Nico B
www.hobomaasafvaart.be
|
gepost door: Nico B op 31/12/04 11:44 |
|
 |
Zelf ben ik lid van KC Grave. Wij 'overwinteren' tot nu toe in het zwembad. In januari en februari liggen we elke zondagochtend (8 uur ) in lekker warm water te ploeteren. Ik vroeg me zo af of er meerdere luxepaarden aanwezig zijn op dit forum?
Alvast de beste (peddel)wensen;
Nico |
 |
| Kanoritus; je zult er maar last van hebben! |
|
|
|
gepost door: Martijn op 31/12/04 12:31 |
|
 |
8 uur 's ochtends op zondag??? en dat noem je luxe?
Daar word je dan wel voor betaald neem ik aan?
Wij (keistad,amersfoort) varen alleen buiten.
Bij de club doen ze wek eskimoteer cursussen e.d. in het zwembad.. maar da's meer voor beginners enzo. |
 |
| if (!$succeed) {$try++} |
|
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
|
gepost door: Nico B op 31/12/04 13:17 |
|
 |
Martijn schreef op 31/12/2004 12:31:
8 uur 's ochtends op zondag??? en dat noem je luxe?
Daar word je dan wel voor betaald neem ik aan?
Wij (keistad,amersfoort) varen alleen buiten.
Bij de club doen ze wek eskimoteer cursussen e.d. in het zwembad.. maar da's meer voor beginners enzo.
Helaas, we worden er niet voor betaald. Het kost alleen maar geld. Anyway, het is niet alleen bedoeld voor beginners. Sterker, er doen doorgaans meer ervaren vaarders aan mee dan beginners. Ter afsluiting gaan we naar Sault Brenaz .
|
 |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 31/12/04 14:14 |
|
 |
*LOL* Ja, je bent vroeg genoeg wakker dus als je een beetje doorrijdt haal je dat nog die zondag
Helaas, ik vaar alleen buiten. Op zich valt het wel mee, voor varen is het prima. Rollen en spelevaren laat ik liever tot het (water) weer wat warmer wordt. |
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Stephen op 31/12/04 14:47 |
|
 |
Ik vaar ook alleen maar buiten, tijdje geleden dat ik in het zwembad heb gezeten
Inmiddels kan ik goed genoeg mijn steunen en rollen uitvoeren dus geen cursus meer nodig |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Gjalt op 01/01/05 11:02 |
|
 |
Wij hebben hier ook zwembadtraining. Alleen wordt er niet echt geoefend op rollen en steunen, wat ik een slechte zaak vind. We varen bijna elke keer poortjes, waar je op zich ook wel van leert, maar ik denk toch dat we meer zouden hebben aan steunen en eskimoteren.
Maar als we willen kunnen we af en toe ook niet mee doen aan de training die de trainer dan geeft en zelf wat doen. |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 01/01/05 17:52 |
|
 |
Ik ben zelf nog opzoek naar een training/oefen ruimte in t zwembad in de buurt van Hilversum. Ik heb het geprobeert bij KV Keistad maar daar wil men alleen leden toelaten...
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 02/01/05 13:37 |
|
 |
Soms mag het wel eens wanneer iemand je als introducee een paar keer meeneemt. Heb ik ook eens gedaan om iemand te leren eskimoteren in het zwembad bij RCC. Gewoon in mijn eigen boot, zelf de instructie gedaan, wel netjes betaald en verder niemand in de weg gezeten.
Wat dat betreft zou ik best een boerderij met een flinke stal en een grote zak geld willen hebben. Ging ik als eerste een binnenbad aanleggen
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
|
gepost door: Nico B op 02/01/05 17:20 |
|
 |
Iedereen is welkom bij KC Grave. Maar wel in overleg want het bad zit zo vol.
De opbouw van onze 'lessen' is het volgende; invaren, warming-up, dan scheiding beginners en gevorderden, vervolgens gaan de beginners leren steunen en rollen. De gevorderden gaan verder met bootbeheersing. Waarbij je kunt denken aan peddelslagen maar ook diverse 'moves'. Dat laatste afhankelijk van de mogelijkheden en wensen. En dan verder voor jezelf wat aanklooien.
En na 1,5 uur wordt er uitgebreid nagebabbeld in de kantine van het zwembad.
Groetjes,
Nico |
 |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 03/01/05 05:49 |
|
 |
Jammer dat Grave niet echt om de hoek is bij Hilversum. Echt super relaxed jullie zwembad beleid.
Ik vind het eigenlijk een betje flauw als een club zich zo strikt aam de regeltjes houd. (In geval van KV Keistad: Stephen heeft me toch ook wel een beetje geintroduceerd daar... En zelfs aangeboden mij instruktie te geven. Ik kan me voorstellen dat bij een beperkt aantal plaatsen leden voorang hebben maar dat was niet de reden voor het afwijen van mijn verzoek.) Maar misschien hebben ze er ook wel een hele goede reden voor, slechte ervaring in het verleden oid.
Bij UKC (Utrechtse Kano Club) het zelfde verhaal. Al kan ik me dat nog net wat beter voorstellen omdat ik daar niet geintroduceerd ben.
Nou ja, ik zal van de zomer iig nog gelegenheid genoeg hebben om op vlakwater te oefenen als de branding het hier in NL laat afweten.
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 03/01/05 07:38 |
|
 |
Ik begrijp het wel, zeker wanneer iemand geen lid wil worden (of in ieder geval die intentie heel duidelijk uitspreekt). Per slot van rekening regel je als club een zwembad en dan zit je er niet echt op te wachten dat iemand die je verder niet kent en ook niet bijdraagt aan de vereniging lekker een wintertje langs komt met zijn bootje.
Wat je zou kunnen overwegen is lid worden van een club, juist om die reden. Of, als dat ook kan, donateur. Dan heb je net even wat meer binding met een club (ga je desnoods een keertje langs op clubmiddag, kopje koffie drinken, babbeltje maken met een bestuurslid enz.).
Anders: UKC is een heel gezellige club met een leuk poloteam. Polo is altijd goed voor je steun & rol technieken
|
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 03/01/05 08:14 |
|
 |
Er zijn meerdere redenen aan te wijzen hoor:
- Zwembad is klein dus Leden krijgen voorang en elke keer kunnen niet alle gegadigden meedoen.
- Wat michiel zegt over lid worden.
- Risico dat iemand iets molt, met de gevolgen die daaraan kleven.
Ma goed.. Gewoon lekker in de zomer een keer een warm strandje opzoeken.. Net zo fijn en geen chloorlucht |
 |
| Kanoforummer |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 03/01/05 08:55 |
|
 |
Lennart, van welke bootjes kunnen we een testverslag verwachten?
|
 |
|
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
|
gepost door: Nico B op 03/01/05 10:06 |
|
 |
Als ik weer even terug mag naar de kanocursus; bij KC Grave staat deze nadrukkelijk ook open voor niet-leden. Dit om het financieel wat dragelijker te maken voor de vereniging. Overigens, Nederland is klein. Wij wonen in Almere en tuffen zondag 's ochtendsvroeg naar Grave.
Op het carnavalsweekeinde na gaan we elke zondag in januari en februari die kant op. Dus bij interesse geef ff een gil. |
 |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 03/01/05 10:20 |
|
 |
geen idee. arend komt met een trailer nieuwe boten. ik zal kijken waar ik in kan zitten. rocky zal er ook wel zijn als ie slim is. en verder vaart en nog wel het een en ander rond en ik zal de meningen peilen. De laatste keer dat ik bij bloem was lag er aan voor mij nieuw spul iig: eric jackson, dragorssi, necky spul, Ik zie wel waar ik in kom. Ik denk dat ik vooral kijk naar de allround boten als die meekomen en de echte rodeobootjes aan de experts overlaat. Die zijn er genoeg als ze dan niet al naar australie vertrokken.
ik denk weinig composiet surfboten helaas michie. maar das ook lastiger testen op vlakwater lijkt me zo. |
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
|
|
gepost door: Rocky op 03/01/05 12:44 |
|
 |
Zeewitoe in BoZ heeft een zwembadsessie in Hoogerheijde; dit is echter in een klein badje en betreft een eskimoteercursus voor leden.
Als de cursus niet vol is met leden dan kunnen niet-leden zich ook aansluiten.
De praktijk leert echter dat de cussus altijd vol is.
Verder is het badje ook wel zo klein dat je niet kunt gaan spelevaren zonder de cursisten in de weg te varen.
De KBT vaart in het zwembad aquamar in katwijk op dinsdag- en vrijdag-avond.
In principe alleen voor leden al denk ik dat je (uiteraard na overleg met bestuur) best een keer een introducee mee kunt nemen.
Wat de botentest-sessie van volgende week aangaat:
Ik zal zoveel mogelijk bootjes proberen bloot te stellen aan mijn lange stelten en dan laat ik jullie weten waar je met een 34" inseam en maatje 44 wel en niet inpast.
met een kleine reserve natuurlijk; bij het testen heb je niet altijd de mogelijheid alles eruit te slopen wat je in de weg zit ;-) |
 |
| http://rocky-kayaka.mybrute.com |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 03/01/05 13:56 |
|
 |
WOW!
Nico, heel graag zou ik zondag sochtends met je/jullie mee willen rijden naar Grave. Hilversum ligt zelfs wel aardig op de routte of niet? Dat zou echt super zijn. Kan m'n kano dan ook mee of kunnen curcisten gebruikmaken van kano's van de vereniging? In de brandstofkosten wil ik ook best mn bijdragen leveren natuurlijk.
Ik ga gelijk even kijken op de site van KC Grave wat de deelname kosten zijn enzo. Zou je me even een mailtje willen sturen dan mail ik je mn telefoonnr.
Luuk_jaja apenstaartje hotmail.com (maar dan zonder spaties dus.)
THNX
. |
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 03/01/05 14:08 |
|
 |
|
dan doe ik wel de bootjes waar ik in pas met maat 40 kilotje of 70/75 ik weet dat nooit ,maar wel dwat inder als rocky en de benen zijn ook wat korteren en misschien wel wat meer gewend. Ben nog geen boort tegengekomen waar isk niet ik kwam meestal te veel ruimte over. , maar vraag me niet hoe een boot op zijn voorpunt staat of daarna kan loopen op vlakwater dat kan ik niet en het interesserd mij ook geen biet. |
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 03/01/05 14:15 |
|
 |
*grinnik* Heb ik denk ik meer aan de informatie van Ralph: ik ben zo mogelijk nog een maatje langer dan hem (zelfde maat schuiten, maatje 36 inseam, alleen een paar kilo lichter, hoewel, na deze kerst ).
|
 |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 03/01/05 14:27 |
|
 |
Ralph: Ik heb overwogen om lid te worden van KBT Katwijk maar ik kwam tot de conclussie dat het me toch te duur is om twee maal per week heenenweer te rijden. (1x zwembad en 1x naar zee)
Zeker nu ik even zonder werk zit is 1x pw ongeveer wel de max wat ik me kan veroorloven. (Dan het liefst samen met Stephen zodat we de kosten kunnen delen (Verder vind ik het ook gewoon erg gezellig hoor Stephen!)) En als ik dan toch die kant op ga, rij ik liever naar zee. En daar hoef ik geen lid voor te worden want kanomaatjes vind ik hier op het forum! (zo spaar ik lidmaatschap kosten ook weer uit)
En hier heb je ook geen kantinediensten enzo.
Eigenlijk ben ik helemaal niet zo'n vereniging mens volgens mij, ik ga veel liever m'n eigen gang. Maar als ik toch lid word van n vereniging dan word het waarschijnlijk wel KBT Katwijk. (geen ww voor mij, gewoon lekker het zoute sop.)
Stephen: De redenen die je opgeeft zijn zeker goede. Ik vond alleen "onse zwembad training is alleen voor onse leden" een beetje flauw klinken. Als men de afwijzing van mn verzoek had uitgelegd zoals jij dat nu doet kan ik daar natuurlijk alleen maar begrip voor hebben.
|
 |
| Let's Boogie baby! |
|
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
|
gepost door: Nico B op 03/01/05 17:08 |
|
 |
Nova-Carib,
Kijk eens in je mailbox.
Nico |
 |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 04/01/05 16:38 |
|
 |
|
hoi we mogen nog verzoeknummers aandragen voor volgende week dinsdag dus als jullie nog iets weten wat ik /rocky en de andere uitmoeten proberen dan moeten jullie het zeggen. maar niet op maandag natuurlijk. funserie is populair bij de aanvraagjes en de squashtail komt er hoop ik ook is al gevraagd kijk wat arend heeft en dan probeeren we het wel. |
 |
|
|
|
gepost door: Boogieman op 04/01/05 16:42 |
|
 |
Ik kan nix verzinnen lennart.
Ben content met mn Boogie.
Veel pelzier!
. |
 |
| Let's Boogie baby! |
|
|
|
gepost door: Wilko op 06/01/05 22:38 |
|
 |
Wij hebben in Eindhoven van begin Oktober tot ergens in Maart in principe elke zaterdag anderhalf uur zwembadtraining in een 50 m bad. Eens een introducee mee nemen kan wel, maar bij een paar keer iemand meenemen wordt wel aangedrongen op lid worden.
Het is dan vaak op zaterdag spelen en eskimoteren voor een paar man die beseffen dat we een kanovereniging zijn, en zwemmen en ouwehoeren over de goede oude tijd voor de meeste leden.
Op zondag gaan we dan vaak ergens buiten varen.
Wilko
http://wilko.webzone.ru |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
|