Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
joskelove
muhahahaha
gepost door: joskelove op 12/04/09 21:51
hey, ik ben op zoek naar een nieuwe wildwaterboot.
Ik vaar nu in een topolino van eskimo, en ik heb de basis er al goed in geoefend (vind ik) , maar verder kan ik er niets mee doen (zelfs gewoon surfen lukt niet), en dat vind ik best vervelend. ik ben dus op zoek naar een 'nieuwe' boot, liefst een speelboot of 1 die bedoelt is om te freestylen.

ik dacht al aan een jackson star ofzo, maar nieuw zijn de te duur voor mij, dus als je iets hebt dat misschien voor mij geschikt is, laat aub weten. (hoeft niet per see die star te zijn hoor)

ik ben 1,65 m groot en weeg +- 65kg.

grtz

Reacties (2 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
mldo
gepost door: mldo op 02/05/09 10:06
Ik heb hier een vision 44 van Liquidlogic liggen.
Super fijn bootje om mee te spelen en ook op een rivier vaart hij goed. Hij ziet er nog goed uit en is oranje.
Hij kost 350 euro.
joskelove
muhahahaha
gepost door: joskelove op 02/05/09 18:46
lijkt me interessant, ik zit nu met een dilemma (weeral) dus effe helpe graag.
ik twijfel tussn die rad 175 v bliss stick, maar sommigen zeggen dan bliss-stick moeilijk eskimoteerd. en dat het extra moeilijk wordt als ik overstap van de topolino naar de rad 175. en die liquid logic, ik ken een oaar met een liquidlogic, en die zijn er ook tevreden van. dilemma dilemma!

help me plz

grtz
jakke
Open Canoe
gepost door: jakke op 02/05/09 21:17
Beide testvaren en op je gevoel afgaan? Moeilijk om iemand te zeggen welke van 2 boten hem/haar het beste liggen, zeker als je die persoon niet irl kent.
En voor mij al helemaal aangezien ik OC1 vaar
Maar de basis blijft hetzelfde: uitproberen en dan kiezen.
http://www.open-canoe.be
mldo
gepost door: mldo op 03/05/09 21:37
De Vision (LL) doet het lekker op een golf én in een wals. De Rad wat minder op een golf.
Ik vind hem makkelijk eskimoteren. Ook vind ik het meer een vrouwenboot dan de Rad want hij is niet zo breed, dus makkelijke opkanten en toch stabiel. Je mag hem natuurlijk altijd proberen. Misschien op zee, of een keer op de Erft ofzo..? Hester.
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 03/05/09 21:50
Joske,

laat je keuze niet beinvloeden door subjective criteria als "gemakkelijk of moeilijk te eskimoteren".

Eskimotern is gewoon een kwestie van techniek, oefening, ervaring en het hoofd koel houden. Bij het overstappen van de topo naar een bredere platte boot zal het even wennen/omschakelen zijn.

Maar de omschakeling Topo - Playboot zal groter zijn dan de verschillen tussen speelbotjes onderling. En wie kan er trouwens voor jou bepalen welke boot "makelijk" of "moeilijk" is?

Als je verschillende mensen met speelbootjes kent (oa met LL boten) dan zit je in principe in een goede posiyie. Je moet alleen even de tijd nemen om in zoveel mogelijk van die boten eens te varen.

Zeker na het "drama" met die Topo moet je nu niet overhaast te werk gaan.

Ik kan je zelf helaas geen demo boten aanbieden want Salto, Trickster en Marauder vallen behoorlijk buiten de door jou gezochte boot types.

Cheers!

http://rocky-kayaka.mybrute.com
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 04/05/09 10:15
Rocky schreef op 03/05/09 21:50:
laat je keuze niet beinvloeden door subjective criteria als "gemakkelijk of moeilijk te eskimoteren".

Eskimotern is gewoon een kwestie van techniek, oefening, ervaring en het hoofd koel houden. Bij het overstappen van de topo naar een bredere platte boot zal het even wennen/omschakelen zijn.

Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Daarnaast is een RAD niet moeilijk te eskimoteren. Als je in je Topolino wel boven komt maar in een speelbootje niet, dan is die speelboot niet moeilijker te eskimoteren dan andere speelbootjes, maar dan is je eskimoteertechniek simpelweg nog niet goed genoeg. Blijven oefenen dus!
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 04/05/09 20:51
Wilko schreef op 04/05/09 10:15:
Rocky schreef op 03/05/09 21:50:

Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Daarnaast is een RAD niet moeilijk te eskimoteren. Als je in je Topolino wel boven komt maar in een speelbootje niet, dan is die speelboot niet moeilijker te eskimoteren dan andere speelbootjes, maar dan is je eskimoteertechniek simpelweg nog niet goed genoeg. Blijven oefenen dus!

Ik ben het er toch echt niet mee eens. Er zijn boten die moeilijker rollen dan andere. Niet dat het onmogelijk is maar sommige boten gaan echt minder makkelijk. Overigens is het wel goed om een tijdje in een moeilijker rollende boot te eskimoteren, alles waar je daarna in rolt gaat vanzelf. Nadat ik twee jaar in de Flirt had gevaren (die voor mijn gevoel redelijk rolde, maar wel een beetje zwaar) schoot ik echt omhoog in mijn polo en de Twintip. Het was zo erg dat ik in het begin in de Twintip iedere keer bijna doorschoot.

Het is net als met stabiliteit: als je de techniek goed beheerst hou je alles wel overeind, maar de ene boot is stabieler als de andere.

Maar blijven oefenen is nooit verkeerd.
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
joskelove
muhahahaha
gepost door: joskelove op 21/05/09 06:48
hey mldo,

verkoop je nog steeds je vision? kben anders wel geďnteresseerd. hoewel ik nog wat twijfel. laat eens wat weten.

grtz
mldo
gepost door: mldo op 21/05/09 11:30
Even wat afspreken.... vision@marceldouw.nl ?
joskelove
muhahahaha
gepost door: joskelove op 23/05/09 16:00
heb al een mailtje gestuurd, maar nog steeds geen antwoord. zeker dat het adres juist is?
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 23/05/09 19:55
Het domein bestaat, anders stuur je even een mailtje naar info apenstaartje , dat komt vrijwel zeker aan.

Edit: of kijk in zijn profiel, probeer dat adres eens?

michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 23/05/2009 19:56
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 23/05/09 22:04
soms is mldo niet zo snel , maar het komt vast wel binnenkort.
succes
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
mldo
gepost door: mldo op 26/05/09 01:08
Of mldo is even in het buitenland... en de mail is binnen!
H2O_ADDICT
gepost door: H2O_ADDICT op 10/09/09 17:19
ik heb nog een slick stick das een ouder model van bliss stick voorloper van de rad en zo en doe deze weg wegens aankoop van een nieuwe boot.
om te freestylen is het een goed bootje weinig volume in de neus en de staart lekker plat dus surft ook lekker maar wildwater varen zou ik niet aanraden tenzij je de nodige ervaring hebt
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.