Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Martijn
gepost door: Martijn op 03/12/04 09:11
Hoi..

Voor degene die bij willen leren over wat de risico's van wildwater zijn.. hier een filmpje.. :
linkerdelink

Waarschijnlijk door sommigen ook al wel tegengekomen op andere fora..

(ps. niet geschikt voor mensen met een zwak hart)
if (!$succeed) {$try++}

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 03/12/04 10:16
Zodeknetter, die gast zag er aan het einde van de rit niet uit alsoftie nog zin had om nog een stukje te gaan varen...

Ook lekker dat die 2e boot ertussendoor kwam, of zou dat de bedoeling zijn geweest om die eerste boot er als het ware uit te stuiteren?
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 03/12/04 10:32
nee.. denk het niet.. maar ik zie er maar 1 persoon uitkomen aan het eind.. terwijl er volgens mij 2 personen zouden moeten zitten??
Kanoforummer
spikey
gepost door: spikey op 03/12/04 10:43
Damn!!!! Dat die gast nog leeft man, echt lang onder water bleef ie. Zulke filmpjes zetten toch wel vraagtekens bij de sport zeg!

En volgens mij klopt het, er zit er nog een in. Maar die kwam pas later dus die zal nog wel voldoende lucht hebben;)

Creepy...
Martijn
gepost door: Martijn op 03/12/04 10:47
Volgens mij zwemt de 2e zwemmer er vrij snel weer uit..
en diegene die later aan een lijntje zonder kano naar beneden glijt hebben ze er weer uitgetrokken..
Schijnt in ieder geval dat ze uiteindelijk wel met evenveel man thuis kwamen als ze weggingen..
if (!$succeed) {$try++}
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 03/12/04 11:15
En hopelijk waren het dezelfde mannen die thuis kwamen
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 04/12/04 20:42
Ik kon niet goed zien wat er nou met zn peddel gebeurde. Het leek haast wel of ie m weggooide.

:?

Zou het niet handig zijn als je peddel vast zit (met n kabeltje) aan je boot? Niet dat dat in dit geval heel veel uitgemaakt zou hebben... gok ik.

Ik krijg het al benauwt als ik er naar kijk.
Let's Boogie baby!
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 09/12/04 00:21
Luuk, hij gooide inderdaad bewust zijn peddel weg. Dat was een levensgevaarlijk stomme macho-actie om voor de camera te showen. In de scenes voor die bewuste actie was er ook al een shot waarin iemand bewust zijn peddel wegmikte. Dit ging maar net goed, en dat was meer geluk dan wijsheid, er ging namelijk heel veel mis, ook bij de goed bedoelde reddingspogingen.

Een lijntje aan je peddel vastmaken is vragen om moeilijkheden: stel je eens voor dat je gaat zwemmen in zo'n turbulente wals en het lijntje komt om je nek te zitten, of de peddel komt onder water ergens vast te zitten? Nee, dank je!

Wilko
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 09/12/04 10:56
Oh ja....

Let's Boogie baby!
Jeroen
gepost door: Jeroen op 10/12/04 19:23
De mensen die er omheen stonden hadden dus duidelijk ook geen kaas gegeten van reddingen. Het enige dat je op zo'n moment kunt doen is aangelijnd het water in springen om de persoon te redden en je later het water uit laten trekken. Dat duurt maar 10 seconden.
Al met al gewoon een domme actie.
Zonder peddel een hymalayastart maken heb ik ook wel eens gedaan op de durance, maar in een wals moet je zoiets natuurlijk nooit doen.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.