|
spikey
|
gepost door: spikey op 13/01/05 22:24 |
|
 |
Wij hebben niks uit kunnen testen, helaas was de test niet toegankelijk voor ´vreemden´. Wilko is als het goed is geweest, maar daarover nog niks gehoord. Hoe was het Wilko?????
|
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 17/01/05 11:29 |
|
 |
lieke schreef op 13/01/2005 21:54:
Hey jongens,
ik ben wel benieuwd geworden naar die golf in het 'ottebad' die jullie de 9de uitgetest hebben... Hoe was het? Zit er toekomst in en zo ja, waar ligt hij en komt er nog vervolg om erin te varen? Wat een hoop vragen toch maar weer, zal nu stoppen!
gr.
Lieke
Was wel aardig, maar niet zo geslaagd om te surfen. :-(
Het animo was (te) groot, wat betekende dat er misschien 40 gegadigden waren, met een dikke 30 kano's. De golven waren wel grappig, maar omdat de golfgenerator tegen de lange zijde (en een beetje in een hoek) van het 25m bassin was gezet kreeg je geen mooie staande golven in de lengterichting om op te surfen. Het was meer een flinke deining. Het was ook erg druk, wat betekende dat we elke keer met een stuk of 15 kano's in het bassin mochten.
Een aanloopje nemen ging net, cartwheelen soms (en bij sommigen ;-) ) ook wel. In het bad er naast was het echt te druk, vooral om te spelen. Mensen die wilden eskimoteren moesten uitkijken voor rondvliegende en omvallende speelboten. De hoeveelheid slalomboten (ondanks het verzoek om niet met lange boten te komen) met een aardig percentage ongecontrolleerde vaarders maakte het er ook niet beter op, ik mis links en rechts een paar stukjes huid door te dicht bij gekomen slalompunten... :-(
Dus, wel interessant ter afwisseling, maar zeker nog voor verbetering vatbaar.
Ik verwacht dat het de volgende keer een stuk beperkter zal worden gehouden, met veel minder mensen en met alleen maar kortere bootjes. Gezien de huur van 95 euro per uur voor het hele bad, is het dan wel de vraag hoeveel mensen het rendabel maken of hoeveel men wil betalen.
Ik begrijp dat in Weert elke tweede week met golven in het golfslagbad getraind wordt en dat daar surfen wel mogelijk is. Het is maar voor een uur, maar misschien ook maar eens gaan kijken. :-)
Wilko
http://wilko.webzone.ru |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
|
gepost door: Stephen op 17/01/05 19:43 |
|
 |
Klinkt niet zo geslaagd dus.. wat jammer he!
Kunnen we wellicht met max 10 mensen van kanoforum een keertje 2 uurtjes doen ofzo.. En alleen rodeo bootjes |
 |
| Kanoforummer |
|
|
lieke
|
gepost door: lieke op 18/01/05 13:47 |
|
 |
bedankt voor de informatie.
maar als ik het goed begrijp is het dus wel een staande golf! Dat is op zich al een vooruitgang voor in het zwembad. Ik heb ook wel eens in een golfslagbad gevaren maar daar kon je maar af en toe op surfen en dan redde je het alleen met lange boten.
Hmmm, ik woon 15 minuten rijden van weert af. Heb jij toevallig ook gegevens van de club of van mensen die daar varen?
Groetjes lieke
|
 |
| www.robsonpaddles.de www.kanoshop.nl www.arthron.nl www.levelsixinc.com |
|
|
|
gepost door: Wilko op 19/01/05 05:21 |
|
 |
@Lieke: Het hele bad gaat weliswaar in delen op en neer, maar echt staand zou ik dat nou niet willen noemen. Daar komt nog bij dat door de korte afstand, de golfbeweging in feite zichzelf in de weg zit, omdat het tegen de overliggende zijde van het bad ketst en terug komt. Vrij chaotisch en niet steil genoeg om op te surfen, ondanks het hoogteverschil.
Die kanoers in Weert zijn te bereiken via:
http://www.tkbn.nl/Opleidingen/Limburg.htm
Even Stijn van Osta bellen, dat is de voorzitter (en ook een lid van mijn kanovereniging de Genneper Molen).
Wilko
http://wilko.webzone.ru |
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 20/01/05 13:12 |
|
 |
Aha, nu kan ik ook eens posten . Ik had de discussie al eerder gezien, maar dus niet kunnen reageren.
Ik ben wel eens in het Ottenbad in Eindhoven geweest, maar dus niet tijdens de golven. Ik heb alleen gehoord dat het inderdaad te druk was en dat de golven in Weert leuker waren. In Weert ben ik wel een keer geweest, maar stel je er niet te veel van voor. Het is een soort 'centerparcs'-achtig bad, alleen dan een maatje kleiner. Het probleem met de golven is dat in het diepe stuk het water een beetje op en neer gaat (net als het ottenbad waarschijnlijk) en dat de golven pas in het ondiepe stuk komen. Golven beginnen misschien waar het 50cm diep is tot waar je met je kano op de vloer loopt (5 meter verder?). Surfen kan, maar niet lang dus. Het is wel lekker warm daar . Als ik zo zie wat het per uur kost om het zwembad te huren, lijkt het mij slimmer om voor dat geld benzine aan te schaffen en naar zee/Duitsland te rijden. Of treinkaartjes natuurlijk...
|
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
|
|
gepost door: Wilko op 22/01/05 13:55 |
|
 |
roosmcd schreef op 20/01/2005 13:12:
Aha, nu kan ik ook eens posten . Ik had de discussie al eerder gezien, maar dus niet kunnen reageren.
Iek, Michiel heeft ons ook gevonden: vlug allemaal Engels praten! ;-)
Er is in het Ottebad geen "ondiep stuk"zoals je dat van normale golfslagbaden kent. Het is in het diepste stuk iets van 3 of meer?) meter, daar zijn de hoogste golven, in het ondiepe stuk kon ik makkelijk mijn boot op zijn voorpunt laten staan door vanaf de kant het water in te duiken. Ik denk dat het daar wel iets van 1,2 meter of meer was.
Wilko |
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 22/01/05 14:07 |
|
 |
|
Zijn er eigenlijk ook foto's gemaakt? |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 22/01/05 20:11 |
|
 |
Dan zou ik maar op Duits overgaan . Vandaag 2 boten in een 50-meter bad, lekker rustig...
Er zijn inderdaad foto's gemaakt, maar die zijn allemaal mislukt naar ik gehoord heb. Ik dacht wel dat ze digitaal waren, dus is er misschien met photoshoppen nog wel wat van te maken. |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
|
|