|
|
gepost door: jorisboris op 10/07/07 19:25 |
|
 |
ik moet deze en volgende week een sportkamp van 5 dagen geven aan een groep van 10 tot 14 jarigen (15 in het totaal, allemaal beginners).
de locatie is het albertkanaal, wat een redelijk golvig water is. verder hebben we geen interessante bezienswaardigheden in de buurt, is er geen stromend water in de buurt, en wil het weer voorlopig niet meewerken.
de eerste twee dagen hebben we de techniek wat proberen aan te leren en wat spelletjes gespeeld zoals (versimpeld) kayakpolo.
Ik heb dit in het verleden nog wel gedaan en ik heb nog wel een paar ideetjes voor de volgende dagen, maar ik wou toch eens weten of er onder jullie nog zijn die toffe spelletjes of bezigheden kennen om het voor deze groep interessant te houden?
groeten,
Joris |
 |
| |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 10/07/07 20:00 |
|
 |
Allemaal aanhaken door elkaar bij de kuip vast te pakken en dan de twee buitenste personen van plaats laten wisselen is een oude bekende. Je kunt natuurlijk ook die twee tikkertje laten doen.
Wat ik me ook wel herinner is twee boten op enige afstand parallel van elkaar leggen en dan daar dwars twee boten bovenop leggen. Hierbovenop kun je weer de volgende twee boten leggen en dan maar kijken hoever je komt. |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
|
|
gepost door: tom op 10/07/07 20:43 |
|
 |
|
als je een (groot) elastiek hebt, kan je die aan de ene kant aan de achterpunt van een boot vastmaken, en het andere uiteinde aan de waterkant. kijken wie het verste komt |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Shtinky_puddin op 10/07/07 20:47 |
|
 |
tom schreef op 10/07/2007 20:43:
als je een (groot) elastiek hebt, kan je die aan de ene kant aan de achterpunt van een boot vastmaken, en het andere uiteinde aan de waterkant. kijken wie het verste komt
En als je geen groot elastiek hebt, maar wel een eind touw (werplijn bijvoorbeeld), kun je ze laten touwtrekken! |
 |
| www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 10/07/07 20:54 |
|
 |
tom schreef op 10/07/2007 20:43:
als je een (groot) elastiek hebt, kan je die aan de ene kant aan de achterpunt van een boot vastmaken, en het andere uiteinde aan de waterkant. kijken wie het verste komt
Ik denk dat op de lange termijn de kant dat toch wel wint. |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
|
|
gepost door: tom op 10/07/07 21:39 |
|
 |
|
hahaha, zou je denken |
 |
| |
|
|
|
gepost door: jorisboris op 11/07/07 21:39 |
|
 |
roosmcd schreef op 10/07/2007 20:00:
Allemaal aanhaken door elkaar bij de kuip vast te pakken en dan de twee buitenste personen van plaats laten wisselen is een oude bekende. Je kunt natuurlijk ook die twee tikkertje laten doen.
dit hebben we al eens gedaan, maar dat gaat alleen voor de laatste vijf minuten, daar ze bij dit soort spelletjes nogal nat worden waardoor de pret rap over is bij dit hondeweer.
Vandaag iets estaffete achtig geprobeerd, tot alles in het water viel door een heftig onweer.
lang leve de opwarming van de aarde! |
 |
| |
|
|
|
gepost door: jorisboris op 14/07/07 13:48 |
|
 |
Jenii schreef op 11/07/2007 21:52:
in 2tallen peddelhindernis
wat bedoel je hier juist mee?
en op die site van michielv staan wel een paar dingen die ik miss eens in een aangepaste versie ga proberen te gebruiken.
hoe goed is dat boekje eiglijk dat je daar aanhaalt? want ik heb nog al van die boekjes gezien, maar ik vond toen toch maar dat er weinig zinnigs instond.
ondertussen is de eerste week voorbij trouwens, het is wel redelijk goed gegaan. Volgende week een volledig nieuwe groep, dan hoop ik ongeveer het zelfde als deze week te kunnen doen. Maar alles is afhankelijk van het weer!
|
 |
| |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 14/07/07 22:44 |
|
 |
@jorisboris: zelf vind ik het boek redelijk compleet. Er staan spelletjes in voor allerlei soorten omgevingen (binnen/buiten, wel/niet stromend water, dat soort zaken). Mijn exemplaar is wel erg oud dus de foto's zijn zelfs nog van voor mijn tijd maar dat maakt niet uit natuurlijk.
Plus, het is een boek van de BCU. Je kunt zeggen wat je wilt van de Britten maar van kanovaren hebben ze verstand
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Amarok op 12/08/07 22:17 |
|
 |
Wat nog leuk is, is frisbee opt water, of watertennis, of "paintball" (watergeweertjes al dan niet met waterverf),
dassenroof (lint aan het hek van de kayak en dan elkaars lint trachten te pikken), "tikspelletjes", waterballet ( figuren maken met kayaks), 10 bal (tien passen met bal binnen je ploeg, bal mag het water of de tegenpartij niet raken). "Ratten en raven"....
|
 |
| |
|
|
|