Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
blub
gepost door: blub op 12/05/09 13:04
Wie weet voor mij een gebruikte stabiele k1 (meestal 51-55cm breed)?

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 12/05/09 20:32
http://link.marktplaats.nl/247786839

Het zijn er twee maar eventueel wil ik best eentje van je overnemen voor de helft van het totaalbedrag. Volgens mij is eentje een oude Gans Sprint Olympus (kopie van een Ranger, als ik het goed begrepen heb), dat zijn erg fijne boten, de andere zal ook wel bruikbaar zijn.

Ik weet niet waar je woont oid maar daar komen we wel uit.
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
blub
gepost door: blub op 16/05/09 21:30
Daar had ik op gereageerd (al weer een tijdje terug), maar ze waren al weg. Aan de kuip te zien zijn ze toch flink smaller dan 55 cm? Ik heb laatst in een Struer Fenja gevaren, dat was een fijne boot.
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 17/05/09 09:33
blub schreef op 16/05/09 21:30:
Daar had ik op gereageerd (al weer een tijdje terug), maar ze waren al weg. Aan de kuip te zien zijn ze toch flink smaller dan 55 cm? Ik heb laatst in een Struer Fenja gevaren, dat was een fijne boot.

Volgens mij was de oude minimum breedte 51 centimeter maar die had je nooit bij de kuip. Achter de kuip zaten "vleugels" die boven de waterlijn voor die breedte moesten zorgen. Waarom wil je de breedte bij de kuip hebben? Voor de stabiliteit maakt dat niet uit, dan kun je de breedte zelfs beter achter de kuip hebben (denk aan slalom/poloboten ed.)

Overigens vaar ik sinds een jaartje in een moderne K1 (kopie warrior 85) en die boten zijn een stuk stabieler dan je op het eerste gezicht zou denken.

Struers zijn fijne boten, zo af en toe kom je ze nog wel eens tegen maar er zijn meer fijne boten op de markt.

55 cm is echt superbreed, dan zit je in de breedte van zeekano's, dat zijn geen trimboten meer

Wat wil je met de boot gaan doen? "Joggen" en zo af en toe een sportievere tocht varen? Dan zou je ook eens kunnen kijken naar een SK, eventueel met roer?

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Viaantjuh
gepost door: Viaantjuh op 22/10/09 15:06
Beste,

Ik heb helaas geen gebruikte boot in de aanbieding, maar weet wel iemand wie een stabiele K1 kan leveren.
Indien interesse, stuur dan even een pb.

blub
gepost door: blub op 23/11/11 17:30
Sorry dat ik niet geageerd heb destijds, maar ik was al snel voorzien en heb toen het forum niet meer bezocht (te druk met leren varen). Maar momenteel zoekt een kennis een toerboot met een heeel brede kuip. De Plastex Marathon master is de enige waar zij in past, maar als jullie er een weten met net zo'n brede kuip dan hoor ik het graag. Geen haast. Het gaat om "veteranen" K1, stabieler dan een SK. Dus geen stabiele K1 in de zin van een Tor, of Lancer of Ranger. Ik zal proberen het forum regelmatiger te bezoeken.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.