|
|
gepost door: roosmcd op 12/11/09 22:46 |
|
 |
Maar even opgezocht en een apart topic van gemaakt:
http://www.derwesten.de/nachrichten/staedte/hohenlimburg/2009/8/23/news-130150311/detail.html
http://www.derwesten.de/nachrichten/staedte/hohenlimburg/2009/8/28/news-131082411/detail.html
"Grünes Licht für Ausbau des Wildwasserparks"
"Die Gelder werden benötigt, um die Kanu-Strecke wieder so aufzuwerten, dass der heimische Kanu-Club wieder einen Zuschlag für internationale Wettbewerbe erhalten kann.
Der größte Anteil der Förderung soll in die Wehranlage fließen — das „Stauziel” muss um einen halben Meter erhöht werden, um die Fließgeschwindigkeit des Wassers der Kanu-Strecke zu erhöhen. Weitere Maßnahmen wären der Einbau von Trägerplatten aus Beton als künstliche Hindernisse im „Stangenwald” sowie der Einbau einer besseren Streckenbeleuchtung. "
„Wenn das Verfahren gänzlich abgeschlossen ist, können die Baumaßnahmen im Frühjahr 2010 beginnen”
Lijkt mij dat het dan nog wel even open blijft en over dat het te moeilijk wordt voor beginners zou ik me niet zoveel zorgen maken als het vanuit een kanoclub ge-initieerd wordt.
|
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
|
|
gepost door: Christiaang op 08/02/10 14:16 |
|
 |
Heb een bericht van Hagen sportambt los weten te peuteren:
Sehr geehrter Herr van Gorkum,
auf Ihre Anfrage teile ich Ihnen mit, dass der Umbau der Kanu-Strecke wahrscheinlich erst im Herbst 2010 beginnt. Mehr kann ich im Moment dazu nicht sagen.
Hartelijke groetjes
Eberhard Linke
Sportamt Hagen
Tel: 0049/2331/207-3643
Dus dat wordt dit voorjaar nog even leuk spelen aldaar! |
 |
| Studeren of Levitas? Hmmm.... |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 09/02/10 01:30 |
|
 |
|
Maaruh, hoe staat het er nu mee? Een maand terug hoorde ik nog van een paar mensen dat ze er geweest waren, maar dat een van de stuwen complet omlaag stond en er geen water op de baan stond. Is dat inmiddels verholpen? Of is dat om de baan te beschermen oid? |
 |
|
|
Jaspertje
|
gepost door: Jaspertje op 10/02/10 18:15 |
|
 |
|
check, er kan gewoon gevaren worden! Afgelopen weekend stond'ie zelfs aan de hoge kant. Er wordt wel volop getraind door diverse selecties (duitse, lokale en nederlandse) dus vraag even netjes wanneer je waar de baan op kunt (ze trainen meestal op 1 stuk van de baan). Afgelopen 2 weekenden heb ik in ieder geval lekker kunnen varen! Zie www.jasperpolak.nl voor wat foto's en een filmpje. |
 |
| |
|
|
WARTIE
|
gepost door: WARTIE op 13/02/10 20:18 |
|
 |
Ik ben er nog nooit geweest maar wil volgend weekend even heen. Met wie moet ik dan contact opnemen? En nog andere tips?
Bedankt alvast!
Mvg. |
 |
| |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 13/02/10 22:37 |
|
 |
WARTIE schreef op 13/02/10 20:18:
Ik ben er nog nooit geweest maar wil volgend weekend even heen. Met wie moet ik dan contact opnemen? En nog andere tips?
Je hoeft je daar nergens voor aan te melden, alhoewel het natuurlijk wel handig is om vantevoren te controleren of er niet een wedstrijd of selectiedag is. Als tip zou ik aanraden om maar niet te gaan zwemmen met deze temperatuur . |
 |
|
|
|
gepost door: Christiaang op 05/09/10 21:49 |
|
 |
Heb ergens gehoord dat het per november dicht gaat. Alleen weet niet meer waar en kan op internet (zoals altijd) niets vinden erover.
Heeft iemand een idee? |
 |
|
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
|
gepost door: Bart Pijpers op 08/09/10 17:35 |
|
 |
|
Danke Dir Thomas |
 |
| Bart Pijpers |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 09/09/10 19:01 |
|
 |
Anders moet je het bij het DWD open eens aan Siegfried vragen, ik neem aan dat die wel precies kan vertellen hoe en wat.
Maaruh, gaat er nog wel eens iemand varen bij Hohen Limburg, komende zaterdag bijvoorbeeld? |
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 11/09/10 22:57 |
|
 |
Vandaag even gevraagd:
Er is een subsidie die dit jaar gebruikt moet worden; er is dus nog geen datum vastgesteld, maar het is wel vrij zeker dat het dit jaar gaat gebeuren
Alle andere sportfaciliteiten in Hagen zijn kostendekkend gemaakt moeten worden, de verwachting is dat er ook voor de kanobaan een prijsverhoging komt. |
 |
|
|
|
gepost door: Christiaang op 19/10/10 20:37 |
|
 |
2/3 oktober was alles prima.
ze gaan het geld in november/december gebruiken, wanneer, niet bekend... |
 |
|
|
|
gepost door: Christiaang op 09/01/11 01:48 |
|
 |
|
Volgens mij hebben ze het 'verkloot', volgens René was vorige week de ombouw nog niet begonnen en bij mijn weten was de subsidie alleen voor 2010, moest voor 2011 uitgegeven worden. Dus holibu zal voorlopig nog wel even lopen zoals ie dat doet. |
 |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 09/01/11 22:56 |
|
 |
Uit betrouwbare bron vernomen (Nederlandse topslalomer die lid is bij holibu)
vanaf maart ghaat de schop erin
verval word een halve meter meer
glad beton en onmiflots (plastic pionnen )
info van ongeveer een maand geleden dus misschien niet helemaal correct vanwege vergeetachtigheid ect. |
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
|
|
gepost door: jorisboris op 14/04/11 10:01 |
|
 |
Iemand een idee hoe het met deze werken staat, zijn deze al afgelopen? Wij willen misschien binnenkort eens gaan varen op hohenlimburg als opwarming voor de zomer.
Kun je daar met elke waterstand varen? zijn er bepaalde dagen dat je er niet op kunt (als bvb de één of andere club aan het trainen is). |
 |
| |
|
|
|
gepost door: jakke op 15/04/11 08:47 |
|
 |
Ik ben een aantal weken geleden nog daar geweest.
De werken gaan NIET door. De beloofde gelden kunnen niet vrijgemaakt worden blijkbaar. De investering kan of wil niet gedaan worden door het stadsbestuur.
Alles blijft dus bij het oude. Jammer maar helaas. |
 |
| http://www.open-canoe.be |
|
|
Wil
|
gepost door: Wil op 18/04/11 16:35 |
|
 |
|
Ben er gisteren weer eens geweest. De baan is gewoon open, voorlopig zijn er geen ombouwplannen. Dus als je zin hebt, gewoon gaan. |
 |
| |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 18/04/11 18:14 |
|
 |
|
Tweede paasdag is volgens mij wel een gunstige dag om te gaan varen daar, alle Duitsers hebben dan namelijk geen vrij. En de toegang is dan nog gratis ook op maandag. |
 |
|
|
corkayak
|
gepost door: corkayak op 19/04/11 14:42 |
|
 |
Aanvulling op mijn bericht hierboven :
----- The following addresses had permanent fatal errors -----
sportamt@stadt-hagen.de
(reason: 550 )
Het andere adres doet het wel en er kwam antwoord : 23/24 en 25 april zijn er geen reserveringen voor de baan en die is dan ook vrij toegangkelijk (bericht van 19-04-2011)
c or kayak
corkayak heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 20/04/2011 12:58 |
 |
| |
|
|
|
gepost door: jorisboris op 29/05/11 14:28 |
|
 |
Bedankt voor de links, ik heb eens contact opgenomen, en we gaan binnenkort varen.
Maar weet er iemand of er daar nu nog wel iets te varen valt, aangezien het al twee maanden droog is? Is er misschien een peilschaal die als indicatie kan dienen?
|
 |
| |
|
|
|
gepost door: jorisboris op 12/06/11 16:20 |
|
 |
|
Gisteren dan toch eens naar daar geweest. Tof baantje, ik denk dat de waterstand wel wat aan de lage kant was, maar wel interessant voor een half dagje varen. Wel druk, veel slalomvaarders, blijkbaar hebben de Duitsers volgende week nationale kampioenschappen. |
 |
| |
|
|
|