Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
kanofreak
gepost door: kanofreak op 05/01/05 12:19
Mogge allmaal,

Ik ben weer helamaal bijgekomen van ons avontuur afgelopen zondag wat een wind...vreselijk gewoon maar ja we hebben het wel gezellig gehad en das ook belangrijk. Weer een paar nieuwe gezichten ontmoet erg leuk en toegankelijk clubje kanofreaks allmaal bedankt voor de gezelligheid. Ik ga trouwens zondag nog even naar strand blokken. The secret SPOT!! als er niet teveel wind staat natuurlijk want daar ben ik wel van genezen...

Maar goed afgelopen zondag en trouwens meestal heb ik veel problemen met bowstall loop enz. veel druk op achterkant van de boot en bij achteruit varen last van snel ondersnijden van de achterkant (voor ik het weet sta ik achterop mijn punt) misschien is de gewichtsverdeling in mijn boot niet optimaal (ik mis draaisnelheid bij 360o) Moet ik meer naar voor gaan zitten??? hoe stel je ideaal af en wat is de beste zitpositie in je kano. heb aan zitafstand na aflevering kano niets veranders en ik kan veel verder naar voor??? wie is wijs??

Daarnaast heb ik nog wat afgelopen zondag mensen gesproken die wel een op een waveski zouden willen varen...laat ik er nou toevallig eentje hebben ziet er super cool uit en vaart snel. is wel kort!! Ik vaar er in nederland alleen mee als de golven 100% goed zijn anders heb je een beetje last van je stabiliteit. Maar als je eenmaal gaat ben je de koning van de golf. Je bent net zo snel als een golfsurfer cut backs en jups kick turn allemaal geen probleem.
Hij licht bij mijn schoonouders in Oostvoorne dus als we een keertje op strand blokken/slufter zijn kun je m een keertje proberen. Misschien kunnen we wat afspreken over overnamen we zien wel.. ik zal wel eens een fototje opzoeken.

Maar laat me even weten hoe dat zit met die positie in de kano.

Groetjes Freek

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 05/01/05 12:43
Je boot kun je het beste op vlakwater trimmen, liefst met hulp van iemand die even kan kijken hoe eea. erbij ligt.

Het idee is dat je boot zowel voor als achter even vlak in het water ligt. Dus eerst maar eens zo proberen, kijken hoe je boot in balans is, zitje losschroeven, stukje naar voren/achteren, beetje aandraaien, weer het water op met die boot, kijken, evt. losschroeven/verplaatsen enz. net zo lang tot je netjes vlak in het water ligt. Als dat goed zit moet je je dijbeensteunen en rugsteun natuurlijk wel weer opnieuw afstellen maar dat kan pas als je goed zit.

Waveski: klinkt als een surf kayak. Ik ben wel benieuwd hoe die twee te vergelijken zijn. Strand blokken, is dat (vanaf Rotterdam gezien) een stukje richting Oostvoorne? Mijn schoonouders wonen in Brielle en ikzelf in Barendrecht dus ik kom wel regelmatig die kant op

Suc6 met afstellen, als je een keer klaar bent vaart het wel veeeeeeel lekkerder
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 05/01/05 13:19
Klinkt inderdaad alsof je iets te ver naar achteren zit :-)
Zitjes staan bij aflevering meestal vrij ver naar achteren zodat mensen er zeker in passen bij het "passen" van de boot in de winkel.
Listig staaltje verkoopvernuft

Zoals Michiel al zei; ff trimmen op vlak water om die positie te vinden waarbij je recht op t water ligt.

Voor de geinteresseerden:
De waveski is de ultime peddelsurf machine, daar kan zelfs geen surfkayak tegenop...
http://rocky-kayaka.mybrute.com
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 05/01/05 13:29

Ik hou het voolopig ffies bij mn Boogie.
Die is al instabiel genoeg voor mij...

.
Let's Boogie baby!
spikey
gepost door: spikey op 05/01/05 13:41
Ha freek,

Zondag wind ZW kracht 4!! KLinkt veelbelovend, zeker na heel de week sterke westerwind. Lijkt me zeker kick om naar die spot te gaan dan. Ben nu auto aant lobbyen dus hoop dat het gaat lukken. Sorry luuk dan van zaterdag, maar kracht 7/8 is helaas gewoon niet goed te doen. KAn je zondag niet vrijregelen:). Zullen we vaarafspraken in de andere post voortzetten? Ik zal daar melden als ik definitief auto heb.

Wat betreft het zitje: net als rest: voor zover het nog mogelijk is om te verstellen zul je gewoon moeten proberen wat de ideale positie is. Een kleine verschuiving kan al veel effect hebben. Ik zit in mn pyranha vrijwel helemaal naar achter omdat ik er anders niet meer in pas, ik heb dus geen keus. Heb met spinnen echter geen moeite, en met achtewaarts surfen leun ik wel flink naar voren om mn achterpunt uit het water te houden. Blijf ik rechtop wordt ie al zeker snel gegrepen.

Grtzz Tim

spikey heeft dit bericht gewijzigd
kanofreak
gepost door: kanofreak op 05/01/05 13:49
STrand blokken is inderdaad stukje verderop dan Oostvoorne gewoon bij briele rechtdoor naar maasvlakte en tegenover EON centrale afslag strand blokken nemen
Lekker langs het water parkeren ideaal en een rustig baaitje met kunstmatig rif.

We spreken af in andere postbox is goed laters.

Groetjes Freek..
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.