michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 05/01/05 12:43 |
|
 |
Je boot kun je het beste op vlakwater trimmen, liefst met hulp van iemand die even kan kijken hoe eea. erbij ligt.
Het idee is dat je boot zowel voor als achter even vlak in het water ligt. Dus eerst maar eens zo proberen, kijken hoe je boot in balans is, zitje losschroeven, stukje naar voren/achteren, beetje aandraaien, weer het water op met die boot, kijken, evt. losschroeven/verplaatsen enz. net zo lang tot je netjes vlak in het water ligt. Als dat goed zit moet je je dijbeensteunen en rugsteun natuurlijk wel weer opnieuw afstellen maar dat kan pas als je goed zit.
Waveski: klinkt als een surf kayak. Ik ben wel benieuwd hoe die twee te vergelijken zijn. Strand blokken, is dat (vanaf Rotterdam gezien) een stukje richting Oostvoorne? Mijn schoonouders wonen in Brielle en ikzelf in Barendrecht dus ik kom wel regelmatig die kant op
Suc6 met afstellen, als je een keer klaar bent vaart het wel veeeeeeel lekkerder |
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|