|
polo
|
gepost door: polo op 03/09/07 12:05 |
|
 |
Hallo,
Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met het begleiden van doven mensen in de kano. Met onze studenten kano vereniging zijn we gevraagd om op de werelddovendag een evenement te organiseren.
Heeft iemand tips, ervaring etc. voor ons, ze zijn hard nodig!
alvast bedankt!
Groet, Polo
PS. We zijn ook nog opzoek naar enthousiaste vaarders die willen helpen bij het begleiden van deze doven kinderen. |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Stephen op 03/09/07 12:11 |
|
 |
Cool indeed
Hebben deze kinderen (zijn er ook oudere doven bij??) al enige kano ervaring of is het mogelijk hun eerste keer.
|
 |
| Kanoforummer |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 03/09/07 12:56 |
|
 |
Voor degenen die het nog niet gevonden hadden: werelddovendag is op 21 en 22 september 2007. Zie ookhttp://werelddovendag.nl/welkomkl.htm
Zelf ben ik half doof (aan 1 oor volledig, het andere oor doet het nog, al zal de rock en roll hier ook wel de nodige schade aangebracht hebben, maar dat hoor ik toch niet door het gepiep ). Klinkt erg koel. Dat weekend ben ik al vrij druk maar misschien valt er wat te verplaatsen. Leuk idee voor een KanoForum benefiet actie.
Edit: voor de duidelijkheid: ik zou dan zaterdag 22 kunnen meehelpen. Vrijdag moet ik werken en helaas heb ik vrijwel geen vrije dagen meer voor dit jaar
Wat zijn jullie plannen? De studenten kanovereniging zal Okawa wel zijn?
michielv heeft dit bericht gewijzigd |
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
polo
|
gepost door: polo op 03/09/07 16:45 |
|
 |
Super bedankt voor de reacties!
De mensen die we begleiden zijn 8 jaar en ouder, en hebben nog geen ervaring met varen.
Het idee was om 2doven kinderen per ervaren kanoer te laten varen.
Beetje de kano ideeen uitleggen, laten varen, klein spelletje, en een beetje freestyle demo.
@BMT:
Mail ligt zo op de mat/inbox
@michielv:
Varen zal alleen de 21ste zijn, super voor je aanbod! En we zijn idd van Okawa, toevallig bekend met de vereniging?
Heb je veel last van dat je niet/slecht hoort tijdens het varen, kan me namelijk moeilijk voorstellen hoeveel ik mijn gehoor gebruik bij het varen...
Grtz,
Polo |
 |
| |
|
|
Nyke
|
gepost door: Nyke op 03/09/07 16:50 |
|
 |
Hoi allemaal,
Ik help Polo bij het organiseren van de clinics voor de Wereld Doven Dag.
Echt super gaaf dat er al zoveel reacties op onze oproep gekomen zijn!
De clinics worden inderdaad georganiseerd vanuit onze studenten kano vereniging Okawa (in Eindhoven) en vinden alleen plaats op vrijdag. We krijgen de hele dag groepjes van ongeveer 12 kinderen op bezoek die een uurtje komen varen. In dat uur moet er minimaal 20 min. instructie gegeven worden. De kinderen zijn tussen de 8 en 18 jaar oud en er zijn ook wat doof-blinden en verstandelijk beperkte kinderen bij. Voor deze kinderen willen we een rubberboot regelen aangezien zij niet in een een-persoons kano kunnen.
Groetjes,
Nyke |
 |
| |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 03/09/07 18:48 |
|
 |
polo schreef op 03/09/2007 12:05:
PS. We zijn ook nog op zoek naar enthousiaste vaarders die willen helpen bij het begeleiden van deze dove kinderen.
Zijn er dan geen enthousiaste vaarders bij Okawa? Is het niet handiger dat je dat deze eerst binnen je vereniging gaat vragen? |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
|
|
gepost door: Stephen op 03/09/07 19:23 |
|
 |
|
Tja, op vrijdag word lastig. Ik heb geen vrije dagen meer over dit jaar.. |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 04/09/07 00:41 |
|
 |
polo schreef op 04/09/2007 00:25:
[...]
Zeker wel, hebben al wat mensen, maar om de hele dag te dekken (colleges moeten ook nog gevolgd worden) proberen we toch nog een aantal extra mensen als backup te hebben...
Ik hoop dan toch dat ze een grondige screening krijgen voordat ze namens Okawa kinderen gaan begeleiden... |
 |
|
|
|
gepost door: Ton op 07/09/07 15:21 |
|
 |
|
Ik vind dit wel een mooi initiatief. Ik ben zelf een kajakkend vutter en heb dus ook op vrijdag overdag tijd. Ik heb alleen ervaring met kajakken op vlak water, niet met een open kano. Ik beheers niet de gebarentaal. Als ik me nuttig zou kunnen maken ajmfrijters@home.nl |
 |
| |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 13/09/07 07:30 |
|
 |
polo schreef op 03/09/2007 12:05:
Heeft iemand tips, ervaring etc. voor ons, ze zijn hard nodig!
Ik heb 4 jaar ervaring met het zorg dragen voor de veiligheid van groepen kinderen en volwassenen in binnenzwembaden en buitenbaden. Mijn ervaring is dat er bij het kano instructie geven voornamelijk aandacht is voor de eigen groep en er dan op de rest van de groep niet meer gelet wordt. Uit ervaring weet ik dat in dit soort situaties juist de serieuzere ongelukken gebeuren. Zeker gezien de aandacht die dove kinderen opeisen, lijkt mij dit een reeel gevaar. |
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 13/09/07 22:47 |
|
 |
Weggemodereerd
Stephen heeft dit bericht gewijzigd |
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 14/09/07 22:35 |
|
 |
Weggemodereerd
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 15/09/07 13:59 |
|
 |
Michiel,
Graag wil ik je vragen dit soort discussies buiten kanoforum om te vinden binnen je eigen vereniging. Ook het copy pasten van delen uit een e-mail lijkt mij niet gepast. Daarom heb ik je tweede en derde bericht bij deze weggemodereerd
Met vriendelijke groet,
Stephen
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 16/09/07 20:24 |
|
 |
Stephen schreef op 15/09/2007 13:59:
Graag wil ik je vragen dit soort discussies buiten kanoforum om te vinden binnen je eigen vereniging.
Aangezien ik geen enkele reactie meer kreeg vanuit het bestuur, heb ik mijn lidmaatschap opgezegd.
|
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 17/09/07 07:18 |
|
 |
Ok nu weer ontopic over de dovendag.
Misschien handig als beide heren (ze weten wel wie ik bedoel) elkaar even de hand gaan schudden, en het forum voor andere doeleinden gebruiken. |
 |
| Kanoforummer |
|
|
Nyke
|
gepost door: Nyke op 21/09/07 21:42 |
|
 |
Hoi Allemaal,
We hebben vandaag echt een super dag gehad!!!
De kinderen waren allemaal erg enthousiast en hebben echt genoten.
Communiseren bleek zoals verwacht soms wel wat moeilijk te zijn, maar het is allemaal uiteindelijk helemaal goed gekomen.
Graag wil ik iedereen die ons geholpen heeft nog een keer heel erg bedanken!!!!
Groetjes,
Nyke |
 |
| |
|
|
|