"Die Gelder werden benötigt, um die Kanu-Strecke wieder so aufzuwerten, dass der heimische Kanu-Club wieder einen Zuschlag für internationale Wettbewerbe erhalten kann.
Der größte Anteil der Förderung soll in die Wehranlage fließen — das „Stauziel” muss um einen halben Meter erhöht werden, um die Fließgeschwindigkeit des Wassers der Kanu-Strecke zu erhöhen. Weitere Maßnahmen wären der Einbau von Trägerplatten aus Beton als künstliche Hindernisse im „Stangenwald” sowie der Einbau einer besseren Streckenbeleuchtung. "
„Wenn das Verfahren gänzlich abgeschlossen ist, können die Baumaßnahmen im Frühjahr 2010 beginnen”
Lijkt mij dat het dan nog wel even open blijft en over dat het te moeilijk wordt voor beginners zou ik me niet zoveel zorgen maken als het vanuit een kanoclub ge-initieerd wordt.
Heb een bericht van Hagen sportambt los weten te peuteren:
Sehr geehrter Herr van Gorkum,
auf Ihre Anfrage teile ich Ihnen mit, dass der Umbau der Kanu-Strecke wahrscheinlich erst im Herbst 2010 beginnt. Mehr kann ich im Moment dazu nicht sagen.
Maaruh, hoe staat het er nu mee? Een maand terug hoorde ik nog van een paar mensen dat ze er geweest waren, maar dat een van de stuwen complet omlaag stond en er geen water op de baan stond. Is dat inmiddels verholpen? Of is dat om de baan te beschermen oid?
Als die stuwen naar beneden staan bij laag water zijn ze meestal kapot of vastgevroren. Twee weken geleden en afgelopen weekend was er gewoon water op de baan.
check, er kan gewoon gevaren worden! Afgelopen weekend stond'ie zelfs aan de hoge kant. Er wordt wel volop getraind door diverse selecties (duitse, lokale en nederlandse) dus vraag even netjes wanneer je waar de baan op kunt (ze trainen meestal op 1 stuk van de baan). Afgelopen 2 weekenden heb ik in ieder geval lekker kunnen varen! Zie www.jasperpolak.nl voor wat foto's en een filmpje.
WARTIE schreef op 13/02/10 20:18:
Ik ben er nog nooit geweest maar wil volgend weekend even heen. Met wie moet ik dan contact opnemen? En nog andere tips?
Je hoeft je daar nergens voor aan te melden, alhoewel het natuurlijk wel handig is om vantevoren te controleren of er niet een wedstrijd of selectiedag is. Als tip zou ik aanraden om maar niet te gaan zwemmen met deze temperatuur .