Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
spikey
gepost door: spikey op 10/05/07 10:46
Op verzoek van Tom, hier de mogelijkheid aan te geven wat je nog niet goed vindt op Kanoforum en hoe het verbeterd kan worden.

Reacties (1 van 4 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
tom
gepost door: tom op 10/05/07 10:49
haha, kijk punt 1 is al wat verbeterd: luisteren naar de leden
verder: surfkayaken en freestyle zijn twee hele verschillende diciplines, dus ik vind dat rodeo/freestyle/branding wel gesplitst kan worden
WaizFisZ
-- AU !! $%#@$%#$@!! --
gepost door: WaizFisZ op 10/05/07 10:56
Niks veranderen, prima zo!
--- www.waizfisz.nl ---
JR!!!
Make your move
gepost door: JR!!! op 10/05/07 10:56
Yow tom als jij in schevenige gaat peddelen ben je toch aan aan het freestyle en dat is ook branding.
www.kayakpro.eu/joery
Thomas
gepost door: Thomas op 10/05/07 10:58
Dan zou je het freestyle ook kunnen onder het puntje wedstrijdsport kunnen hangen.. Het is allemaal om het even lijkt mij.
www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl
tom
gepost door: tom op 10/05/07 10:59
nee, maar de surf topics worden ook bij branding gezet, en dat zijn er best wel wat, dus daarom
Thomas
gepost door: Thomas op 10/05/07 11:00
surfen doe je toch ook in de branding?
spikey
gepost door: spikey op 10/05/07 11:02

nee, maar de surf topics worden ook bij branding gezet, en dat zijn er best wel wat, dus daarom

Kijk bij de laatste 50 onderwerpen binnen rodeo/freestyle/bradning en wijs mij 1 specifiek surftopic aan..
remko101
gepost door: remko101 op 10/05/07 11:05
misschien iets meer richting een soort community site, een soort playak. Met mogelijkheid bootjes te reviewen en playsspots toe te voegen enzo (zoals eauxvives).
Verder vindt ik het forum wel prima zo, zou alleen handig zijn als de topic-starter de titel van een topic kan wijzigen en evt het hele topic verwijderen, zodat als tom als ie weer nuchter is de volgende ochtend zijn rommel zelf weer op kan ruimen. Evenals het verwijderen van berichten wat nu ook niet kan volgens mij.
En misschien een apart topic voor aankondingingen van commerciele instellingen...maar ik geloof dat dat nog steeds onbespreekbaar is.
En misschienzou een chatbox leuk zijn?

Verder wat betreft de kosten, nee ben niet bereid er aan mee te betalen. Maar ik denk dat er wel iets meer uit reclame te halen valt..(google adsense werkt bv best aardig)
www.kajak.nl - www.europagaai.nl
remko101
gepost door: remko101 op 10/05/07 11:07
oh en nog één idee:
een tom-filter, een functie die met één druk op de knop alle berichten van tom verbergt, scheelt een hoop onnodige irritaties
Thomas
gepost door: Thomas op 10/05/07 11:07
remko101 schreef op 10/05/2007 11:05:
misschien iets meer richting een soort community site, een soort playak. Met mogelijkheid bootjes te reviewen en playsspots toe te voegen enzo (zoals eauxvives).

Een groot deel van die mogelijkheden is er al, en word geen gebruik van gemaakt
tom
gepost door: tom op 10/05/07 11:08
o haha excuses, een tijd geleden was dat iig zo, maar laat maar, ik kraam weer onzin uit
remko101
gepost door: remko101 op 10/05/07 11:13
ja ik zie inderdaad dat er al zoiets is...maar ik snap er niks van! hoe kan ik ooit een onderwerp toevoegen?
Thomas
gepost door: Thomas op 10/05/07 11:16
geen flauw idee! Misschien kan stephen daar eens wat over uitleggen?
spikey
gepost door: spikey op 10/05/07 11:16
geen idee;) nooit naar gekeken hehe. Gebruiksvriendelijkheid laat idd wat te wensen over. Is dat te verbeteren Steef? Of zijn we afhankelijk van de structuur van dat systeem?
Thomas
gepost door: Thomas op 10/05/07 11:20
Maar niet alleen review van boten en spots, maar ook bijv links naar waterstanden opnemen (grafiekjes?) en beschrijving van freestyle moves? Kan die Tom zich helemaal uitleven
tom
gepost door: tom op 10/05/07 11:28
f*ck yeah
Shtinky_puddin
gepost door: Shtinky_puddin op 10/05/07 11:39
En t-shirts!

Maar het openen van een nieuw draadje is inderdaad goed weggestopt, kan wel wat prominenter. Hele indeling raakt me wat minder, kijk gewoon naar de active lijst...
www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl
spikey
gepost door: spikey op 10/05/07 11:43
Je kan een t-shirt bestellen:
http://www.kanoforum.nl/shop.php
WaizFisZ
-- AU !! $%#@$%#$@!! --
gepost door: WaizFisZ op 10/05/07 11:47
Ohh ja ik heb wel iets.
De Poll regelmatig veranderen of anders helemaal geen poll.

En als je een Poll uitslag hebt moet je er ook iets mee doen, vind ik.
--- www.waizfisz.nl ---
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 10/05/07 12:19
Ik zie de noodzaak niet om reviews of rivierbeschrijving of dat soort zaken toe te voegen aan het kanoforum. Het probleem is dat je mensen moet hebben die (veel!) tijd steken in dergelijke reviews, bij voorkeur met enkele verschillende (onafhankelijke?) reviews van een bepaalde boot of ander materiaal. Dat gaat hier echt niet gebeuren, er zijn veel te weinig mensen op dit forum die daar echt in willen investeren om daar een zinvolle database van te maken!

Daarnaast hebben we al een aantal sites waar dergelijke reviews op staan en op worden aangemeldt, dus ik denk dat we dan een beetje dubbel op bezig zijn. Niet echt zinvol. Hetzelfde geldt m.i. ook voor rivierbeschrijvingen. Daar zijn al een aantal databases voor, die zoveel bevatten dat je dat hier nooit kunt evenaren.

Ik kan een hoop variaties en aanvullingen bedenken op het huidige forum, maar ik zou eerst eens bij de buren (Soulboater, Boatertalk e.d.) gaan kijken. Beter goed gejat dan slecht zelf bedacht. ;-)
Allerlei leuke aanvullingen moeten ook nog worden gemaakt, en ik heb zo'n idee dat Stephen zijn tijd niet oneindig is. :-)

Mij persoonlijk interesseert het eigenlijk helemaal niet waar bepaalde berichten worden geplaatst, omdat ik denk dat we hier met zijn allen een veel te klein groepje zijn om verschillende forums zinnig te vullen. Als je ziet hoe weinig berichten hier geplaatst worden in vergelijking tot bijvoorbeeld rec.boats.paddle in zijn hoogtijdagen of Boatertalk, dan snap ik de ophef over in welk forum iets wordt gezet echt niet.
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
remko101
gepost door: remko101 op 10/05/07 12:22
nou denk dat er genoeg mensen zijn die daar wel aan mee willen werken, veel mensen zijn ook bereid te reageren op vragen van mensen over boten e.d.
en noem eens een (nederlandse!) site waar dat op staat dan?
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 10/05/07 12:31
remko101 schreef op 10/05/2007 12:22:
nou denk dat er genoeg mensen zijn die daar wel aan mee willen werken, veel mensen zijn ook bereid te reageren op vragen van mensen over boten e.d.

Persoonlijk vind ik het juist handig om internationale ervaringen met bootjes te lezen. Zowiezo is de kans groter dat je ervaringen kunt vinden. Mocht je problemen hebben met de taal kun je ook vragen of Babelfish oid gebruiken

Over kosten ed: het is geen geheim dat ik best een lidmaatschap wil betalen (BT model ofzo). Dat liever dan Google advertenties en ellendige popups die me om de oren gaan vliegen.

Met Sthinky's opmerking over nieuwe draadjes openenen ben ik het wel eens, ook mag de "send" knop op dat scherm iets promintenter (feller kleurtje?) in beeld.

Voor de rest ben ik erg blij met het forum

(okay, er mogen nog een paar smilies bij maar daar verzin ik wel wat op )
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 10/05/07 12:37
remko101 schreef op 10/05/2007 12:22:

Ik hoef geen NL site te noemen, want die is er niet. Dat heeft echter een reden, en ik denk dat je realistisch moet zijn. Er is m.i. niet genoeg animo voor in NL om zoveel tijd en energie in een review gedeelte te steken.

Ik heb de afgelopen jaren op een aantal buitenlandse sites reviews gezet, maar als ik zie wat de aantallen mensen zijn die daar komen en het zeer geringe percentage actieve leden die dat soort reviews ook daadwerkelijk schrijft, en dan ook nog eens een aantal reviews per boot (of ander stuk kanogereedschap ) dan zie ik dat hier niet gebeuren.

Maar goed, bewijs vooral het tegendeel! Ik zou het waarderen als er hier zoiets komt, maar gezien de kleine actieve populatie heb ik er behoorlijke twijfels bij dat het gaat lukken.
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
remko101
gepost door: remko101 op 10/05/07 12:47
ok...als er een goede review optie komt zal ik de boten die gevaren heb reviewen! (G-force 6.3, RAD 185, Pyranha 4-twenty M/L) en ik denk dat er best meer mensen zijn die dat willen doen, en alles wat er op komt is mooi meegenomen toch.
Reden voor een goede review database is het feit dat ik nog te vaak mensen in verkeerde boten zie varen, en dat is echt nergens voor nodig want er is voor iedereen een geschikte boot.
Die internationale sites zijn leuk, maar een nederlands overzicht is toch praktischer en begrijpelijker voor veel mensen.
Jeroen
gepost door: Jeroen op 11/05/07 11:41
Remko, ik wil je enthousiasme niet temperen, maar een review van 1 persoon over een bepaalde boot kan misleidend zijn.

Daarnaast denk ik ook dat er te weinig actieve leden zijn voor de reviews.

Gewoon laten zoals het is.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.