Nico B
www.hobomaasafvaart.be
|
gepost door: Nico B op 12/08/09 14:04 |
|
 |
Ik werd getroffen door een advertentie op www.paddling.net. Na de Swoosh (opblaasbare zitzak) voor je achterste heeft iemand het volgende bedacht:
http://www.yakpads.com/heelpadspegpads.html
Briljant!
Veel plezier,
Nico
P.s. Heb helaas geen fin. binding met deze uitvinding van de eeuw. |
 |
| Kanoritus; je zult er maar last van hebben! |
|
|
Jenii
|
gepost door: Jenii op 12/08/09 15:18 |
|
 |
Klinkt interessant aangezien ik na het kanovaren nooit meer kan lopen de eerste 5 tot 10 minuten, maar vraag me af of zoiets werkt en als dat het doet of ik er dan ook nog mee in me kano pas.
En dan vooral het 2de.. |
 |
| |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 12/08/09 16:02 |
|
 |
Jenii schreef op 12/08/09 15:18:
Klinkt interessant aangezien ik na het kanovaren nooit meer kan lopen de eerste 5 tot 10 minuten,
Ik ken het fenomeen maar het lijkt me wel belangrijk om na het uitstappen direct te kunnen lopen. Zeker als je iemand te hulp wilt schieten. Als diegene toevallig onder water vast zit is 5 tot 10 minuten wachten tot je eindelijk die kant op kunt komen een beetje vervelend .
Als je dit ook hebt met poloen klopt er misschien met je zitje iets niet? De hoek dan met name.
maar vraag me af of zoiets werkt en als dat het doet of ik er dan ook nog mee in me kano pas.
En dan vooral het 2de..
Volgens mij is dit meer voor mensen die een sinterklaas/kerstkado zoeken voor een varende medemens. Als je dit argument ziet: "Limits the wear on inner-hulls of composite boats." Kweenie hoor maar mijn neopreen schoentjes slijten een stuk harder dan mijn boten...
Maar wel een briljant product, dat zeker
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
|
gepost door: Nico B op 12/08/09 17:24 |
|
 |
""Limits the wear on inner-hulls of composite boats." Kweenie hoor maar mijn neopreen schoentjes slijten een stuk harder dan mijn boten...""
Vermoedelijk worden hier de schuurplekken bedoeld die je van polyester ed kunt krijgen. Niet de slijtage van de boot.
Groet,
Nico |
 |
| Kanoritus; je zult er maar last van hebben! |
|
|
|
gepost door: Sun op 12/08/09 17:53 |
|
 |
Ik vind het een overbodig item, ik zou het niet aanschaffen... |
 |
| Sun^ |
|
|
Jenii
|
gepost door: Jenii op 12/08/09 22:12 |
|
 |
Nouja in me rodeobootje waar ik dus voornamelijk wildwater mee vaar, kan ik na het wildwater varen meestal wel redelijk lopen hoor. Dan ben ik namelijk de hele tocht bezig met mezelf vast zetten en zodra er iets slaapt weer losmaken dus dan valt het wel mee.
Maar met vlakwater, als we maar wat aan het gek doen zijn en ik niet in de gate heb dat me voeten slapen dan is het meestal een ander verhaal maar alsnog lukt het me denk ik wel binnen 5 minuten te lopen.
Alleen met me poloboot heb ik zo weinig ruimte waardoor me knieen en enkels het stiekem blijkbaar aardig wat moeten verwerken en dan kan ik wel maar net uit me kano klimmen en op de kant zitten. Maar dan moet ik wel nog zeker 5 minuten wachten met opstaan, niet omdat ze slapen of kramp ofzo. Maar het doet gewoon zeer, beetje overbelast denk ik. Maar ik ben al bezig geweest met voetsteunen verstellen en dergelijke om zo misschien ruimer te zitten en mogelijk ook met schoentjes erin te passen maar krijg het niet voor elkaar. Dus dat is verplicht met neopreen sokken varen. Vandaar dat ik me afvroeg of ik dan nog wel met die dingen in me boot pas als het zou werken. |
 |
| |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 12/08/09 22:18 |
|
 |
dunne composietboten slijten echt inder de voeten. zeker bij marathonboten kan het hard gaan. Bij levitas hebben we ooit een mooie k2 aangeschaft voor de marathon en daar bij de voeten een extra laag kevlar op gelegd dik in de epoxy. kale schale mat is wel lekker licht en sterk , maar meestalniet slijtvast.
Dit item is wel voor de echte watjes onder ons, vind ik. de mense met geld teveel en te weinig booturen. ik wacht op de eerst inbouw stoel van recaro met verwarming:)))) |
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 13/08/09 09:00 |
|
 |
Jenii schreef op 12/08/09 22:12:
Alleen met me poloboot heb ik zo weinig ruimte waardoor me knieen en enkels het stiekem blijkbaar aardig wat moeten verwerken en dan kan ik wel maar net uit me kano klimmen en op de kant zitten. Maar dan moet ik wel nog zeker 5 minuten wachten met opstaan, niet omdat ze slapen of kramp ofzo. Maar het doet gewoon zeer, beetje overbelast denk ik. Maar ik ben al bezig geweest met voetsteunen verstellen en dergelijke om zo misschien ruimer te zitten en mogelijk ook met schoentjes erin te passen maar krijg het niet voor elkaar. Dus dat is verplicht met neopreen sokken varen. Vandaar dat ik me afvroeg of ik dan nog wel met die dingen in me boot pas als het zou werken.
Wat voor boot heb jij dan? Ik heb bijna 20 jaar polo gespeeld en ben ook niet echt heel klein (1,94) maar nooit heb ik zulk ruimte gebrek gehad in een poloboot. Ook had ik altijd schoentjes aan, veel fijner dan neopreen sokken (zeker als je vol op iemand knalt en met je voeten hard op de steunen komt, dan is zo'n rubber zool echt fijn )
Zijn het echt je voeten of meer je enkels? Misschien dat je juist iets meer met je zitje moet verstellen zodat je voeten onder een andere hoek tegen de steun aan komen?
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
Jenii
|
gepost door: Jenii op 13/08/09 13:39 |
|
 |
hmm ik heb nu een mega ( geen idee welk model ) Maar in al die soorten felix heb ik nergens last van en in die plastic boten ook niet.
Dus het zou best kunnen komen omdat er in deze nog een tussenschot zit. Maar ik heb al gekeken naar het stoeltje, alleen hij lijkt op meerdere plaatsten te zijn vast gelijmt. Ja en die boot is gewoon veel lager en smaller dan ik gewend was dus misschien is het nog gewoon wennen. |
 |
| |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 13/08/09 13:53 |
|
 |
Ik heb zelf ook Mega Raptor gehad, waarschijnlijk heb jij dan een Evolution of een Xcel? De Evolution is het kleinste model. Het zitje van Mega (de Italian seat) is wel fantastisch, daar zou ik verder afblijven.
Als het tussenschot teveel ruimte inneemt zou je kunnen overwegen om waar je hakken ertegen komen een stukje weg te snijden zodat je voeten meer ruimte hebben.
En soms moet je in een boot gewoon heel anders zitten, dat heb ik heel erg gemerkt met surfkayaks en speelbootjes. De ruimte is er vaak wel, alleen moet je leren hoe zo'n bootje werkt.
|
 |
|
|
|