Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
kanofreak
gepost door: kanofreak op 10/11/04 16:10

Beste kanoheren en kanovrouwen,

Deze winter ga ik als een echte bikkel gewoon door varen in de branding.

Maar hoe ga ik me warmhouden?

Draag nu 5mm wintersurfpak maar heb nog los spatzeil en losse anorak.
Hoe zijn jullie ervaringen met een zogenaamd Cagdeck?? is dat misschien een goed idee?? tis vast en zeker warmer? hoe zijn jullie ervaringen.

Verder wil ik voor mijn handen nog een warm plekje ik twijfel erg tussen handschoenen en moffen denk dat voor moffen omdat het kanoen met handschoenen erg zwaar(knijpen) is. Maar is dat ook zo??

kom een met gouden tips?????

8) 8) 8)

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 10/11/04 16:29
Bij mijn los spatzeil en anorak met dubbele tunnel komt op die plek geen water binnen dus een cagdeck zou voor mij geen toegevoegde waarde hebben.

Komt er bij jou daar wel veel water tussendoor dan kan een cagdeck een oplossing zijn.

Vde vaar ik in de winter met lekker warme (fleece-lined) long john en een tweetal thermoshirts met lange mouwen.
Handschoenen? wat zijn dat?

http://rocky-kayaka.mybrute.com
antonio
gepost door: antonio op 10/11/04 16:37
Eens kijken ik vaar in een lekke felix met een spatzeil met een gat erin. Voor de rest een kapot neopreen broekje (kort), een kort sealand shirtje met daaroverheen een lang sealand shirtje, en een oud lek anorak om in te varen. Maarja als je maar hard genoeg vaart krijg je het van eigens wel warm. Wa is het toch een leuke sport kano vooral polo natuurlijk
KEESVK
gepost door: KEESVK op 10/11/04 17:40
Yo,

Goede warme strakke fleece natuurlijk. Ik meen niet dat je poloot, maar alvast een weetje: wist je dat het domste dat een poloër kan doen is moffen dragen!!!!

Ik maak me verder niet druk......nog 8 dagen en dan zit ik lekker in de zon in Colombia, met de boot!!! Kan niet wachten.

later,

KEESVK
WWW.RIVERPROOF.NL
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 10/11/04 21:18
Ligt er totaal aan wat ik ga doen: is het alleen conditietraining op de sloot dan een goed spatzeil, neopreen broek (nu nog kort, zal binnenkort wel lang worden), schoentjes, een helly smelly, dun neopreenshirt en een anorak met lange mouw.

Cagdecks zijn lekker voor polo in de winter en branding/wildwater in de zomer, voor brandingvaren enzo heb ik voor nu een drytop met los spatzeil. Cagdecks houden veel water tegen maar zijn niet 100% waterdicht (de mijne dan, ik heb ze met korte mouwen, dat scheelt ook denk ik).

Handschoenen: heb ik 1 keer aangehad, ongeveer 5 meter (tot het volgende keerwater ). Dat is echt knudde met een rietje, je hebt toaal geen grip en gevoel meer. Als het echt zo koud is dat je handen niet meer warm worden van de inspanning, hou dan liever op (of werk harder ). Kanomoffen lijkt me zelf niets, maar dat is ook vanwege mijn poloverleden.

Wel draag ik nu ook een Robson "badmuts", dat scheelt een hoop kou en wind. Dat is de echte aanrader, merk maakt niet uit natuurlijk.

Edit: wat mij betreft vind ik het nu leuk geweest en blijf ik lekker op de lokale sloot trainen. Zodra het voorjaar er weer is en de de temperaturen weer aangenamer worden zie je ij weer aan het strand. Bovendien moet er ook weer eens lekker hardgelopen worden, daar is het nu wel lekker weer voor
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
joep
gepost door: joep op 11/11/04 19:27
Ik blijf gewoon lekker binnen bij de verwarming.
Jeroen
gepost door: Jeroen op 13/11/04 10:45
Bijna hetzelfde als wat ik in de zomer aan heb. Long John, anorak met lange mouwen (tegen verbranding) en een spatzeil is dan mijn basis. In de winter komen daar nog een thermobroek (gewoon een tight van het hardlopen) en een thermoshirt bij. Eventueel een dunne, strakke fleece.

En maar peddelen

Handschoenen heb ik wel geprobeerd, maar gingen kapot na een uur en sindsdien heb ik geleerd dat je handen maar een uurtje koud blijven en daarna went het wel.
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 15/11/04 17:11
Ik draag nu een 5mm surfpak met daarover een lekke annorak met mijn lekker spatzeil. En mijn zwemvest natuurlijk. Dit bevalt me tot nu toe primma. Ik zwem regelmatig en dan is een surfpak warmer dan een long-john met thermoshirts en fleece enzo. (Vermoed ik tenminste, correct me if I'm wrong.) Daarbij straks neopreen schoentjes en een mutsje.

Maar als je 2 X per week (of regelmatiger) vaart zal het onder je oksels aardig gaan schuren kan ik je vertellen. Maar bij gemiddeld 1 X per week is het zeer goed te doen.

Grtz,
Luuk

Let's Boogie baby!
Wortel
gepost door: Wortel op 16/11/04 22:33
Hoi Kanofreak,

Ik ben geen brandingbikkel maar heb toch een tip tegen koude handen:
Ik heb vorige winter in een surfshop een paar neopreen surfwanten gekocht. Dat bevalt me goed.
Vanwege het gat op de plaats van de handpalm, blijft de grip op de peddel prima.
In de praktijk gebruik ik ze meestal alleen voor het eerste half uurtje, tenzij er echt een gure wind staat.

Je kunt je vingers er uit halen en ze terugslaan over je pols als je handen warm zijn.
Dan hoef je je handen er niet tijdens het varen uit te wurmen.

Wieger

spikey
gepost door: spikey op 19/11/04 16:07
Ik draag lang wetsuit met schouderbanden, thermoshirt en 2 simpelere palm anoraks over elkaar. Helaas sluiten ze niet goed af bij mn polsen dus stroop ik ze iets op, toch wat minder met kou. Verder draag ik neopreensokken (met schoentjes pas ik niet meer in mn boot), die zijn ideaal. Ja en niet zwemmen he;)

Met oog op weekend en aankomende winter wilde ik neopreen mutsje kopen. Rij ik net langs outdoor valley hebben ze nog maar 2 XL die niet passen. Dit is niet de eerste keer dat ik daar kom en datgene wat ze in hun *ssortiment hebben niet op voorraad hebben liggen. En bestellen deden ze niet aan voor winterseizoen. tevens rekenen ze voor hun meeste artikelen, in vergelijking met andere shops, belachelijk hoge prijzen!! Kortom ben niet echt te spreken, maar helaas is Arend Bloem wat ver rijden..

Iemand die as zondag gaat varen toevallig nog zon oud neopreen mutjse liggen die hij niet meer draagt???
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 19/11/04 19:22
Nee helaas, ik wil wel weer n's gaan kijken bij AB (Stephen ook geloof ik) al weet ik nog niet precies wanneer.
Misschien kunnen we het eens combineeren met een zaterdag varen. Kom je met je kano naar Hilversum en rijden we samen (misschien wel met zn 3en) naar AB vervolgens door naar Wijk aan zee (ofzo) en weer terug naar Hilversum? Zou mooi zijn als we zo de kosten kunnen drukken.

Als ik er eens ben kan ik er ook wel een voor je meenemen... maar zoiets moet je eigenlijk gewoon even passen lijkt me he?

Lators!
Luuk

Let's Boogie baby!
spikey
gepost door: spikey op 19/11/04 20:54
Goed plan, heb het net nog even bij wat andere buitensportwinkels geprobeerd (surf en duik shop) maar die hadden helaas niks. Ik zal morgen de muts van mn maat ff passen en checken bij arend of ze die op voorraad hebben, dan kan je hem eventueel een x meenemen mocht je eerder gaan..
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 20/11/04 10:38
Als je de juiste maat enzo weet kun je ook gewoon bellen. Dit soort kleine dingen sturen ze gewoon op, porto natuurlijk voor jouw rekening, met een acceptgiro erbij.

Heb ik laatst ook gedaan met een paar luchtzakken (voor een boodschap van 12 euro die door de brievenbus kan ga ik niet nog een keertje op en neer rijden). Kostte geloof ik 2 euro meer voor porto enz. maar het scheelt enorm veel tijd en je hebt het binnen een paar dagen in huis.

Heb je nu niets aan natuurlijk

Wat ik in ieder geval bij de hand zou hebben is de omtrek van mijn hoofd, vaak staat er wel een range (bv van 50-55 cm oid) op het etiket. Eventueel ook een type & maat helm die je goed past. Gewoon om degene aan de andere kant van de telefoon de mogelijkheid te geven om dingen een beetje in te schatten.

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
spikey
gepost door: spikey op 20/11/04 15:04
Ok wist niet dat dat mogelijk was, goeie tip!
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.