Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 25/06/08 18:17
View Larger Map

Is iemand hier wel eens gaan kijken? Dit is een uitstroom, maar van bovenaf niet zo goed te zien.
Manos esto var a lastimar

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
FreestyleTuur
gepost door: FreestyleTuur op 25/06/08 18:34
Bij de uitstroom van een koeltoren plaatsen ze vaak een waterval om weer zuurstof in het water te krijgen. Dat zou het waarschijnlijk wel zijn
100% zeker dat het verboden is om die te varen daarnaast is het ook een beetje lastig instappen meestal:P

wel lekker warm water:)

gr Tuur
Go BIG or Go Home!
mcprins
op de Venter Ache
gepost door: mcprins op 26/06/08 15:14
roosmcd schreef op 25/06/08 18:17:
Is iemand hier wel eens gaan kijken? Dit is een uitstroom, maar van bovenaf niet zo goed te zien.

Amercentrale?; zo te zien kom je er moeilijk bij (hekken en drijflijnen in het afvoerkanaal).
http://wild-water.nl http://hooidonksekanoclub.nl http://nirjhara.tk
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 26/06/08 19:00
mcprins schreef op 26/06/08 15:14:
Amercentrale?; zo te zien kom je er moeilijk bij (hekken en drijflijnen in het afvoerkanaal).

Die drijflijnen (?) had ik al gezien, maar volgens mij loopt het hek vlak bij de koeltoren.
Jenii
gepost door: Jenii op 27/06/08 00:47
kunnen we er anders niet gewoon een keer gaan kijken, probleem opgelost

Jenii heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 27/06/2008 00:49
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 27/06/08 20:42
mcprins schreef op 26/06/08 15:14:

In de praktische zin is toegang niet het grootste probleem. Als je een stukje gaat varen dan kom je er wel. Hekken staan alleen op de kant en de drijflijnen moet je als wildwatervaarder die overweegt in zo'n uitstroom te gaan varen toch wel overheen kunnen komen denk ik zo.

Twee andere problemen zijn volgens mij;
1 bij welke waterstand van de Amer heb je een mooie golf. Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat hetzelfde fenomeen als bij de Nijmeegse centrale zich voordoet. Alleen bij zeer specifieke waterstanden van de Waal een mooie golf. Ook nog eens afhankelijk van het volume van de uitstroom. Kijk maar eens even op de websie van de batavier. www.de-batavier.nl even doorklikken via 'links' naar 'waterstanden'en dan 'centrale' kiezen

2 Als ik het plaatje goed bekijk dan lijkt het dat het stukje water waar de uitlaat inzit een apart vaarvater is dat hoogstwaarschijnlijk een vaarverbod kent. In Nijmegen is de Waal gewoon publiek toegankelijk maar met dit watertje vrees ik dat er heel snel een paar mannetjes (misschien zelf met een bootje op de Amer) je staan op te wachten als je van het water afkomt.
Bart Pijpers
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 29/06/08 22:59
In Nijmegen ben ik ook wel eens weggestuurd door de waterpolitie, dus of je daar officieel mag varen weet ik ook niet 100% zeker. Maar ik zie al dat ik er eens een keer langs moet rijden.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.