|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 12/04/09 21:51 |
|
 |
hey, ik ben op zoek naar een nieuwe wildwaterboot.
Ik vaar nu in een topolino van eskimo, en ik heb de basis er al goed in geoefend (vind ik) , maar verder kan ik er niets mee doen (zelfs gewoon surfen lukt niet), en dat vind ik best vervelend. ik ben dus op zoek naar een 'nieuwe' boot, liefst een speelboot of 1 die bedoelt is om te freestylen.
ik dacht al aan een jackson star ofzo, maar nieuw zijn de te duur voor mij, dus als je iets hebt dat misschien voor mij geschikt is, laat aub weten. (hoeft niet per see die star te zijn hoor)
ik ben 1,65 m groot en weeg +- 65kg.
grtz |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Rocky op 12/04/09 22:14 |
|
 |
Hi Joske,
ken je de uitdrukking "I hate to say I told you so"?
Vind het vrij lullig voor je maar denk wel dat er hier op het forum als gezegd werd beter naar iets anders te kijken.
Anyway, ik hoop dat je met je volgende boot meer geluk hebt.
|
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
|
gepost door: Rocky op 12/04/09 22:34 |
|
 |
maar als degenie die "zeker doen" zegt ook degen is die de boot verkoopt...
Anyway, in de oorspronkelijke thread werden enkele betere boten genoemd zoals de Disco en de Pyranha Sx6.
Hoe dan ook; je kunt weing verkeerd doen met een van de "moderne" korte modellen.
Mag best al een paar jaartjes oud zijn zodat je niet te veel geld hoeft uit te geven.
Nog een vraagje, Waar vaar je zoal en wat zou je graag willen leren in je bootje?
Rivieren, branding, payspots, ..., ...
Surfen, Ondersnijden, cartwheelen, blunten, airmoves, loopen, ..., ...
Rocky heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 12/04/2009 22:36 |
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 13/04/09 10:54 |
|
 |
eigenlijk een beetje van alles, maar dan vooral toch cartwhelen en loopen enz.
ma als ik nu zo kijjk op tweedehands sites vind ik nergens ww-boten, en zeker geen korte. daarom vraag ik het hier nog eens.
o ja, die persoon van 'zeker doen' was ik niet hoor, maar iemand met veel ervaring die zei dat ik die best nam.
grtz |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 13/04/09 12:09 |
|
 |
joskelove schreef op 12/04/09 22:26:
vergeet nie: ik woon in belgië.
Drie keer raden waar Ralph woont! ;-)
En ja, als je alleen wildwater wilt varen dan is de Topolino inderdaad geen slechte boot. Het grootste probleem lijkt te zijn dat mensen boten kopen voor dat ze duidelijk hebben wat ze met zo'n boot willen. Ik heb ook twee jaar in clubboten gevaren voor ik mijn eerste eigen boot kocht, en daar heb ik nooit spijt van gehad.
Het makkelijkste is om op een site als Playak.com naar de botendatabase te kijken, en bij boten die enkele jaren oud zijn (je kunt daar op jaar selecteren) te kijken naar speelbootjes die voor jouw maat geschikt zijn. Dan kun je een zinnig lijstje maken waar je uit kunt kiezen.
Helaas zegt dat nog steeds niks over hoe goed een boot jou zal bevallen. Daarvoor moet je hem toch echt uitproberen... Wat perfect werkt voor de een is een nachtmerrie voor een ander. We zijn allemaal anders van vorm en voorkeur!
Als je denkt dat het aanbod hier te beperkt is, dan raad ik je aan om even over de grens met onze oosterburen te kijken. Op o.a. de soulboater.com site staan lijsten met 2e hands boten, waarvan een aantal ook nog relatief in de buurt van Belgie aangeboden staan. Dan moet je weliswaar en stuk rijden, maar dan heb je wel de kans vergroot om datgene te krijgen dat je zoekt.
NB: bij een aantal kanozaken in binnen en buitenland verkopen ze ook gebruikte speelbootjes.
Wilko heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 13/04/2009 12:10 |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 13/04/09 13:05 |
|
 |
alvast bedankt
en het is waar, de topolino is goed voor gewoon wildwater af te varen, in sault-brenaz probeerde een duitser dat uit te legeen (met een paar duimen enz.)
maar een nieuwe boot kopen kan ik nu nie echt, dr zoek ik tweedehandsbootje.
maar ik zal zeker eens op die sites kijke
grtz
joskelove heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 13/04/2009 15:07 |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 13/04/09 14:13 |
|
 |
joskelove schreef op 13/04/09 13:05:
maar een nieuwe boot kjopen kan ik nu nie echt, dr zoek ik tweedehandsbootje.
Misschien was ik niet duidelijk, maar ik had het bij mijn vorige bericht *uitsluitend* over 2e hands bootjes. Ik begreep al dat je nu geen nieuwe kon betalen.
Daarom ook de opmerking om naar oudere modellen te kijken die voor jouw gewicht en afmetingen ontworpen zijn. Dat zijn namelijk de boten waarvan de kans het grootste is dat je die 2e hands op de sites die ik noemde tegen zult komen. |
 |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 13/04/09 15:08 |
|
 |
ke bedankt,
ja ik weet het, ik kan soms wat idioot zijn. ma toch bedankt
grtz |
 |
| |
|
|
|
gepost door: thms op 13/04/09 15:48 |
|
 |
|
wilje mijne pyranha s6f nie overkoopn? |
 |
| |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 13/04/09 20:29 |
|
 |
Hoi Joske, jammer dat de Topolino toch niet was wat je ervan verwacht had (ook al had je dat kunnen weten ).
Eigenlijk is deze boot veel te groot voor je maar ik wil hem toch een beetje schaamteloos pluggen:
http://link.marktplaats.nl/244149775
Is als nieuw, serieus.
Maar zoals Remi al zei, beter geschikt voor grotere/zwaardere mensen.
Maar je mag hem altijd een keer komen proberen natuurlijk
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 13/04/09 20:48 |
|
 |
hoi,
ik heb ergens een goedkope igo van zelezny zien staan, en volgens playak is het 1 van de kortste boten, en omdat mijn vorige boot toch een beetje een miskoop was, vraag ik aan jullie, zou deze toch beter geshcikt zijn, of zeggen jullie: 'niet doen'
grtz |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 13/04/09 21:07 |
|
 |
joskelove schreef op 13/04/09 20:48:
ik heb ergens een goedkope igo van zelezny zien staan, en volgens playak is het 1 van de kortste boten, en omdat mijn vorige boot toch een beetje een miskoop was, vraag ik aan jullie, zou deze toch beter geshcikt zijn, of zeggen jullie: 'niet doen'
Mijn vriendin en twee van onze vrienden varen een Zeleznu Igo. Mijn vriendin weegt iets minder dan jij en is 1cm korter dan jij, die andere twee vrienden wegen zeker 10 tot 15 kg meer en zijn ook langer dan mijn vriendin.
De Igo kan een leuk bootje zijn, maar voor veel van de kunstjes die je aangeeft ermee te willen doen is hij te weinig gebalanceerd. De volumedistributie is ongelijk en de vorm is ook niet goed gebalanceerd, waardoor je met bijvoorbeeld cartwheels een soort van beweging van een wiel krijgt waar aan 1 kant een flinke deuk in zit. Voor surfen op zowel een golf als in een walsje geldt hetzelfde: het achtereind heeft te weinig volume om een vloeiende beweging te krijgen als je van voor naar achter draait. Daar kun je ook nauwelijks tegenop compenseren met je houding en gewicht.
Mijn vriendin vindt het een fijne boot, maar die was hiervoor een nog lompere boot gewend, en deze is licht genoeg en heeft genoeg dijbeensteun om hem door haar goed te laten opkanten en controleren. In de praktijk vaart ze er alles mee, van klasse I tot V, maar er echt mee spelen (behalve ondersnijden) valt haar toch wat tegen.
Een boot met iets minder volume in de voorpunt en meer in de achterpunt zou al een flink verschil maken... Na de Igo, wat echt al weer een gedateerd ontwerp is, zijn er daarvan genoeg verschenen (de 175cm lange RAD 175 bijvoorbeeld heeft erg vergelijkbare vaareigenschappen, maar een betere volumeverdeling). |
 |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 13/04/09 21:13 |
|
 |
|
dus jij zegt dat de rad 175 beter is dan de igo, als ik er 1 zou vinden? |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 13/04/09 21:18 |
|
 |
joskelove schreef op 13/04/09 21:13:
dus jij zegt dat de rad 175 beter is dan de igo, als ik er 1 zou vinden?
Inderdaad, maar dat was maar 1 voorbeeld. Ik raad je vooral aan om ook naar nieuwere (originele RAD en Igo zijn al weer een paar jaar ouder dan 3 jaar...) modellen van zoveel mogelijk merken te kijken, omdat je blind staren op 1 merk en model boot je alleen maar het Topolino-syndroom op kan leveren. |
 |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 15/04/09 12:01 |
|
 |
eum... kheb ergens ne kingpin 6.1 gezien, ma ik ben te zwaar daarvoor,
daarom vraag ik nu: heeft iemand een kingpin 6.2 (mag ook icon 6.2 zijn) en die hem verkoopt? het is blijkbaar een goede boot voor mij.
grtz |
 |
| |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 15/04/09 13:13 |
|
 |
Edit: ik zie het gewichtg net in de eerste post.
De Kingpin 6.1 kan volgens playak 68 kilo dragen. En meestal zit er nog wel wat marge in die boten.
Maar als je meer weegt kun je de RedFred Twintip ook eens proberen
michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 15/04/2009 13:14 |
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Wilko op 15/04/09 13:15 |
|
 |
michielv schreef op 15/04/09 13:13:
Edit: ik zie het gewichtg net in de eerste post.
De Kingpin 6.1 kan volgens playak 68 kilo dragen. En meestal zit er nog wel wat marge in die boten.
Maar als je meer weegt kun je de RedFred Twintip ook eens proberen
Klara heeft die twintip ook wel eens geprobeerd, en ze was er best enthousist over, maar ze had het idee dat de voorpunt wat minder ruimte bood dan de RAD... |
 |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 15/04/09 15:06 |
|
 |
ik weet wel een kingpin 6.1 te koop staan, maar geen rad 175.
en die robson... ik denk dat hij nderdaad te groot zal zijn.
anders geef eens een paar links als je een boot verkoopt, dan kan ik ook eens kijken.
grtz |
 |
| |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 15/04/09 16:37 |
|
 |
Wilko schreef op 15/04/09 13:15:
Klara heeft die twintip ook wel eens geprobeerd, en ze was er best enthousist over, maar ze had het idee dat de voorpunt wat minder ruimte bood dan de RAD...
Ik heb de RAD nog nooit echt geprobeerd maar de TwinTip is zo ruim dat ik (die toch behoorlijk kan zaniken over been/voetruimte) erin pas. En met mijn 1,94, 36" inseam en maatje 44 ben ik volgens mij niet heel klein 
Het is een kwestie van de goede hoek gebruiken: het originele schuim voor de voetensteun geeft een perfecte maar enigszins aparte manier van je voeten neerzetten. Toch gedaan en het blijkt goed te werken.
Maar zoals met alles: je moet het passen en proberen.
|
 |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 15/04/09 21:37 |
|
 |
|
jullie hebben het nu enkel over die twintwip en die rad 175 ,maar mijn vraag was of het een goed idee is om een kingpin 6.1 te kopen, zodat ik wat meer weet. en die rad 175, geef anders eens een link van iemand die hem verkoopt. of wat andere ideeën van boten, ik wil niet weer een topolino-syndroom |
 |
| |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 15/04/09 21:56 |
|
 |
@Joske: misschien moest je eens zoeken naar het draadje wat je begonnen bent _voordat_ je die topolino kocht: daar had Remi Wegman best wat goede, positieve opmerkingen over de Kingpin 6.1 voor je. Verder stond er toen ook een tip in om eens te kijken bij een zekere kanowinkel net boven Rotterdam waar er eentje te koop stond (nog staat?) voor een redelijke prijs.
Tenzij je dat allemaal niet gelezen hebt natuurlijk...
En je hoeft niet per se een bootje te koop te weten om hem te kunnen proberen he. Vaak mag je ook wel eens proefvaren als mensen hun boot niet willen verkopen. Je mag de Twintip van mij echt eens proberen, daarvoor hoef je hem niet eens te kopen. Maar dan weet je wat je eraan kunt hebben.
|
 |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 16/04/09 09:11 |
|
 |
ja dat is waar, maar die kingpin 6.1 was van arend bloem (zeiden ze), en ik ben daar een tijd geleden geweest maar ze hadden hem niet meer, dus...
nou ja, ik vraag nu nog eens voor die bliss-stick rad 175, verkoopt iemand 1, want ik heb wel ergens een super rad 180 gevonden, misschien is die wel een idee voor mij.
just saying
grtz |
 |
| |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 16/04/09 09:30 |
|
 |
joskelove schreef op 16/04/09 09:11:
ja dat is waar, maar die kingpin 6.1 was van arend bloem (zeiden ze), en ik ben daar een tijd geleden geweest maar ze hadden hem niet meer, dus...
nou ja, ik vraag nu nog eens voor die bliss-stick rad 175, verkoopt iemand 1, want ik heb wel ergens een super rad 180 gevonden, misschien is die wel een idee voor mij.
just saying
grtz
De Super RAD 180 is een reuzenboot voor je. Echt een paar maten groter dan de RAD 175. Maar ga eens kijken bij playak.com en boatertalk.com naar de verschillende reviews. Dan heb je een beetje een beeld van wat die boten kunnen en voor wie/waar ze geschikt voor zijn.
Overigens, die KingPin waar ik het over had was deze:
Er ligt bij KanoShop in Bergschenhoek nu een KingPin 6.1
(zie ook http://www.kanoforum.nl/forum/index.php/topic/2906 )
Dus niet bij Arend Bloem maar bij Kanoshop.
Niet dat je die boot per se moet kopen ofzo (als die er nog is), alleen ter info.
|
 |
|
|
|
gepost door: Bollebeest op 20/04/09 08:09 |
|
 |
Ik ben miss aan het overwegen om mijn RAD175 te verkopen als ik er goede prijs voor krijg. (hij is eigenlijk een beetje te klein voor me)
Als je intresse hebt mag je me altijd mailen. Geert at Hoffbauer.be |
 |
| |
|
|
polo
|
gepost door: polo op 23/04/09 13:09 |
|
 |
Eey Joske,
Ik heb nog 2 bootjes waar ik nu eigenlijk niks mee doe:
-Zelesny Wigo (http://playak.com/kayaks.php?id=167)
-Wavesport T2 (http://playak.com/kayaks.php?id=35)
Ben nu net overgestapt van m'n T2 naar een allstar. Ik denk dat die T2 een leuk speelbootje voor je is.
mail maar als je eens wil proberen: polovanooij at yahoo punt com
groeten,
Polo |
 |
| |
|
|
|