Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
spikey
gepost door: spikey op 05/01/05 16:09
Laatst vroeg ik bij AB met wat voor spul ik het beste het metalenwerk op mn boot kan beschermen tegen roestvorming e.d. Ik meende Teflonspray te hebben gehoord, kan dat kloppen??

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 05/01/05 16:15
of siliconenspray...

maar een beetje boot fabrikant hoort roestvrij staal te gebruiken voor alle onderdelen.
Voor bouten en moeren in de boot en stoel is dit over t algemeen wel t geval maar in de outfitting laat t wel eens wat te wensen over

PS:
Als fervent brandingpeddelaar heb ik dan ook totaal geen behoefte aan die moderne "aankrikbare" outfitting want dat spul kan dus niet goed tegen zout water, laat staan de massa's zand die er tussen gaat zitten.
http://rocky-kayaka.mybrute.com
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 05/01/05 16:50
Ik zeg maar niks..

Mijn kano is dus een roestbak.. Riot Disco.. Toch een vrij bekend merk in de kanosport..
Maar wtf is teflon spray? Ik heb van AB nieuwe banden gekregen om te monteren maar ik begin er niet aan omdat de huidige nog wel willen en als ik deze nieuwe erop monteer ze weer verroesten binnen korte tijd. Als er iets is wat echt helpt.. ben ik benieuwd. Ik heb het ingevet met vet maar daar krijg je heerlijke gladde handen van
Kanoforummer
spikey
gepost door: spikey op 05/01/05 17:08
Je hebt gelijk wat betreft de outfitting Rocky, Vorig jaar lente kocht ik een tweedehands s6x waarbij die al verroest was. Die gast van AB gebruikt vrij regelmatig Teflon spray en dat scheen goed te werken. De reden dat ik heb nog eens navraag hier is dat de teflonspray ik bij ons thuis zag staan bedoeld was voor mountainbike materiaal.

spikey heeft dit bericht gewijzigd
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 05/01/05 20:06
De teflonspray die ik ken is inderdaad bedoeld als smeermiddel voor racefietsen/ATB's. Het voordeel van teflon tov. olie is dat het wel smeer maar nergens aan vasthecht. Er blijft dus geen vuil tussen je ketting ed. zitten.

Omdat teflonspray in principe alles netjes af kan sluiten kun je dus door een coating van die spray aan te brengen je materiaal afsluiten van (zout)water en (vooral) lucht zodat die boel niet gaat reageren.

Met name wanneer de combinatie staal en aluminium gebruikt worden wil de boel nog wel eens lekker vastrotten.

Dit klinkt als alweer een pluspunt van een composiet bootje: dan plak je je outfitting er gewoon in

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Jeroen
gepost door: Jeroen op 05/01/05 22:31
je kunt ook overal een dun laagje vaseline op smeren.
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 05/01/05 23:42
Jeroen schreef op 05/01/2005 22:31:
je kunt ook overal een dun laagje vaseline op smeren.

Dat heb ik gedaan Die prut maakt je handen glad en je krijgt het ook niet op alle verborgen onderdelen makkelijk..
Kanoforummer
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.