ziet er goed uit. maar ja hij is wat langer zeggen ze , maar hoefeel je weet het niet. de lijnen zien er wel geod uit. ik denk dat ze op de goede weg zijn maar ja alleen kijken werkt vaak niet, maar leg eens uit waarom doen ze niet mee met eht debat van jouw over bootjes bouwen. terwijl je wel voor hun eigen website uitloopt. grappig is dat.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
Pyranha was uitgenodigd maar de benaderde persoon had geen tijd of zin (can't remember).
Maar toen de artikels online kwamen stond "Firma Pyranha" meteen op de stoep; dus uitgelegd dat persoon X wel degelijk was uitgenodigd...
Denk dat er iemand een stevig pak billekoek gehad heeft
Zelfde verhaal voor een andere niet nader te noemen kayak fabrikant.
Kan misschien wel een leuke boot worden; ik heb het niet zo op dat hele korte spul.
maar gaan ze wel meedoen in de 2e ronde? lijkt mij wel fijn.
Zo te zien is ie in ieder geval langer als de squashtail , maar ja geen surfboot en geen corran design, dus ik denk niet dat je er in gaat varen)) Ik wel hem wel graag proberen. Krusty, ik denk probeer maar hierheen te krijgen tijdens de brandgindag wanneer die er ook is.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
Ziet er zo op het eerste oog goed uit.. zeker leuk om te gaan proberen in de toekomst..
Niet meer van die rare randen als in de huidige S6 (hebben ze nu toch allemaal?)
Remmen behoorlijk af die randen.. en af en toe wil je toch wat snelheid kunnen maken tov het water...
Ik bedoel die 2 randen dwars over de bodem..
Ik heb in ieder geval van de zomer in de S6F van een vriend gevaren.. en er zitten echt een soort dikke geulen in.. dwars op de vaarrichting..
Een snelstromende niet heel erg stijle golf pakken wordt daardoor naar mijn ervaring een stuk moeilijker...
Als je er eenmaal inligt wordt je er ook sneller afgespoeld als je niet oplet..
Maar goed.. doe nieuwe boot ziet er wat mij betreft wel redelijk eelbelovend uit..
He he en laat Pyranha die er nou juist ingemaakt hebbem om de boot sneller te maken.
Is een zogenaamde rocker-break; bedoeld om het water gemakkelijker te laten releasen tijdens het surfen.
Water blijft onder een ronde staart plakken waardoor de boot afgeremd word.
Aan een recht afgesneden achterkant blijft geen water plakken en dus zou de boot sneller moeten zijn.
Probleem is natuurlijk dat je de boot niet totaal rechthoekig kunt makenen en daarom hebben die randjes in de overgang zitten.
Simpele test om de zuigende werking op een ronde bodem te testen:
1 zet je kraan aan
2 Hou een lepel met de bolle kant tegen de straal aan; die wordt erin gezogen
3 Hou er een spatel tegenaan; die stuitert gewoon over de straal...
in pyranha's geval meer mosterd na de maaltijd eigenlijk.
Kan iemand zich de showbizz en superstar van riot nog herinneren?
De eerste boten met deze rocker breaks, destijds gepromoot als "speed-louvers"
Maar met het beter maken van de algehele "rocker-template" zoals Corran het zo mooi pleegt te noemen waren ze in zijn boten/ogen al snel weer overbodig.
Of t bij de Pyranha modeleen iets opgeleverd heeft?
Who knows? Ze zullen de weerstand tijdens planeren vast wel met en zonder deze breaks gemeten hebben ;-)