Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
WaizFisZ
-- AU !! $%#@$%#$@!! --
gepost door: WaizFisZ op 24/09/07 18:28
Jaaaaa, week 39 is al weer lang en breed begonnen en als jullie naar buiten hebben gekeken dan is jullie vast opgevallen dat de herfst begonnen is !

Reden voor feest! De branding gaat weer los, wie gaan er varen? Ik wil iig morgenavond gaan maar mss ook wel woensdag of donderdag of vrijdag!

Donderdag en vrijdag ben ik de hele dag vrij

Lex
--- www.waizfisz.nl ---

Reacties (1 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
waveman
gepost door: waveman op 25/09/07 12:19
Ik doe mee Lex! Dan wel in Blankenberge hé. Morgenmiddag en donderdagavond met andere clubgenoten. Wellicht ook vrijdag- en zaterdagnamiddag... Vorig weekend ook op Ourthe geweest, waar we hebben mogen vlakwatervaren... Mava was te rustig, vandaar dat we tochtje besloten. Met speelbootjes bleek ons tochtje wat optimistisch te zijn gepland = 5 uur peddelen, zeveren en onnozel doen.
WaizFisZ
-- AU !! $%#@$%#$@!! --
gepost door: WaizFisZ op 25/09/07 12:38
Nou veel plezier dan! Ik zal wat golven jullie richting op sturen Jan.
--- www.waizfisz.nl ---
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 25/09/07 18:08

Donderdagavond Blankenberge, hoe laat?

Sta op het punt terug te vliegen en heb donderdag een dagje vrij om te "recupereren". Een peddelsessie lijkt me daar uitermate geschikt voor.

Vanuit de Baiyun 1st class lounge,
Rocky
http://rocky-kayaka.mybrute.com
waveman
gepost door: waveman op 26/09/07 12:30
Tof Rocky! Ik spreek vanavond nog telefonisch af en zet dit zo vlug mogelijk op het forum. Deze morgen was het puur genieten! Weer eens leeg strand, lege staketsels enkel meeuwtjes, Noorder van 5-6 en speelse golfjes
Eskimo
Een goud bootje
gepost door: Eskimo op 26/09/07 17:11
Ben vanmiddag nog even aan het strand geweest, de branding is behoorlijk heftig.
waveman
gepost door: waveman op 27/09/07 05:23
Hey Rocky. Gisteravond nog vlug gebeld met clubgenoot. Het is mogelijk dat ze vanavond toch niet gaan. Daarbij heb ik terug meer last van gewrichten en val ik 's avonds echt helemaal plat en stram. Daarom ga ik deze voormiddag nog en ben er rond een uur of 10:00u. Ik probeer wel nog te horen of er vanavond dan toch gegaan wordt of niet, om je op de hoogte te houden. Mocht je deze morgen kunnen, met ALLE plezier!!!
waveman
gepost door: waveman op 27/09/07 12:20
Vanmorgen zware branding wegens Noorderwind, maar eens erdoor beloning met lekker snelle en krachtige surf!!! Dit onder een stralende zon en in al bij al toch nog geen koude omstandigheden. Zware arbeid en dito bevrediging. Ik ben nu voor de rest héél kalm om voor de rest van de dag bureaucraatje te spelen.

PS Voor vanavond ander clubgenoten nog niks gehoord, Rocky.
waveman
gepost door: waveman op 27/09/07 17:57
Net telefoon gehad van kajakgabber die nu nog op terugweg is van zijn werk. Vanavond dus geen kayakfestijn meer in Blankenberge. Morgennamiddag ga ik wellicht wel eens Cadzand proberen, daar ik in de voormiddag in Knokke ben voor mijn werk.
spikey
gepost door: spikey op 29/09/07 13:21
Wat is het stil rondom alle brandingpeddelaars?! De afgelopen dagen stond de noordzee op zn kop, echt lekkere golven. Heb zelf alleen gisteraaf met Arson kunnen knallen op Ter Heijde, was super! Dit weekend nog twee dagen met lekkere surf, daarna weekje niks meer..

Indruk van de golven van gister op de maasvlakte:

http://home.wxs.nl/~edassele/slufter/foto.htm
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 29/09/07 13:27
Ah tja wij zijn hard aan het werk
Hehehe.. Binnenkort weer meer varen maar nu echt effe geen tijd.. Ook thuis klussen enzo hakt er ook nog is in..
Kanoforummer
idefix
gepost door: idefix op 29/09/07 18:45
Mja, ganse week ziek geweest. Zelfs vandaag durfde ik niet te gaan . Ik ben eens met de auto gaan kijken. Zo golven!!! Jona, je zal 't wel goed gehad hebben zeker? Volgende keer ga ik mee! Ik denk dat ik morgen al ga.
waveman
gepost door: waveman op 29/09/07 19:03
Misschien wel stilte omdat we juist in de branding zitten ipv voor onze PC. Je hebt gelijk Spikey, was een weekje om van te snoepen. Gisteren was het paradijselijk dankzij springtij, relatief weinig wind en nog aangename temperaturen. Lekkere lange glijers die in Blankenberge over de staketsels kwamen en de surfers niet doorlieten. Resultaat was supersnelle bouncy surfkes met een voldane kayakker die genoten heeft tot op het bot!
jona
gepost door: jona op 29/09/07 21:02
Vandaag in Oostende was het heel goed. moeilijk om uit te varen maar echt grote golven.
Jenii
gepost door: Jenii op 29/09/07 22:40
als er nou ooit is iemand langst Roosendaal komt en richting de branding gaat en iemand (mij) wil leren branding varen... hoor ik het graag
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 30/09/07 00:31
Gaan de zeewitoeers tegenwoordig niet meer naar de branding dan?

Heb er toch menig uurtje in doorgebrecht met voornamelijk Erik, Paul, Wouter, Tijmen, Roy en John.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 30/09/07 09:33
Jenii schreef op 29/09/2007 22:40:
als er nou ooit is iemand langst Roosendaal komt en richting de branding gaat en iemand (mij) wil leren branding varen... hoor ik het graag

Ach, de goede oude tijd dat we nog met de boot in de trein naar de zee gingen. Brandingvaren is niet zo heel moeilijk, kwestie van in je boot blijven zitten en hard peddelen, vergelijkbaar met andere kajaksporten dus.
Manos esto var a lastimar
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 30/09/07 11:02
roosmcd schreef op 30/09/2007 09:33:
[...]
hard peddelen, vergelijkbaar met andere kajaksporten dus.

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan hard moeten peddelen: bah!
Daarom vind je mij ook alleen op de rivier en in de branding; daar geld wat mij betreft'less is more'

Hard peddelen is voor afvaarders, poloers en vlakwater racers.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 30/09/07 13:43
Rocky schreef op 30/09/2007 11:02:
[...]

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan hard moeten peddelen: bah!

Je zult toch eerst de zee op moeten komen? Nu heb ik al een hele tijd niet meer op zee gevaren, misschien dat er dingen veranderd zijn.
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 30/09/07 14:42

DE truc van het surfkayakken is dan ook het kiezen van de juiste condities en locatie

Het is lang geleden dat ik nog echt hard heb moeten werken om door de branding te raken. En dat betekend niet dat ik alleen maar gesmurfsurft heb.

roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 30/09/07 15:37
Rocky schreef op 30/09/2007 14:42:

DE truc van het surfkayakken is dan ook het kiezen van de juiste condities en locatie

Aangezien ik komend weekend in Den Haag zit, zullen de surfcondities wel weer waardeloos zijn.

*edit: Magicseaweed geeft precies 0 feet als golfhoogte aan voor komende zaterdag...

roosmcd heeft dit bericht gewijzigd
Jenii
gepost door: Jenii op 30/09/07 18:14
Rocky schreef op 30/09/2007 00:31:
Gaan de zeewitoeers tegenwoordig niet meer naar de branding dan?

Heb er toch menig uurtje in doorgebrecht met voornamelijk Erik, Paul, Wouter, Tijmen, Roy en John.

waarschijnlijk zullen ze er binnenkort wel weer een keertje richting zee gaan.. maar laatste tijd is dit veel minder en in ieder geval de laatste keer waarvan ik wist dat ze ginge vonden ze dat het nog boven mij niveau was.. ze zeiden dat ik beter een andere keer kon meegaan dat was ook vorig jaar maar ik heb ze dit jaar nog niet over branding varen gehoord terwijl ik er wel iedere clubavond ben dusja ik wacht nog steeds af

dat hard peddelen o.a voor poloers is.. tja ik ben ook een poloer maar vaar toch meestal liever op techniek
idefix
gepost door: idefix op 30/09/07 20:05
Vandaag, zondag,voor het eerst sinds meer dan een week gevaren. 't Was prachtig, in het gezelschap van 2 bodyboardsters
Maar voor m'n waveski was het toch wat te hard, ik heb mn percepton genomen en genoten!!!!
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 01/10/07 21:36
Jenii schreef op 30/09/2007 18:14:
[...]
dat hard peddelen o.a voor poloers is.. tja ik ben ook een poloer maar vaar toch meestal liever op techniek

Goed excuus.

Maar hoe zit dat dan met die Zeewitoeers? Werkt er daar toevallig ook eentje in Breda met een blauwe auto en een blauwe Pyranha boot?
Jenii
gepost door: Jenii op 01/10/07 22:11
roosmcd schreef op 01/10/2007 21:36:
[...]

Goed excuus.

Maar hoe zit dat dan met die Zeewitoeers? Werkt er daar toevallig ook eentje in Breda met een blauwe auto en een blauwe Pyranha boot?

hoe bedoel je? emm geen idee wie er in Breda zou kenne werke er zijn er wel met pyranja bootje... maar geen idee wie allemaal er lopen van mensen tussen die eventjes 5 verschillende bootjes hebben ken er 2 met een blauwe pyranja maar verder geen idee wie er nog meer zo`n boot hebben.. ken er ook met blauwe auto`s dusja ik weet nog niet wie je dan zou bedoelen
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 01/10/07 22:47

Hee Jenji,
je moet gewoon zelf om de branding vragen!
Als je hier op het forum ziet dat er goede condities aankomen moet je de clubgenoten zien te mobiliseren.

Ik herinner me nog wel van 'vroeger' dat we doorgaans alleen bij de wat steviger condities de branding opzochten. Van swell hadden we geen benul en dus meestal voeren we met stevige N NW wind.

Geeft wel golven maar niet bepaald echt mooie golven
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.