Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 31/12/04 15:32
Hoi Kanomensen!!

Iedereen heeft inmiddels wel over deze ramp gehoord. Laat het nou net gebeurt zijn toen Luuk en ik ons vermaakten op de golven in Nederland.. Op het eerste gezicht viel het mee, maar nu is toch wel duidelijk wat de omvang is van de ramp. Er zijn al 125 000 doden geteld en er volgen er nog velen. Wellicht grof gezegd nog een paar ziektes die uitbreken en mensen die overleiden van de honger doordat de hulp organisaties er domweg niet kunnen komen, dan is een dubbele van dit aantal wellicht nog te laag.

Dit blijft een kanoforum maar toch wil ik hier een discussie opstarten over het volgende:

Op Thailand schijnen de badgasten zich dus alweer prima te vermaken in de zee tussen de drijvende lijken. Er zijn zoveel meningen te bedenken voor en tegen etc. Doet er even niet toe. Deze steden leven van de toerisme en die zien ze dus liever nu al meteen terugkomen. Wel vind ik het erg onmenselijk helaas om daar op een handdoekje van de zon te liggen genieten.

Deze toeristen hebben bankrekeningen en hebben hun geld digitaal beschikbaar. Dat geld niet voor de bewoners. Alles wat ze bezitten is kapot, of weggespoeld.

Als ik miljonair was of misschien nog wel rijker( Bill Gates ofzo ) zou ik er alles aan proberen te doen om deze mensen hun leven terug te geven. Er zijn hopelijk al genoeg hulp organisaties die tijdelijk in de behoeftes voorzien maar deze mensen hebben meer nodig dan dat! Een pot geld is niet genoeg maar wel handig.

Ik hoop dat heel Nederland een klein geldbedrag wil storten op giro 555. Het zal bij elkaar wellicht genoeg zijn om 1 stad een redelijk bestaan terug te geven.

Ik lees net dat Amerika 15 miljoen beschikbaar stelt. Belachelijk, zon land die 1 miljard per dag kwijt is aan militairtje spelen en wapens testen..

Dit blijft natuurlijk een kanoforum maar wel vind ik dat we dit soort vreselijke gebeurtenissen best een plaatsje kunnen geven in het forum.

Stephen
Kanoforummer

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 31/12/04 17:16
Wow zeg, dus de Nederlandse regering stelt met die knullige 25 miljoen al bijna twee keer zoveel geld beschikbaar als de VS?

Ik denk dat de meeste mensen hier van het forum eigenlijk zowiezo al (als ze dat kunnen) iets geven. In ieder geval: als je bereid bent om mensen te helpen word je niet zo rijk als Bill Gates, daar heb je een andere mentaliteit voor nodig ben ik bang :-/

Het is natuurlijk wel erg laat dan maar wie weet kunnen we bij de Branding Demo Dag een collecte bus van bijvoorbeeld de Novib of het Rode Kruis oid neer laten zetten? Beetje opletten dattie niet gejat wordt (vastzetten met een ketting dus) maar als iedereen er een paar euro in stopt is het toch weer wat.

Wat dat betreft is het wel jammer dat sporten om geld in te zamelen een stuk moeilijker is dan bijvoorbeeld muziek maken. Vroeger heb ik nog wel eens op kleine lokale benefiet dingetjes (Amnesty, iets voor Koerdistan waar toen die aardbeving gebeurd was, dat soort dingen) gespeeld. Stelde niet veel voor maar ja, mensen willen best luisteren naar een bandje maar ze gaan echt niet zitten kijken terwijl ik aan het kanoen ben

Groetjes,

Michiel
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 31/12/04 17:40
Yep.. Ik speel zelf trouwens weer in een bandje sinds kort!

Bill Gates heeft trouwens zijn eigen foundation:
-http://www.gatesfoundation.org/default.htm
- biohttp://www.microsoft.com/billgates/bio.asp

Ik denk dat als hij op deze manier zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid toch wel netjes doet!

Dus komop mensen.. toch maar wel even die windows legaal kopen (zover hoeft het ook weer niet te gaan hoor)
Kanoforummer
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 01/01/05 21:04

Ik denk dat er weinig mensen die daar heen gaan zijn die op het strand zullen gaan liggen als of hun neus bloed...
Ik hoor hier in mijn omgeving al van mensen (die in de scheepvaart werken) die zeecontainers aan het regelen zijn en spullen willen gaan inzamelen voor NA de eerst hulp. (Potten, pannen, school benodichtheden...) En Het Thaise restaurant hier is gesloten. Kortom: ik denk dat iedereen die kan, wel een steentje zal bijdragen. Zeker de touristen die daar de elende met eigen ogen gaan zien.

Het probleem lijkt me eerder de corruptie daar.

Waar ik me trouens een beetje over verwonder is dat voor deze ramp iedereen meeleeft (door de spectaculaire beelden van golven waarschijnlijk) maar als er 100.000 mensen worden afgeslacht in soedaan hoor je er hier haast niemand over...

Nu is het natuurlijk wel zo dat de overheden vanb de getroffen landen de bevolking zich makkelijker zal laten helpen dan in Soedaan gok ik.

Samenvatting: Verschikkelijk deze ramp, maar er is nog heel veel meer leed in deze kl#te wereld. Helaas kunnen we het leed niet overal verzachten maar hier en daar misschien wel een klein beetje.
Let's Boogie baby!
michielv
gepost door: michielv op 02/01/05 13:34
Als je dan toch windows wilt kopen om mensen in nood te helpen zet het meer zoden aan de dijk om gewoon Linux te draaien (kost nix, legaal en werkt uitstekend) en die paar honderd euro direct op rekening 555 te storten

Wat ik me trouwens wel afvraag is hoe een toerist in vredesnaam daar kan gaan zitten schransen terwijl iedereen er verder geen eten heeft? Dan kun je toch geen hap door je keel krijgen? Die smoes dat de toeristenindustrie werk betekent voor de mensen geloof ik ook niet want uiteindelijk verbruiken de toeristen daar toch alle stroom, voedsel, water en voorzieningen die eigenlijk nodig zijn om de mensen te helpen.

Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 02/01/05 19:10
michielv schreef op 02/01/2005 13:34:
Als je dan toch windows wilt kopen om mensen in nood te helpen zet het meer zoden aan de dijk om gewoon Linux te draaien (kost nix, legaal en werkt uitstekend) en die paar honderd euro direct op rekening 555 te storten

Ben ik met je eens hoor Maar de gedachte dat Bill Gates niks goeds doet is wel gedeeltelijk ontkrachtigd

Wat ik me trouwens wel afvraag is hoe een toerist in vredesnaam daar kan gaan zitten schransen terwijl iedereen er verder geen eten heeft? Dan kun je toch geen hap door je keel krijgen? Die smoes dat de toeristenindustrie werk betekent voor de mensen geloof ik ook niet want uiteindelijk verbruiken de toeristen daar toch alle stroom, voedsel, water en voorzieningen die eigenlijk nodig zijn om de mensen te helpen.

Dat van die toeristen heb ik dus gezien op tv gisteravond.. Is dus echt waar.. In Thailand werd zelfs door de toeristen gewoon "doodnormaal" fesst gevierd, en de thaise bevolking deed mee vanwege het geld wat ze ermee verdienen.
In Thailand zijn ook niet de problemen, daar is de infrastructuur goed en de meeste gebouwen en wegen staan nog overeind. De lokale hutten, en gebouwen zijn wel getroffen omdat deze veelal goedkoop in elkaar zijn gezet.

Ik denk inderdaad (kleine ingeving) dat de personen die eraan verdienen wel al tot de rijkere personen van Thailand kunnen worden gezien, dus die hebben hun geld wel netjes op de bank staan.

In Thailand zijn alleen enkele plaatsen afgesloten van de bewoonde wereld geloof ik en daar schijnt geen enkel teken van leven meer te zijn.

In de andere landen (India, Indonesie) is het allemaal stukken erger gesteld helaas.. Ik kan me daar ook niet zo voorstellen dat ze daar gewoon aan het feesten zijn. De toeristen die daar zitten zullen evenveel leed ondervinden dan de lokale bevolking. Er is daar dus voor niemand eten en drinken volgens mij.
Kanoforummer
michielv
gepost door: michielv op 03/01/05 15:32
Ik heb het zowiezo al niet op de criminele medemens maar dit soort volk mag van mij direct ingezet worden als puinruimer in een rampgebied: http://www.nu.nl/news.java_scriptp?n=463130&c=21

Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 03/01/05 15:39

Hey

Linkje werkt bij mij niet.

Ik kom wel bij www.nu.nl maar geen artikel...

.
Let's Boogie baby!
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 03/01/05 16:06
:) alles wat eindigd op .java_script word gereplaced om js injections tegen te gaan hehe.. iets wat ik een keer heb ingebouwd.
je moet dus het woordje java script even veranderen in .java_script zodat er .java_scriptp komt te staan
Kanoforummer
michielv
gepost door: michielv op 04/01/05 08:57
Aha, vandaar. Nou ja, het ging over het feit dat een paar onverlaten een collectebus/kist voor Azie uit een Britse kerk hadden gejat.

*eikels* (jullie niet natuurlijk, die lui die dat gedaan hebben )
michielv
gepost door: michielv op 06/01/05 09:04
Klik nu extra donaties bij elkaar (van nu.nl):

Klik ruim drie euro bijelkaar voor Azië

Uitgegeven: 5 januari 2005 17:29
Laatst gewijzigd: 6 januari 2005 08:50
AMSTERDAM - Donderdag begint de landelijke tv-actie voor de slachtoffers van de aardbeving in Azië. De tv-actie begint om 18.30 uur gelijktijdig op Nederland 2, RTL4 en SBS6. Ook de radiozenders houden op donderdag 6 januari een gezamelijke uitzending. Op het internet zijn inmiddels ook diverse acties te vinden, waaronder ook acties waarbij de internetter alleen even hoeft te klikken om 'gratis' geld te doneren voor de tsunami-slachtoffers.

Zo geeft de Brabantse website www.efteldingen.nl op 6 januari bijvoorbeeld 20 eurocent voor elke pageview die zij krijgen op hun pagina aan giro 555. De Nederlandse zoekmachine Ilse.nl heeft toegezegd 1 eurocent per zoekopdracht te doneren aan de tsunami-slachtoffers. Via deze pagina kan de internetter de teller in de gaten houden.http://search.ilse.nl/searchresults.java_scriptpx?search_for=giro%20555

Op de site van luchtvaartmaatschappij British Airways moet de internetter iets meer moeite doen om 'gratis' geld te doneren. De surfer moet zich registreren via deze link (http://www.britishairways.com/travel/inet/public/en_gb?eId=103001&campaignCode=UNICEF) . British Airways geeft voor elke registratie 2 Engelse ponden (2,90 euro) aan Unicef.

Naast Ilse.nl doneert ook een andere zoekmachine geld per zoekopdracht. De zoekmachine ReliefSearch.org (http://www.reliefsearch.org/) doneert van elke klik op een zoekresultaat 15 dollarcent (11 eurocent) aan het Rode Kruis. ReliefSearch.org hoopt op meer dan 1 miljoen zoekacties in de komende 30 dagen te bereiken.

Een klein rondje surfen levert dus al gauw 3,26 euro op voor de slachtoffers van de aardbeving in Azië.
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.