |
Haai
Het camerawerk lijkt me inderdaad helemaal zo slecht niet hoor. Leuk om mezelf te zien op video. Als ik mijn "kunsten" verglijk met die van Stephen heb ik nog aardig wat te leren lijkt mij. Wel heb ik nu bewijs dat ik het eskimoteren in de golven onder de knie heb!
En die laadste move van mij is inderdaad best komiesh, al kan ik 'm me nieteens meer herinneren...
Ik ben nu benieuwt naar de foto's natuurlijk Monica zij dat je een paar leuke hebt gemaakt. Super dat je even langs kwam om de boel vast te leggen!
Grtz,
Luuk
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
|
gepost door: Jur-re op 20/09/04 13:52 |
|
 |
Hej,
Leuke film... Ik hoop binnen kort ook weer na de zee te gaan... Zal het dan nog wel laten horen. |
 |
| Updated!! http://www.diteweg.org |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 20/09/04 13:54 |
|
 |
Vergeet niet dat je een totaal ander type boot hebt he, de Disco is bedoeld voor 3D figuren terwijl de Boogie juist voor het echte surfwerk is. Dus probeer nou geen cartwheels te maken want dat werkt niet
Flatspins en zijwaarts surfen gaat natuurlijk wel heel goed. Als ik jou was zou ik eens beginnen met in niet te gek wilde golven rustig zijwaarts leren surfen. Beetje opkanten, wat steunen (naar de golf toe) en dan lekker hangen.
Waarschijnlijk gaat dat net zo gemakkelijk als met de X-Ray (bleek verbazingwekkend simpel, zeker vergeleken met een gewone wildwater boot. Die rand pakt toch meer....)
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 20/09/04 14:07 |
|
 |
Yep, dat is de inzet. Ik dacht dat ik al aardig steunde maar nu ik mezelf op video zie moet dat blijkbaar dus veel extremer...
Luuk
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 20/09/04 14:19 |
|
 |
Ik ben nu benieuwt naar de foto's natuurlijk Monica zij dat je een paar leuke hebt gemaakt. Super dat je even langs kwam om de boel vast te leggen!
Sjeg, op onze videocamera kun je van een film digitale foto's maken. Als dat op die die Rocky gebruikt heeft ook kan kun je van dit filmpje ook foto's maken.
Zeker met dit soort dingen waar het nauw komt met afdrukken is filmen veel handiger: na afloop kun je dan beeldje voor beeldje kijken wat een mooie foto oplevert
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 20/09/04 14:28 |
|
 |
Dat klinkt als vals spelen!
(I like it)
Toch ben ik benieuwd naar Ralph z'n foto's al zal ik nog even gedult moeten hebben.
Trouens video is toch gewoon 25 foto's per seconde? (ja,ja, maar dan in fields ik weet t)
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 20/09/04 14:37 |
|
 |
Noukje schreef:
michielv schreef:
[Zeker met dit soort dingen waar het nauw komt met afdrukken is filmen veel handiger: na afloop kun je dan beeldje voor beeldje kijken wat een mooie foto oplevert
je hebt dan inderdaad wel het voordeel dat je tegelijkertijd bewegend beeld en stills hebt, maar dan mag je niet te hoge eisen stellen aan de resolutie voor het afdrukken. Als je echt goeie foto's wil, dan heb je toch al gauw 5 megapixel nodig en dat heb je jammergenoeg niet op een videocamera. Als iemand er wel zo eentje kent, dan zou 'k het wel willen horen. Als fotograaf ben ik al vaak op zoek geweest naar zo'n camera !
Greetings,
Anouk
PS. Ik zat gisteren helemaal alleen in Slufter ... nou alleen : ik was wel omgeven door tientallen kitesurfers en heel in de verte zag ik nog net een paar kayaks uit het water gesleept worden. De stroming was enorm, de wind navenant : net iets teveel voor een beginnertje als ik !
O ja, ik heb uiteindelijk de Five-O gekocht. heb er een heel mooie prijs voor gekregen ! Ben er erg blij mee !
Als je een beetje weet wat je doet krijg je met 3 megapixel ook al een heel aardig resultaat.
Ennuh, je hebt dit weekend wel met meer dingen een mooie prijs gekregen. Dank je wel.
|
 |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 20/09/04 14:39 |
|
 |
Anouk gefeliceteerd met je aankoop! (heb je m nou met of zonder deuk?)
Enneh wat die camera betereft: HD-cam (High defenition) heeft een hogere resolutie dan SD-video (Standaard Defenition 720 X 576px) maar is ERG duur (voor profesioneel broadcast en film gebruik) en benaderd geen 5 megapix volgens mij.
Luuk |
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
Noukje
|
gepost door: Noukje op 20/09/04 14:42 |
|
 |
Als je een beetje weet wat je doet krijg je met 3 megapixel ook al een heel aardig resultaat.
Ennuh, je hebt dit weekend wel met meer dingen een mooie prijs gekregen. Dank je wel.
Over je fantastische helm heb ik al bij iedereen lopen opscheppen, dank je wel, inderdaad ! De peddel doet het ook reuze-goed !
En wat de resoluties betreft : ik denk wel dat ik weet wat ik doe : ik doe nl. een godganse dag niks anders dan foto's retoucheren en afdrukken. Ik wil echter ook wel wat groter kunnen afdrukken dan een 10x15-tje; 'k heb wel een mensen die een poster willen en dan moet je echt wel méér hebben dan 3 MP... maar je hebt gelijk met 3 MP kan je thuis ook een leuke foto afdrukken. Heb jij dan zo'n camera ? Welk type is 't ?
|
 |
| |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 20/09/04 15:37 |
|
 |
Met het branding kanoen is het eigenlijk voor het eerst dat MIJ een zoomlens echt handig lijkt. ('n must + statief dan wel) Verder leek een groothoeklens mij altijd veel nuttiger (leuker.) Of anders een waterdichte behuizing lijkt me ook leuk!
Weer wat afspreken lijkt me wel wat, ik vind het wel leuk close-ups van de ondekant van m'n Boogie of n vertokken gezichten op n spectaculair moment. Al moet ik wel een beetje oppassen die brandstofrekening die hakt er aardig in de laadste tijd.
Luuk
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
|
gepost door: Rocky op 20/09/04 15:39 |
|
 |
Heb de foto's nog op de cam staan dus kan niet zeggen of ze echt goed gelukt zijn.
Meeste zijn natuurlijk van vrij ver af dus meer overzicht pics.Heb natuurlijk wel leukle close ups van tewaterlating en de eerste capriolen vlak bij de kant.
Is maar simpel toestelletje dus wordt tijd dat we weer eens met Noukje (en haar zoomlens ) afspreken.
Noukje;
nog gefeliciteed met je nieuwe aanwinsten!!! Misschien word het volgend weekend weer interessant; er zal de hele week een harde wind staan nu maar hopen hopen dat de wind in het weekend beetje inzakt.
Dan wordt t echt super!!!! |
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
|
gepost door: Stephen op 20/09/04 15:52 |
|
 |
Rocky schreef:
Hey Stephen, als je zo'n video online zet moet je dat niet ergens ver weg in een draadje stoppen.
Zo'n mooie clip verdiend een eigen plekje!
Hehe sorry
Ik moet nog een intro maken met wie het zijn en door wie het gefilmd is.. het mag duidelijk zijn dat Ralph meesterwerk heeft verricht met het maken van de video :p |
 |
| Kanoforummer |
|
WaizFisZ
-- AU !! $%#@$%#$@!! --
|
gepost door: WaizFisZ op 20/09/04 19:00 |
|
 |
Hele coole video clip zeg! Super guys! |
 |
| --- www.waizfisz.nl --- |
|
|
|
gepost door: Dol-fijn op 21/09/04 08:26 |
|
 |
Heel indrukwekkend filmpje zeg. Ik ben al buiten adem als ik alleen maar kijk.
Luuk, die peddel? Ken ik die niet ergens van? :roll: |
 |
| Vincent |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 21/09/04 11:42 |
|
 |
Yep, dat is 'm. Je peddel doet t erg goed in de branding, bedankt! Ik zit er wel over te denken om het blad iets te draaien en als ik dan toch bezig ben ietsie inkorten misschien... maar daar moet ik nog even over denken of ik me daar aan waag.
Manny thnx en tot van het weekend!
Luuk
PS: Ik laat je nog even weten of ik zaterdag ariveer of zondag vroeg. Mijn voorkeur gaat uit naar zaterdag.
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 21/09/04 11:53 |
|
 |
Nova-Carib schreef:
Yep, dat is 'm. Je peddel doet t erg goed in de branding, bedankt! Ik zit er wel over te denken om het blad iets te draaien en als ik dan toch bezig ben ietsie inkorten misschien... maar daar moet ik nog even over denken of ik me daar aan waag.
Manny thnx en tot van het weekend!
Luuk
PS: Ik laat je nog even weten of ik zaterdag ariveer of zondag vroeg. Mijn voorkeur gaat uit naar zaterdag.
Luuk,
Als je met je peddel bezig gaat: inmiddels heb ik de nodige ervaring in het knutselen met die dingen dus als je hulp nodig hebt, geef gerust een gil!
Ook als je eventueel een werkplaats nodig hebt (met de gereedschappen die je nodig gaat hebben ): kom gerust langs.
Uit ervaring kan ik je van harte een 45 graden feather en niet te extreem lang aanraden. Mijn oude Kober koolstof peddel (je kent hem wel) heb ik erg kort gemaakt en op 30 graden gezet. Dit is geweldig voor spelevaren maar in de branding vind ik iets langer toch lekkerder (zeker wanneer er gewerkt moet worden). Dus die peddel met gele (Schlegel) bladen blijft ook nog in gebruik.
|
 |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 21/09/04 12:09 |
|
 |
Michiel: Misschien maak ik wel gebruik van je aanbod. Ik ben zelf namenlijk net 't schuurtje aan het verbouwen en heb dus nog even geen fijne werkplek. Maar ga eerst nog even nadenken of ik me er aan waag ofdat ik gewoon aan een 90 graden peddel ga wennen.
(Nieuw dakje is gelegd en is geschilderd van binnen, nu nog een knappe (ruime) werkbank erin en dan kan ik zelf los. Maar m'n Boogie hangt al!)
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 21/09/04 12:37 |
|
 |
Je peddel inkorten en/of de hoek veranderen is ontzettend simpel, bleek. Ik weet dat er hier een enorme discussie is geweest over of je dat nou wel of niet zou moeten doen maar inmiddels heb ik aardig wat (kracht)toeren uitgehaald met die verbouwde dingen op zowel zout- als zoetwater en het gaat gewoon goed.
Zoals gezegd, als je je eraan wilt wagen, je bent welkom. (Zowiezo natuurlijk ook wel ) |
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 21/09/04 13:28 |
|
 |
Nova-Carib schreef:
Net per e-mail van Ralph een selectie van de foto's ontvangen:
Bedankt Ralph!
En oh ja, het was retedruk met kitesurfers. Op een gegevenmoment telde ik er op ons stukje wel 17 op het water... (ze vaarden allemaal netjes om ons heen trouens)
Vette Pics Ralph!! 8)
Wat sta ik daar mooi rechtop.. |
 |
| Kanoforummer |
|
WaizFisZ
-- AU !! $%#@$%#$@!! --
|
gepost door: WaizFisZ op 21/09/04 20:23 |
|
 |
Ben net even bij Ter Heide in de branding geweest. Superhard werken tegen de wind in maar wel lekker! Hier twee fototjes die ik gemaakt heb.
image not available
image not available |
 |
| --- www.waizfisz.nl --- |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 22/09/04 08:19 |
|
 |
Heb je nog gevaren? Wow, bij ons woei de kat bijna uit de tuin (was wel een grappig gezicht: beestje loopt de tuin in, eerst nog beschermd door een stuk schutting, komt in een open stuk en je ziet hem ineens stil staan en zich schrap zetten *LOL* ) dus ik vond het wel prima zo.
Het heeft wat moeite gekost maar dat kleine zitje zit weer in de Bliss Stick dus die zal ik van het weekend meenemen.
|
 |
|
|
|