Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
spikey
gepost door: spikey op 18/06/07 10:15
Op verzoek van Martijn:

Branding (bron: http://www.waizfisz.nl):

Golfhoogte 1,00 - 1,35 meter uitWest
Golfperiode 4 seconden
Swell +/- 4 centimeter
Getij = Afgaand. LW 13:15 -54 Cm
Water temperatuur 16 Graden Celsius
Windkracht 5-6 ZuidWest
Lucht temperatuur 19 Graden Celsius

Was mn eerste ervaring in de ZG 54, had er slechts 1 keer in het droge ingezeten dus het was ff spannend:

- Comfort: goede support en genoeg voetruimte (1.85, lange benen, maat 43), confortabele steunen. Alleen het zitje schuift nog wat in de boot, moet even kijken waar dat precies door komt en hoe te verhelpen.

- Snelheid peddelen vlakwater / branding naar buiten: zoals de gemiddelde 2m - speelboot, lekker doorpeddelen!

- Snelheid op een golf: supersnel! De boot schiet echt naar beneden van de golf. Helemaal als je hem op zn rail zet.

- Spin/los: superlos, spint erg gemakkelijk.

- Air: Deze boot is erg gemakkelijk van zowel vanuit de bounce als de carve de lucht in gaan. En dat doet ie ook goed, heb al een paar dikke blunts kunnen maken vandaag op niet al te hoge golven. Deze boot heeft zeker potentie dik te gaan

- Vergevend: Is soms wat tippy, maar overkombaar. Rolt supermakkelijk. Het puntje graaft zich in bij steile golven, al kreeg ik dat betrekkelijk snel onder controle naarmate de sessie voorderde.

- Cartwheel etc: geen idee, niet geprobeerd.

Kortom, was een heerlijke sessie en de boot doet precies wat ik verwacht had. stuk meer pit dan mn pyranha en een zeer geschikte boot mijn truckendoos op zee verder te ontwikkelen. Kan niet wachten op een dag met 2m golven!!

Ik zou zeggen ideaal voor de wat gevorderde vaarder die een comfortabel snel speelbootje zoekt voor op golven, die zowel vanuit de carve als bounce excelleert, Maar tevens ook in de nodige walsje goed zal presteren (ervaring reviews boatertalk). De 54 uitvoering heeft ook de nodige volume waar grotere vaarders zich comfortabel in zullen voelen

spikey heeft dit bericht gewijzigd

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
gekko-man
gepost door: gekko-man op 18/06/07 11:10
.

gekko-man heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 20/05/2011 20:49
BMT
gepost door: BMT op 18/06/07 11:34
Yo Tim,

Goede review, goed leesbaar. En toegespitst op onze
vaderlandse golfjes.

Zouden meer mensen zo'n review moeten doen.

Buco
www.kano.startpagina.nl voor al je coole kajak links
gekko-man
gepost door: gekko-man op 18/06/07 11:37
.

michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 18/06/07 11:46
Vroeger was er toch een onderdeel van het kanoforum waar dat kon?

Anders maken we daar een mooi begin van de wiki mee?
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
gekko-man
gepost door: gekko-man op 18/06/07 11:53
.

Don Marty
gepost door: Don Marty op 18/06/07 12:43
En heel toevallig heb ik nog zo'n ZG54 te koop he!
Cheers!
gekko-man
gepost door: gekko-man op 18/06/07 12:45
.

WaizFisZ
-- AU !! $%#@$%#$@!! --
gepost door: WaizFisZ op 18/06/07 12:49
Ik kan me herinneren dat in een ver verleden JeeWee (Jan-Willem) een review van z'n squashtail gemaakt heeft.

Ohh ja, nu weet ik het weer (googleboy) .....

http://xackers.net/pages/?ID=2937

WaizFisZ heeft dit bericht gewijzigd
--- www.waizfisz.nl ---
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 18/06/07 13:29
Don Marty schreef op 18/06/2007 12:43:
En heel toevallig heb ik nog zo'n ZG54 te koop he!

Na zo'n geweldige review verkoop je zo'n boot toch niet meer?

michielv heeft dit bericht gewijzigd
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
waveman
gepost door: waveman op 18/06/07 16:15
Blij dat je er tevreden mee bent Spikey! 't Is altijd een beetje afwachten hé. Ik had nogal problemen met mijn voetjes, anders had ik hem zeker gekocht. Vooral vanwege zijn zeegolfjes potentieel. Ik heb nog getwijfeld omdat ik dacht dat ik misschien die nieuwe voethouding moest gewoon raken. Voor alle zekerheid kocht in mijn Recoil, waarvan ik nu ook supertevreden ben! Hopelijk treffen we elkaar eens en kunnen we eens wisselen.
JR!!!
Make your move
gepost door: JR!!! op 19/06/07 14:20
Hey spikey
ik heb de ZG en de Project is vergeleken en ik vind de project beter.
De ZG is wel iets snelle maar hij is moeilijker om te spinne en soms te snel omdat je dan lastiger op de golf kan komen.
De project blund beter en hoger wel is hij moeilijker ondecontrole te houde om dat hij meer stuitert.
De ZG surft dus wel wat rustiger maar word weer eerder bij zn puntje gepakt omdat hij zo snel is.
www.kayakpro.eu/joery
spikey
gepost door: spikey op 19/06/07 14:55
Ok dan. Ik heb zelf nooit in de project gevaren/ gezeten, maar gehoorde ervaringen van anderen is ie trager dan de ZG. Dat de project meer een bouncebootje is bevestig jij idd. De ZG wordt niet bij zn puntje gepakt omdat ie zo snel is maar juist omdat ie relatief weinig rocker heeft. Met de juiste houding en moment van aanpeddelen is dit overigens makkelijk te voorkomen.

Jouw ervaring met de project bevestigd ook dat wat ik van anderen heb vernomen en met die eigenschappen is voor mij de ZG toch beter. Maar als ik de kans krijg zal ik de project ook eens keer proberen.

Cheers

spikey heeft dit bericht gewijzigd
Michael
gepost door: Michael op 13/07/07 10:19
Na wat proberen ben ik er uit
Het is voor mij ook een ZG geworden.

gekko-man
gepost door: gekko-man op 14/07/07 23:45
.

Advertentie:
Advertentie: