Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 20/08/09 13:11

eindelijk, mag ik ook sturen met vervoermiddelen waarop/in het makkelijk kano's verveoren is.

Voor iedereen waar ik ooit ben meegereden bedankt. en ik nak nu afwisselen mochten jullie dat willen. nu op de vraag, moet ik een auto en zo ja wat en hoe....
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl

Reacties (1 van 3 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Ben
www.benkajakvaren.nl
gepost door: Ben op 20/08/09 13:40
lennart schreef op 20/08/09 13:11:
nu op de vraag, moet ik een auto en zo ja wat en hoe....

Kijk, dit zien er al een paar bruikbare modelletjes uit.

image not available

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om een wat sportiever model te nemen.

image not available
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 20/08/09 13:49
Van harte gefeliciteerd!!!!!

Hartstikke goed zeg! Je blijft welkom om mee te rijden (of zelf achter het stuur te kruipen, rijervaring moet je opbouwen ) natuurlijk, da's geen probleem.

Qua auto vind ik het verschrikkelijk moeilijk om hier wat zinnigs over te zeggen: voor peddelaars zijn grote auto's erg fijn, kan een hoop in enz. maar die dingen zijn nog best duur (ook in de verzekering en belasting enz) terwijl kleine autotjes lekker makkelijk parkeren maar weer minder makkelijk lange boten meenemen.

Ik ben zelf redelijk tevreden over mijn panda (zuinig, is betaald, goedkoop in de verzekering en belasting) maar zou toch liever een iets langere wagen hebben voor het vervoer van de K1 (K2 gaat eigenlijk niet). Aan de andere kant, ik ben per maand minder kwijt aan belasting en verzekering bij elkaar dan Ben voor zijn bus kwijt is aan alleen de belasting. Toch ben ik wel jaloers op die bus natuurlijk

Bjorri rijdt volgens mij ook in een klein wagentje en kan er ook zeekajaks mee vervoeren dus het kan best.

In ieder geval, rijden leer je al doende dus ik zou zoveel mogelijk proberen te rijden. Het is een beetje afhankelijk van hoe het hier thuis loopt ed. maar als ik binnenkort toch de ergometer bij Henk op ga halen en met een beetje mazzel gelijk een zeker wing peddel bij Ben afleveren (is die al klaar? ) mag je best rijden. Heb je meteen een dikke 120 kilometer achter de knopen

Nogmaals gefeliciteerd!
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Ben
www.benkajakvaren.nl
gepost door: Ben op 20/08/09 14:16
michielv schreef op 20/08/09 13:49:
Aan de andere kant, ik ben per maand minder kwijt aan belasting en verzekering bij elkaar dan Ben voor zijn bus kwijt is aan alleen de belasting. Toch ben ik wel jaloers op die bus natuurlijk

Die bus is niet echt goedkoop maar dat is niet omdat het een bus is. Dat is omdat er een dieselmoter in ligt. Dezelfde bus in een benzine uitvoering kost nog niet de helft in wegenbelasting. Probleem: bussen in benzine uitvoering zijn haast onvindbaar. Bij aankoop van deze bus stond er op Marktplaats welgeteld 1 in een benzine uitvoering (en die had geen 5 zitplaatsen, dus voor mij onbruikbaar).

Ik heb toen wel rondgekeken naar een grote gezinswagen à la Opel Zafira & Renault Espace (benzine), maar mijn Ford Transit (diesel) kwam toch als "goedkoopste" uit de bus. De wegenbelasting ligt wel hoger, maar de aankoopprijs ligt aanzienlijk lager. Dat liet de balans doorslaan in de richting van een bus.

M.a.w. alles hangt af van je budget en eisen. Bij mij liggen die eisen redelijk vast. Ik moet 5 volwaardige zitplaatsen hebben. Dan kom je uit bij een grote gezinswagen of bus met dubbele cabine.

Ik ben heel erg blij met mijn bus, D'er kan veel kajakzooi in en bovenop
michielv
gepost door: michielv op 20/08/09 15:27
Ben schreef op 20/08/09 14:16:
...
Ik ben heel erg blij met mijn bus, D'er kan veel kajakzooi in en bovenop

Dat zeg ik, ik ben wel jaloers op die bus natuurlijk

lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 20/08/09 15:45
waarom gaat ee k2 niet op een panda.
misschien/waarschijnlijk moet er eigenlijk een bord aan. maar als een spiff zonder mag:
http://www.knrb.nl/content.php/nl/832

dan zie ik bij een k2 ook geen probleem.

ik heb al vaak op kleine autos veel boten vervoerd:
bv
2 c1 en c2 alles vlakwater op een oude panda
4 maal zeekano op daihatsu move
6 polo's op een kadet of astra zo'n bakje wat later nog door een koreaans merk is gebouwd.

ik denk aan klein , maar dan hoe oud 2/4/5/ deurs berlingo caddy of zoiets jammer voor als er veel mensen mee willen , maar met zijn 2;tjes wel fijn. zou een 1000 euro auto goedkoper zijn als een 5000 eruo auto,?
of ben je binnen 2 jaar 5000 kwijt aan nieuwe onderdelen/garage....

nou eerst maar ens een boot afbouwen:)

tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
michielv
gepost door: michielv op 20/08/09 15:52
lennart schreef op 20/08/09 15:45:
waarom gaat ee k2 niet op een panda.
misschien/waarschijnlijk moet er eigenlijk een bord aan. maar als een spiff zonder mag:
http://www.knrb.nl/content.php/nl/832

dan zie ik bij een k2 ook geen probleem.

Ik heb de luxe dat ik in dat geval een iets grotere auto kan meenemen

ik heb al vaak op kleine autos veel boten vervoerd:
bv
2 c1 en c2 alles vlakwater op een oude panda
4 maal zeekano op daihatsu move
6 polo's op een kadet of astra zo'n bakje wat later nog door een koreaans merk is gebouwd.

ik denk aan klein , maar dan hoe oud 2/4/5/ deurs berlingo caddy of zoiets jammer voor als er veel mensen mee willen , maar met zijn 2;tjes wel fijn. zou een 1000 euro auto goedkoper zijn als een 5000 eruo auto,?
of ben je binnen 2 jaar 5000 kwijt aan nieuwe onderdelen/garage....

nou eerst maar ens een boot afbouwen:)

Het vervelende is: dat kun je met geen mogelijkheid zeggen. Ik heb mazzel gehad met weinig kosten maar een dure tweedehandsauto (wel bijna nieuw, dat wel).

In ieder geval zou ik een auto nemen voor de dingen die ikzelf ermee zou willen doen, niet voor die keer dat anderen ook mee willen rijden enz. Tenzij die mee gaan betalen natuurlijk

Een vriend van me heeft kortgeleden een Volvo 440 gekocht voor niet zo heel veel geld (900 euro oid), schijnen erg degelijke auto's te zijn, hij heeft er al eens eentje gehad en opgereden. Enige minpunt: het is een sedan (dus kofferbak).

Als je voor oudere/goedkope auto's gaat zou ik wel zorgen voor iemand in je omgeving die er wat verstand van heeft, anders betaal je je blauw aan het vervangen van onderdelen als distrbutieriemen, dynamo's enz.

Als je net als ik niets van auto's afweet vind ik het zelf wel fijn als zo'n ding een beetje betrouwbaar is
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 20/08/09 21:20
Gefeliciteerd en ja, je moet een auto kopen . Ik zal deze keer eens voor de verandering VW adviseren:

Of om Citroen niet helemaal af te vallen, een leuke Tissier:

http://www.oto6.free.fr/6roues/6rouestissier.htm

Ik zou gaan voor foto nummer 5 (met ladder achterop). En ik zie dat er verderop nog een XM met een kano op het dak gebonden staat.
Manos esto var a lastimar
bjorri
gepost door: bjorri op 20/08/09 22:58
Van Harte

Aannemende dat je regelmatig boten wil vervoeren zou ik gaan voor een kleine auto met trekhaak en een kleine (smalle) kano trailer. Scheelt je een hoop in belasting, verzekering, brandstof, onderhoud en als je voor (redelijk) nieuw gaat ook in aanschaf. Alleen de opslag van die aanhanger moet je regelen.

Ga je wel boten op het dak vervoeren koop dan iets waar knap een dakdrager op kan, dus vaste dakrails zoals een Panda of met vaste bevestiging punten zoals Astra dan wel een vier/vijf deurs auto of een twee/drie deurs waarvan de achterramen open kunnen.

Ik heb dus een drie deurs en geen mogelijkheid voor een achterdrager. Hoewel ik zonder bezwaar met een zeekajak op het dak rijd is dat geen ideale oplossing natuurlijk. Die boot is twee meter langer dan mn auto, in donker rijden durf ik niet. Twee boten doe ik sowieso niet meenemen.

Of te wel -inschattend dat je er regelmatig gebruik van maakt- koop een wat langere auto als je ook langer boten wilt vervoeren of investeer in een trekhaak met een kanosleurrekje, das uiteindelijk toch voordeliger dan die langere auto.

http://kv-ossa.nl
georgesH
gepost door: georgesH op 21/08/09 09:44
He Lennart,

Goed man! Heel gaaf!
Nu hoef ik komend voorjaar niet alles zelf te rijden, mochten we weer eens een weekje gaan.
Vroeger laadde ik 6 kajaks ( invaders ed!) probleemloos op mijn Panda en heb op die manier heel Europa doorgereden. Alleen in de bochten moest je dan niet scheuren en harder dan 100 lukte ook niet echt meer. Dus een k2 zal ook goed gaan, maar wel met vlaggetje.
Ik zou zelf altijd kijken naar een klein goedkoop karretje in goede staat. Weinig verzekering/belasting en makkelijk parkeren. Het enige nadeel van de Panda was dat de ruiten zo snel beslaan en dat is apreskano erg lastig. Een karretje met een betere blower of zelfs airco zou daarom nu mijn voorkeur hebben.

Georges

michielv
gepost door: michielv op 21/08/09 10:11
georgesH schreef op 21/08/09 09:44:
Het enige nadeel van de Panda was dat de ruiten zo snel beslaan en dat is apreskano erg lastig. Een karretje met een betere blower of zelfs airco zou daarom nu mijn voorkeur hebben.

De nieuwe Panda (post 2003) is wat dat betreft erg verbeterd (ze zijn er ook met airco ).
Zowiezo past een Mega Marauder (8 ft) of een Neutron er _in_, mocht je in je eentje gaan brandingvaren

(je zou bijna denken dat ik de mijne wil verkopen )
str03k
gepost door: str03k op 21/08/09 11:07
kijk eens op mobile.de voor goedkope grote wagens bijv. VW Passat etc

Voor voertuigen ouder dan +/- 10 jaar geen meer BPM bij invoer en bij RDW is een eendagskentenen en keuring etc zo geregeld.

cheers
Ivo
michielv
gepost door: michielv op 21/08/09 12:39
Wow, ik kijk eens bij de Skoda Felicia's (de Fabia, zijn opvolger, is best een fijne wagen). Die dingen zijn er al vanaf een paar honderd euro voor kilometerstanden van rond een ton...

Het is dat ik voorlopig geen auto hoef maar anders...

Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 21/08/09 17:48
michielv schreef op 21/08/09 12:39:
Wow, ik kijk eens bij de Skoda Felicia's (de Fabia, zijn opvolger, is best een fijne wagen). Die dingen zijn er al vanaf een paar honderd euro voor kilometerstanden van rond een ton...

Het is dat ik voorlopig geen auto hoef maar anders...

Tip: Niet doen!

De Felicia is van voor de tijd dat Skoda's op VW basis en met standaard VW motoren en onderdelen werden gemaakt, en i.t.t. de Fabia en Octavia is het kwalitatief geen aanrader!

Een aantal van onze CZ vrienden (en Klara's familieleden) hebben Felicia's gehad of hebben ze nog steeds, en die waren daar niet geweldig over te spreken. Aan de andere kant waren ze niet zo droevig slecht als de Skoda Forman... Wat echt een dieptepunt was.

Als je een karretje wilt hebben dat over 20 jaar nog rijdt, dan zou je een Skoda 100 kunnen overwegen. Die zijn al net zo oud als ik (of nog ouder), hebben een luchtgekoelde motor die niet stuk te krijgen lijkt, en je betaalt er ook geen wegenbelasting voor. Een soort oostblok-kever. :-)
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 21/08/09 22:30
Grappig, een collega op het werk heeft een felicia. Volgens mij rijdt hij daar al een jaar of 3 mee en het ding is niet uit elkaar gevallen...

http://englishrussia.com/?p=4806#more-4806
Toyota 4x4 ziet er ook wel leuk uit, dat zal wel weer duur zijn dus.
Manos esto var a lastimar
surfprofessor
gepost door: surfprofessor op 21/08/09 23:26
tjemig...!! geweldig man !!

nu nog bier-drinken en vlees-eten, dan wordt je toch nog een echte vent

gefeliciteerd,

Jelle

ps trouwens auto is ook veel veiliger dan fietsen!
enne, aschwin wil z'n rover nog verkopen...dus
prijon for life
gepost door: prijon for life op 22/08/09 13:44
Gefeliciteerd.!!!
Ik rij in een volvo 850 station(LPG).
Voordeel:lange wielbasis.Je kunt er heel makkelijk 3 zeekayaks erop gooien.Mijn dakdragers staan 1.40m uit elkaar!Peddels in de auto.Deze leunen op 2 binnenbanden van een fiets die aan elkaar geknoopt zijn.
Nadeel:wegenbelasting is hoog(om te huilen),tanken is lachen.Voor 2 tientjes een volle tank.Deze auto rijdt werkelijk grandioos,zelfs met z'n 420000 op de teller
Met een auto moet je gewoon geluk hebben.Ook een luxe audi gehad,met zeer veel electronica ellende.De mooiste manier om naar de waterkant te gaan is met een kanokarretje achter je fiets.Op de fiets,dan vervuil je ook niets.
Wilko
gepost door: Wilko op 22/08/09 14:40
roosmcd schreef op 21/08/09 22:30:
Grappig, een collega op het werk heeft een felicia. Volgens mij rijdt hij daar al een jaar of 3 mee en het ding is niet uit elkaar gevallen...

Tja, klinkt als een gevalletje van n=1.

Ik zei trouwens ook niet dat ze uit elkaar vallen, maar dat de ervaringen met de kwaliteit van de Fabia en Octavia geen garantie zijn voor de kwaliteit van de oudere Skoda modellen. Die twee modellen kwamen consequent hoog in de onafhankelijke sonderzoeken van o.a. BBC Top Gear en het Nederlandse Autoweek. Die zijn wat meer representatief voor de hele populatie auto's dan een individuele ervaring.
michielv
gepost door: michielv op 23/08/09 09:39
Wilko schreef op 22/08/09 14:40:
roosmcd schreef op 21/08/09 22:30:

Tja, klinkt als een gevalletje van n=1.

Ik zei trouwens ook niet dat ze uit elkaar vallen, maar dat de ervaringen met de kwaliteit van de Fabia en Octavia geen garantie zijn voor de kwaliteit van de oudere Skoda modellen. Die twee modellen kwamen consequent hoog in de onafhankelijke sonderzoeken van o.a. BBC Top Gear en het Nederlandse Autoweek. Die zijn wat meer representatief voor de hele populatie auto's dan een individuele ervaring.

Ergens heeft Wilko wel een punt natuurlijk, SKODA was niet voor niets lang de afkorting voor Samen Knutselen Onder De Auto . Ik heb alleen (goede) ervaringen met VW Skoda's (een Fabia in dit geval).

Aan de andere kant, voor een 400 euro een wagen hebben die het nog een jaar volhoudt is niet verkeerd natuurlijk.

Terug naar het onderwerp: Lennart, ik zou een auto uitzoeken op wat je er daadwerkelijk mee wilt gaan doen. Ga je er mee naar je werk elke dag, zou ik een wat zuiniger kleiner modelletje (genre Panda) nemen waarbij het minder belangrijk is of je er ook (grote) boten mee kunt vervoeren. Is het puur om een keer of wat per jaar met een hoop zooi te gaan varen ed. is een bus/Combo/Berlingo/Fiat Doblo aantrekkelijker, een Panda oid wordt dan toch snel krap, ook met zijn tweeen.

Elk merk heeft zijn voor- en tegenstanders, daar kun je hele burgeroologen over voeren, het is uiteindelijk een kwestie van smaak en voorkeur. Wat ik wel merk is dat het kan helpen een Franse auto te hebben als je veel in Frankrijk bent (zeker bij panne, hebben ze toch meer/makkelijker onderdelen voor oudere wagens) en ws. idem dito voor Duitsland.

Ik ben benieuwd wat het gaat worden

Thomas
gepost door: Thomas op 23/08/09 10:33
michielv schreef op 23/08/09 09:39:
Terug naar het onderwerp: Lennart, ik zou een auto uitzoeken op wat je er daadwerkelijk mee wilt gaan doen. Ga je er mee naar je werk elke dag, zou ik een wat zuiniger kleiner modelletje (genre Panda) nemen waarbij het minder belangrijk is of je er ook (grote) boten mee kunt vervoeren. Is het puur om een keer of wat per jaar met een hoop zooi te gaan varen ed. is een bus/Combo/Berlingo/Fiat Doblo aantrekkelijker, een Panda oid wordt dan toch snel krap, ook met zijn tweeen.

Ik zou inderdaad voor een zuinige auto gaan, maar niet per definitie een kleine. Ik rijd nu een opel astra station benzine en haal met gemak 1 op 15. Met kano's op het dak zal het verbruik snel oplopen maar dat is met alle auto's zo.

ik snap niet zo goed waarom een combo, berlingo of fiat doblo aantrekkelijker is als een station bak. qua rij en zit comfort lever je namelijk enorm in. Let vooral op de accesoires zoals cruise control en airco. Op een 2e hands auto is het prijsverschil tussen wel of niet hebben hiervan niet zo groot, en het levert je een hoop plezier op. Als je voor een station gaat, kies er een met dakrailing. Dit is toch altijd weer een beter systeem voor het monteren van je dakdragers. Ik snap ook niet waarom nieuwere modellen (zoals de nieuwste astra en focus) van die geintegreerde dakrailing hebben. Mijn dakdragers zitten helemaal om de dakrailing heen, en kunnen er echt niet zo maar vanaf komen.

Elk merk heeft zijn voor- en tegenstanders, daar kun je hele burgeroologen over voeren, het is uiteindelijk een kwestie van smaak en voorkeur. Wat ik wel merk is dat het kan helpen een Franse auto te hebben als je veel in Frankrijk bent (zeker bij panne, hebben ze toch meer/makkelijker onderdelen voor oudere wagens) en ws. idem dito voor Duitsland.

Hier zou ik niet zoveel rekening mee houden. In princiepe komen onderdelen tegenwoordig niet meer van de merkfabriek zelf, maar van een 3e leverancier. hierdoor zie je een hoop onderdelen terugkomen in meerdere merken auto's. Daarnaast is het tegenwoordig een stuk makkelijker om aan nieuwe onderdelen te komen, ook in het buitenland. Ik zou vooral een auto kopen waarvan je bijv. het verleden kent. Schade gevallen en dergelijke nooit doen, heeft altijd zijn impact op het verdere onderhoudsverloop.

succes!
www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl
michielv
gepost door: michielv op 23/08/09 11:45
Thomas schreef op 23/08/09 10:33:

Ik zou inderdaad voor een zuinige auto gaan, maar niet per definitie een kleine. Ik rijd nu een opel astra station benzine en haal met gemak 1 op 15. Met kano's op het dak zal het verbruik snel oplopen maar dat is met alle auto's zo.

Met mijn panda haal ik 1 op 19, soms 1 op 20 (in de zomer, als er geen files zijn )

Dat is inderdaad zonder boten op het dak, maar het ging om een auto voor dagelijks gebruik/woon-werk verkeer ed.

Grotere auto's zijn wel prettiger wanneer je grote afstanden moet rijden, dan is een Panda niet fijn.

ik snap niet zo goed waarom een combo, berlingo of fiat doblo aantrekkelijker is als een station

Mja, hangt ervanaf. Een beetje serieuze stationwagen met accessoires is een stuk duurder dan een bestelwagen. Of je bepaalde accessoires belangrijk vindt is ook weer persoonlijk. Zelf kon ik op het moment dat ik de Panda kocht kiezen uit twee wagens (die ik op dat moment kon betalen), een Punto en een Panda. De Punto was marginaal groter, ouder, had airco maar geen ABS en geen rails voor dakdragers. De Panda was nieuwer (20.000 km op de teller), had ABS maar geen airco en wel rails voor dragers. Oftewel, voor mij was de keuze toen duidelijk: de panda was een veel betere kanowagen .

Maar voor mij is het ook makkelijk: voor grote afstanden kan ik een grotere, luxere wagen pakken (die van Astrid) dus ik kan bezuinigen op luxe.

bak. qua rij en zit comfort lever je namelijk enorm in. Let vooral op de accesoires zoals cruise control en airco. Op een 2e hands auto is het prijsverschil tussen wel of niet hebben hiervan niet zo groot, en het levert je een hoop plezier op. Als je voor een station gaat, kies er een met dakrailing. Dit is toch altijd weer een beter systeem voor het monteren van je dakdragers. Ik snap ook niet waarom nieuwere modellen (zoals de nieuwste astra en focus) van die geintegreerde dakrailing hebben. Mijn dakdragers zitten helemaal om de dakrailing heen, en kunnen er echt niet zo maar vanaf komen.

Hier zou ik niet zoveel rekening mee houden. In princiepe komen onderdelen tegenwoordig niet meer van de merkfabriek zelf, maar van een 3e leverancier. hierdoor zie je een hoop onderdelen terugkomen in meerdere merken auto's. Daarnaast is het tegenwoordig een stuk makkelijker om aan nieuwe onderdelen te komen, ook in het buitenland. Ik zou vooral een auto kopen waarvan je bijv. het verleden kent. Schade gevallen en dergelijke nooit doen, heeft altijd zijn impact op het verdere onderhoudsverloop.

succes!

Mee eens, behalve dan dat sommige landen nogal nationalistisch van aard zijn en het soms echt helpt als je "hun" merken rijdt. Toevaligerwijs spreken ze daar bij voorkeur ook geen buitenlandse talen, ook al verdienen ze hun geld in de toeristenindustrie

Maar goed, ik ga bij voorkeur ook niet naar Frankrijk dus voor mij zou dit geen probleem zijn .

De tips van Thomas over schadegevallen ed. : helemaal mee eens! Was ik zelf compleet vergeten maar hij heeft absoluut gelijk.

asscObra
dirtyharrytattoos.com
gepost door: asscObra op 24/08/09 15:24
congratz m8. wanneer gaan we?
www.de-batavier.nl www.nirjhara.tk
Wilko
gepost door: Wilko op 24/08/09 15:34
michielv schreef op 23/08/09 11:45:
Mee eens, behalve dan dat sommige landen nogal nationalistisch van aard zijn en het soms echt helpt als je "hun" merken rijdt. Toevaligerwijs spreken ze daar bij voorkeur ook geen buitenlandse talen, ook al verdienen ze hun geld in de toeristenindustrie

Hmmm, is dat zo?

Ik ben in vrijwel alle landen van Europa geweest met de auto (ongeveer 650 K km in de afgelopen tien jaar), en ik heb ook nogal eens meegemaakt dat er problemen waren (alhoewel vaker met de auto van reisgenoten dan met mijn eigen auto :-) ), maar daarbij ben ik nog geen enkele keer tegen problemen met nationalisme of een voordeel van het feit dat je hun merk auto rijdt gekomen. Wat wel eens gebeurt is dat de onderdelen van de andere kant van het land moeten komen, maar tenzij je een erg exotisxh merk of model koopt valt dat meestal ook nog erg mee.

Natuurlijk is het veel verstandiger om een model auto te kopen dat betrouwbaar is dan een rammelbak die toevallig in een bepaald land geproducerd is zodat je dan daar de boel weer kunt laten repareren! :-)

Nog een tip: denk even goed na of je een autoverzekering wilt waarbij je auto ook in het buitenland gerepareerd wordt, en waarbij jij tijdelijk een vervangende auto krijgt. Sommige autoverzekeringen brengen alleen je auto terug naar NL, zodat je de vakantie dan aan je neus voorbij kunt zien gaan.

Toevallig ben ik net aan het rondkijken naar een alternatieve autoverzekering, en vooral bij de kleine letters zitten er nogal wat verschillen tussen de verschillende verzekeringen en verzekeringsmaatschappijen! Duurder is ook niet automatisch beter, en een maatschappij die voor de een goedkoop is kan voor de ander weer niet de goedkoopste zijn (de details doen het hem hier!).

Wilko heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 24/08/2009 15:40
Thomas
gepost door: Thomas op 24/08/09 15:58
Wilko schreef op 24/08/09 15:34:
Natuurlijk is het veel verstandiger om een model auto te kopen dat betrouwbaar is dan een rammelbak die toevallig in een bepaald land geproducerd is zodat je dan daar de boel weer kunt laten repareren! :-)

Helemaal mee eens
www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 24/08/09 18:16
Ik rij al jaren met veel plezier frans. En ik kom weleens in Frankrijk voor vakantie. Slechts één keer heb ik panne gehad met een zesde hands BX op gas. De franse garage kon hem niet maken want er zat een brandstofpomp in die specifiek voor de NL-markt was gemaakt. Die had hij niet op voorraad. Gelukkig reed hij ook op gas.
Kanoritus; je zult er maar last van hebben!
michielv
gepost door: michielv op 25/08/09 11:21
Thomas schreef op 24/08/09 15:58:
Wilko schreef op 24/08/09 15:34:

Helemaal mee eens

Absoluut, alleen is bij mij dan meteen weer de ervaring dat Franse auto's niet echt stevig en betrouwbaar zijn, tenminste, niet zodra het een populair leasemodel is (geweest). Dan zitten er net even teveel maandagmorgen modellen tussen

Maar goed, volgens mij zijn we het allemaal eigenlijk wel eens, moeten we Lennart niet gewoon eens meeslepen naar een garage of wat om eens een mooie kanoauto uit te gaan zoeken?

Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.