Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
guzzio
gepost door: guzzio op 09/08/07 14:03
Hoe bergen jullie je kajak op? Een playbootje is makkelijk recht te stallen tegen een muur in de garage of zo, maar hoe stallen jullie een toerboot? Dus zo'n knaap van 5 meter of langer?

Mijn twee toerkajaks liggen buiten, op enkele vellen "bubbel" plastiek (om ze te beschermen tegen krasjes - ik HAAT krasjes)en ze liggen langsheen een zijgevel, beschut tegen regen en zonlicht.

Maar bestaat er zoiets als een waterdichte hoes of een grote zak die je kan kopen? En zo ja, waar vind je zoiets? M'n lokale kajak shop heeft zulke zakken, maar die zijn enkel verkrijgbaar voor wedstrijdkajaks ...

Volgens jaar ga ik een carport bouwen, en dan kunnen de kajaks onder het afdak in riemen opgehangen worden. Maar ik zoek toch een oplossing om de kajaks veilig de winter door te loodsen.

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 09/08/07 14:06
Als je een hoge ruimte hebt zou je ze rechtop kunnen zetten. Mijn eski staat dat momenteel ook (tot ik ruimte heb om hem onder de vliering te hangen). Gaat prima.

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe speeltje! Ik heb alleen in de Kajett gevaren (de toer uitvoering, is dus iets lichter) en dat was een fijne boot. Dus de Seajett is dat denk ik ook wel.

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
kanoniem
gepost door: kanoniem op 09/08/07 14:18
guzzio schreef op 09/08/2007 14:03:
[...]
Maar bestaat er zoiets als een waterdichte hoes of een grote zak die je kan kopen? En zo ja, waar vind je zoiets? M'n lokale kajak shop heeft zulke zakken, maar die zijn enkel verkrijgbaar voor wedstrijdkajaks ...

Ik ken alleen maar deze firma,
http://www.waterworkscanoe.com/kayak_covers.htm
maar mogelijk dat zoiets hier ook te koop is?

Volgens jaar ga ik een carport bouwen, en dan kunnen de kajaks onder het afdak in riemen opgehangen worden. Maar ik zoek toch een oplossing om de kajaks veilig de winter door te loodsen.

Als ze beschut tegen regen en zonlicht liggen, kan ik me niet voorstellen waarom ze niet veilig de winter zouden doorkomen. Mijn kano's liggen ook buiten, onder de coniferen.. en hebben dat tot nu toe allemaal goed doorstaan. Alleen houten randen kunnen een probleem zijn bij te weing onderhoud. Maar die zitten er bij jouw boten neem ik aan niet op?
guzzio
gepost door: guzzio op 09/08/07 14:28
Aha, een kajak bag of kajak cover ... eens kijken of er op ebay zoiets te versieren valt. Alvast bedankt voor de replies. En ja, mijn boten liggen uit de regen en uit de zon, maar ik heb ze toch liever netjes ingepakt. Ik surf nog eventjes rond en zie wel ...
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 09/08/07 17:23
Vier van mijn boten hangen tegen het plafond van onze schuur, met twee spanbanden onder elke boot. De twee speelbootjes (korter dan de hoogte tussen vloer en dak) staan vertikaal tegen de achtermuur.

Is het misschien een suggestie om zo'n stevig stuk landbouwzeil te kopen bij de Boerenbond, en dat over je kajaks heen te leggen om ze te beschermen tegen de ergste invloeden van buiten?
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
asscObra
dirtyharrytattoos.com
gepost door: asscObra op 15/08/07 10:26
laat je moeder/vriendin/vrouw/kennis gewoon een custom zak maken van een stevige stof of zeil. is toch veel netter dan bubbelplastic? Je ziet trouwes regelmatig kayakbags, veel slalomboten worden zo bijv. vervoerd
www.de-batavier.nl www.nirjhara.tk
guzzio
gepost door: guzzio op 15/08/07 15:58
Tja, inderdaad, ik denk dat ik m'n ma eens aan het werk zal moeten zetten. En zo'n kajak hoes of zo heb ik hier en daar al gezien, maar nergens een adres in België waar ik zo'n opbergzak -en dan liefst nog eentje dat past- zou kunnen kopen. Iemand een idee ???
guzzio
gepost door: guzzio op 05/11/07 09:09
Nu de winter in aantocht is, toch maar werk gemaakt van een opbergmogelijkheid om de kajaks te beschermen tegen weersinvloeden allerhande.

Bij de schroothandelaar vond ik twee frames van wat in een vorig leven design stoelen waren. In feite zijn het twee inox frames in de vorm van een U. Deze heb ik gekantled zodat er één kajak in het frame kan hangen, en de ander op het frame kan rusten. Dus de U frames heb ik gekanteld ... Dan in de betere doe-het-zelf zaak wat zeil en zeilogen gekocht en aan de slag gegaan voor wat meet- en pas werk. De kajaks zitten nu strak in waterdichte zeilen verpakt die onderaan werden open gelaten. Zo is er rondom de boten toch nog wat luchtcirculatie (tegen vocht en condens). De boten heb voor de 'winterstalling' grondig gewassen, lekker in de wax gezet en als laatste alles rijkelijk ingespoten met silicone spray. Dus ze zijn klaar voor hun winterslaapje ... al denk ik dat ik op een zomerse winterdag wel op het water zal zitten ...

Foto's maken veel duidelijk ...

Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.