Arjan
Ik wil een skippybal!
|
gepost door: Arjan op 30/04/07 22:45 |
|
 |
|
Waarom de Riot Air? |
 |
| |
|
|
guzzio
|
gepost door: guzzio op 30/04/07 22:49 |
|
 |
|
Zin in iets dat meer extreem schijnt te zijn en makkelijker voor allerlei moves ... |
 |
| |
|
Arjan
Ik wil een skippybal!
|
gepost door: Arjan op 30/04/07 22:59 |
|
 |
|
Volgens mij is het niet de meest gebalanceerde boot. Maw, bijna geen volume achter. Is lastig met wheelen. Naar het schijnt. |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Rocky op 01/05/07 01:07 |
|
 |
Zijn twee TOTAAL verschillende boten...
'Lang' en dun vs kort en dik om heel kort samen te vatten.
Misschien is t ook even handig als je je stats vermeld en welke moves je zou willen gaan maken.
Hoe meer info je geeft hoe beter de info die je terugkrijgt. |
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
|
gepost door: Shtinky_puddin op 01/05/07 09:25 |
|
 |
Ik heb een 45 en ik vaar er met veel plezier in. Maar ik ben dan ook een beetje raar Het is een verdomd traag bootje, tenzij je op een golf zit, en je hebt inderdaad nauwelijks achterpunt. Een fatsoenlijke cartwheel inzetten is daardoor niet het meest makkelijk. Maar voor de rest, ik vind het een aangenaam bootje.
Moet wel zeggen dat ik ook aan het orienteren ben voor een snellere wat langere, voor er naast... |
 |
| www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 01/05/07 13:40 |
|
 |
Nog een groot nadeel (voor Guzzio dan, die is nogal picky in die dingen): je hebt een andere kuipmaat spatzeil nodig
Maar als je de boot vnl. op vlakwater wilt gebruiken zou ik ook eens rondkijken naar modellen die meer geschikt zijn om op vlakwater te spelevaren (Jackson Allstar, Fluid Flirt, BlissStick RAD).
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
guzzio
|
gepost door: guzzio op 01/05/07 23:46 |
|
 |
Hmmm ... ik ben volop bezig met het proberen van de basic moves. Laat ons zeggen een mooie cart wheel, een stahl en dergelijke. Volgens mij is het een voordeel om dank zij het kortere achtersteven makkelijker moves aan te zetten ... Dus de Riot zou dank zij zijn compactere vorm makkelijker zijn voor beginnelingen zoals ik als het op moves aankomt. Ik dien er wel bij te zeggen dat ik voor 99% op vlak water te spotten ben (of voorlopig nog aan 't klungelen ben, met hier en daar een omstaander die er geen reet van verstaat ), voorlopig met m'n Wave Sport voor wat fun, of binnenkort met mijn Grönländer voor langere tripjes. De Wave Sport is al bij al een redelijke snelle play boot, dus dat is al een plus punt dat de Wave Sport voor heeft op de Riot. Gezien m'n imposante postuur van 61 kg heb ik het nogal lastig om de Wave Sport in de juiste richting te duwen voor een move. De Wave Sport Ace 4.7 was misschien een betere keus dan de Wave Sport Ace 5.1 ... Wel heb ik voor m'n lengte (1.81 cm) been- en voetruimte zat in de Ace 5.1 en de zit is super comfortabel.
Dus ik ammuseer me hoofdzakelijk op vlak water en ga een paar keer per jaar naar de Ardennen (Lesse, Semois, Ourthe ...) Misschien hebben jullie door dit antwoord van mij genoeg info om me wat wijze raad te geven?
@Michielv: 1 - 0 voor jou Waarschijnlijk zal ik dan een ander spatzeil moeten kopen, maar ik ben nu ondertussen wel voorzichtig met het passen en ik ga niet meer zoals vorig jaar impulsief te werk. By the way: ik heb ondervonden dat een spatzeil wat 'rekt' bij veelvuldig gebruik en het spatzeil dat vorig jaar te strak zat, zit nu als gegoten. En neen, ik ben er niet op vermagerd ... |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Shtinky_puddin op 01/05/07 23:58 |
|
 |
Ik heb een aantal jaar een Air 45, en: voor vlakwater niet kopen. Gewoon een wat langer, stabieler over zijn puntje draaiend bootje nemen. Als je een enorme bounce in je boot wilt hebben en een redelijk tot lekker snijdend bootje wil hebben op een golf, kopen. Voor stallen en cartwheels: NIET geschikt. Ik ben aan het zoeken naar een aanvulling op specifiek dat gebied...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben verliefd op mijn Air, maar voor vlakwater... |
 |
| www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl |
|
|
|
gepost door: Wilko op 02/05/07 09:50 |
|
 |
guzzio schreef op 02/05/2007 00:37:
http://boatertalk.com/reviews.php?productid=240
Ter informatie: Van die vijf reviewers zijn er drie gelieerd (geweest) aan Wavesport, en een andere was de beste vriend van Eric Jackson toen die nog voor Wavesport ontwierp... Op zijn maten zijn een paar van de grotere modellen boten gemaakt. |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
|