Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 04/01/05 11:07
Hmmm, lijkt me dat t bij bepaalde waterstanden inderdaad wel interessant zou kunnen worden op de Vecht:

Normaal ? water:

Hoogwater, met compleet overspoelde stuw:

Ergens tussen deze waterstanden in zou er (ook nog afhankelijk vd klepstand) waarschijnlijk wel een leuke golf kunnen ontstaan.
Denk aan de klepstuwen in tronchique en barvaux, daar kun je ook leuke brekende golven krijgen.
Maar ook MOORD gaten als t water recht over de stuw, tussen twee muren naar beneden klettert...
Altijd goed kijken en beoordelen dus!

Mischien ter plekke eens met t waterschap gaan praten?
Dagje spelen met de klepstanden zodat je in een van de openingen aan de zijkant iets leuks kunt creeeren?
Met de andere kleppen kun je er dan voor zorgen dat het totale debiet van de stuw gelijk blijft.
http://rocky-kayaka.mybrute.com

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 04/01/05 11:16
Waar zit het op de Vecht? We hebben nu een bedrijfspandje in Weesp en we hebben uitzicht op het haventje van Weesp.. Dat is dacht ik ook de Vecht
Kanoforummer
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 04/01/05 11:24
Misschien is het een goed idee om meer van dit soort mogelijkheden te inventariseren en waar mogelijk vanuit een bond (NKB, TKBN) en organisaties als IOC/NOC en NSF te praten? Een paar losse kanovaarders worden nl. minder snel serieus genomen maar een sportbond kan vaak meer bereiken.

Zeker wanneer mensen met verstand van zaken gaan praten (dus laat de bobo's maar thuis) kom je vaak een heel eind.

Ik zal eens kijken of er in de buurt van Rotterdam ook zoiets te vinden is. Wie weet wordt het toch nog leuk hier
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Gjalt
gepost door: Gjalt op 04/01/05 17:16
de kleppen stonden laatst dus redelijk goed en het blijft waarschijnlijk zo tot maart ofzo als het goed is
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 04/01/05 23:10
Maar waar zit ie nou op de vecht ?
Kanoforummer
Gjalt
gepost door: Gjalt op 04/01/05 23:34
In de buurt van Junne....ik zal kijken of ik een preciese routebeschrijving kan vinden...
Gjalt
gepost door: Gjalt op 04/01/05 23:35
de kleppen zijn trouwens automatisch
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.