|
spikey
|
gepost door: spikey op 18/06/07 10:15 |
|
 |
Op verzoek van Martijn:
Branding (bron: http://www.waizfisz.nl):
Golfhoogte 1,00 - 1,35 meter uitWest
Golfperiode 4 seconden
Swell +/- 4 centimeter
Getij = Afgaand. LW 13:15 -54 Cm
Water temperatuur 16 Graden Celsius
Windkracht 5-6 ZuidWest
Lucht temperatuur 19 Graden Celsius
Was mn eerste ervaring in de ZG 54, had er slechts 1 keer in het droge ingezeten dus het was ff spannend:
- Comfort: goede support en genoeg voetruimte (1.85, lange benen, maat 43), confortabele steunen. Alleen het zitje schuift nog wat in de boot, moet even kijken waar dat precies door komt en hoe te verhelpen.
- Snelheid peddelen vlakwater / branding naar buiten: zoals de gemiddelde 2m - speelboot, lekker doorpeddelen!
- Snelheid op een golf: supersnel! De boot schiet echt naar beneden van de golf. Helemaal als je hem op zn rail zet.
- Spin/los: superlos, spint erg gemakkelijk.
- Air: Deze boot is erg gemakkelijk van zowel vanuit de bounce als de carve de lucht in gaan. En dat doet ie ook goed, heb al een paar dikke blunts kunnen maken vandaag op niet al te hoge golven. Deze boot heeft zeker potentie dik te gaan
- Vergevend: Is soms wat tippy, maar overkombaar. Rolt supermakkelijk. Het puntje graaft zich in bij steile golven, al kreeg ik dat betrekkelijk snel onder controle naarmate de sessie voorderde.
- Cartwheel etc: geen idee, niet geprobeerd.
Kortom, was een heerlijke sessie en de boot doet precies wat ik verwacht had. stuk meer pit dan mn pyranha en een zeer geschikte boot mijn truckendoos op zee verder te ontwikkelen. Kan niet wachten op een dag met 2m golven!!
Ik zou zeggen ideaal voor de wat gevorderde vaarder die een comfortabel snel speelbootje zoekt voor op golven, die zowel vanuit de carve als bounce excelleert, Maar tevens ook in de nodige walsje goed zal presteren (ervaring reviews boatertalk). De 54 uitvoering heeft ook de nodige volume waar grotere vaarders zich comfortabel in zullen voelen
spikey heeft dit bericht gewijzigd |
 |
| |
|