Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
spikey
gepost door: spikey op 17/01/05 14:31
Ik ben op het moment erg tevreden met mn Pyranha s6f (erg vergevend, rolt makkelijk, spint snel en bounced lekker, ideaal op riviergolven!). Maar ik merk, Mede ook omdat ik 80% van mn kajaktijd op zee begeef, dat mn interesses veelal uitgaan naar snelheid /carven gecombineerd met spinnen en in de toekomst ook hopelijk ook blunts en minder naar loopen en carthweelen (wat ik overigens nog niet kan en de niet eerste prioriteit is om te leren) Het nadeel van de s6f op deze vlakken is dat ie minder snel is (zoals de meeste korte bootjes), de 192 voor mij misschien net iets te klein (gezien de positie van het zitje) en meer ontworpen is voor het bouncen ipv carven.

Op korte termijn ligt het zeker niet in de mogelijkheden / vooruitzicht een nieuwe boot aan te schaffen maar nu langzamerhand mn specifieke interesses op rodeogebied naar voren komen en ik vaker in de branding begeef is het op termijn wenselijk een boot aan te schaffen die hierop in kan spelen.. En dragossi komt daarbij heeel erg in de buurt:

De twee dragossi kajaks Fish en Squashtail spreken me beiden erg aan vanwege hun ontwerp voor snelheid en carving. Ideaal voor de Nederlandse branding lijkt mij, daarbij zijn vanuit het carven de betere moves mogelijk (voor anderen dan ).

Maar laatst bij AB probeerde ik de Fish en kwam er niet in. Krusty had laatst zn squashtail bij zich en die is nog kleiner! Misschien zat bij de Fish het zitje nog in het midden en dat ik met zitje naar achteren er wel in pas. Echter is een nadeel dan dat je teveel naar achteren zit en minder 'los' op het water zit waardoor spinnen, en wellicht ook andere moves, ook lastiger wordt (zoals ik dus ny ondervind bij mn pyranha)

Zijn er mensen die weten of er grotere uitvoeringen van deze boten komen? Of dat de fish voor mij met zitje naar achter ik er wel inkom en nog wel goed kan presteren: ik ben 1.85 (in verhouding erg lange benen) en 80 kg, wat wellicht de komende jaren nog wel meer zal worden

Ik zat ook naar de nieuwe Liquid Logic Vision 56 te kijken:
http://playak.com/kayaks.php?id=248
Hoe zou deze boot zich gedragen in de branding??
Zowieso binnenkort maar eens proefvaren bij Vloed:)

Ook komt er een nieuwe pyranha boot uit: seven 0.
http://xackers.net/pages/?ID=1561
Ook wel sweet, met name omdat ie langer is vanuit surfboord tech denken ontworpen is. Alleen in hoeverre ben je daarmee nog in staat 'AIR' te krijgen, dmv bouncen of carven?? (want dat is uiteindelijk, in de verre toekomst, waar ik naartoe wil)

Heb ook een echte surfkajak overwogen maar zou toch erg graag willen leren blunten en beetje blijven klooien met ondersnijden/spinnen/Dpumpen in de rustigere branding hetgeen met een surfkajak al gauw erg lastig wordt! En ik vergeet dat ik zomers zeker ook weer het vaste land op ga zoeken!

Wat denken jullie???

spikey heeft dit bericht gewijzigd

Reacties (1 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 17/01/05 15:30
ik zit zelf te denken aan de drakkar k 55 in kevlar carbon. nu voor niet heel veel. keuze maken is best lastig. als ik maar 1 boot zou kunnen hebben is het denk ik lastig om en een beter surf boot dt evinden en 1 dei vlakwaterdingen beter kan. grotere dr boeten kan je vergeten zie dr forum daar zueren ze er bijna iedere dag over. er zijn op de 2e handsmakrt wel nog snellere langere boten te vinden misschien moet je die van mij eens rpoberen. daar aps je iig in. ook kwa kilos's. niet dat ik hem kwijtwil
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
spikey
gepost door: spikey op 17/01/05 15:43
Die drakker is ook geinig ja, in ieder geval eerrug licht!!

Het primaat ligt wel bij surfen en in combinatie met het oog op het betere werk.. Vlakwatertricks interesseren me niet zo heel veel, al kan je een squishtail nog best op zn punt krijgen. Maar er zijn een hoop speelbootjes met die een maatje groter zijn (rond 2m ipv 175m - 190m) voor de langere benen onder ons(zie o.a. jackson fun series) , zo had een pyranha s6f 193 welliswaar net iets minder geschikt geweest op in een wals te trucken maar doordat je in het midden zit en in vehouding tot de boot zelf aan de lichte kant bent, lig je losser op het water met daardoor meer mogelijkheden voor spinnen.,blunten etc.

Jammer dat dragossi daar dan net niet in meegaat, zal eens op hun forum kijken idd. Maar riep ralph laatst niet zoiets over een grotere uitvoering van de Fish?

En de LL vision heeft net iets meer ruimte aan de voorkant dus dat zou ideaal kunnen zijn.
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 17/01/05 15:44
Spikey, als ik jou was zou ik toch eens serieus naar de Riot Tekno kijken. Dit is weliswaar al een wat oudere boot maar surft goed (al hebben Corran A. en Arnd S. er wel het nodige aan gesleuteld om hem voor hun perfect te krijgen) en is ook als wildwater/speelboot nog heel behoorlijk.

Zelf heb ik er eentje als "vakantieboot" gekocht, er staat er nog steeds eentje bij Arend Bloem voor 500 euro

Aan de beelden in End Game te zien kun je stuiteren en airen dat het een lieve lust is en ook grote jongens (en meisjes) passen er makkelijk in. Ik ben zelf nog een tikkie langer en ongeveer netzo zwaar (okay, direct na de kerst nog een tikkie meer maar normaal 81 kilo ) Op vlakwater kun je er ook nog heel behoorlijk mee uit de voeten. Tot slot: carven en surfen, daar is de Tekno voor ontworpen en dat gaat dan ook goed

Laat ik het zo zeggen, als ik niet toevallig voor een schappelijk bedrag de Marauder PE had kunnen krijgen had ik me bij de Tekno gehouden voorlopig. De laatste tijd verdiep ik me wat in het hoe en waarom achter het ontwerpen van surfboards en je kunt de Tekno wat dat betreft wel vergelijken met een "Fish" surfboard (waar de DragoRossi Fish ook op gebaseerd is, alleen hebben ze daar teveel Rocker in de achterpunt gestopt. In de Tekno ook wel iets, maar dat moest van de Riot salesmensen,was oorspronkelijk niet de bedoeling).

Ik heb momenteel geen/weinig gelegnheid te gaan varen maar als je mijn Tekno eens wilt proberen, geen probleem

Oh ja, die Tekno weegt ook niet veel, een stuk minder dan de Blitz Special!

michielv heeft dit bericht gewijzigd
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 17/01/05 15:59
fun is fijn als ww boot en zo , maar wel erg slap ik weet neit of ie zo snel is.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
spikey
gepost door: spikey op 17/01/05 16:05
Fun = geen serieuze overweging, meer een voorbeeld. Heb het niet zo op Jackson e.a. weet niet waarom..............

En zal die techno graag eens uitproberen michiel!

michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 17/01/05 16:34
Mail anders effe naar mijn_nickname at xs4all punt nl dan wisselen we telefoonnummers uit. Zoals gezegd, ik ben momenteel te druk maar je kunt de Tekno best eens een weekendje lenen.

Edit: ik denk dat ik wel weet waarom je het niet zo op Jackson hebt: datzelfde heb ik met Wavesport. Totaal onlogisch en nergens op gebaseerd maar het is niet mijn merk. Oh well, zolang ik keus genoeg heb kan ik er niet wakker van liggen

michielv heeft dit bericht gewijzigd
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
spikey
gepost door: spikey op 17/01/05 16:40
Wavesport vind ik nou weer ok:) De zero gravity 54 lijkt ook wel ok trouwens.. Wendy, Rijn??

Toch maar weer eens langs AB om bij dragorossi's te proberen. De Fish is bij 10 cm langer dan mijn huidige Pyranha, moet ik dus toch wel inpassen

wendy
gepost door: wendy op 17/01/05 21:13
De LL Vision (beide maten) wordent deze of volgende week geleverd...ik geef wel een seintje

Gr, Wendy.
Just2kayak.nl - Vloedkanosport.nl - Kanoshop.nl
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 18/01/05 09:37
Hi Spikey,

er komt niet zozeer een "grotere" Fish aan; het is de Fish met een outfitting die meer plaats zou moeten bieden.
Dit is het zogenaamde XL-zitje en ik heb aan Bloem gevraagd of ze dit SVP mee willen bestellen met de volgende lichting DR bootjes.

Wij NLers zijn immers het langste volk ter wereld en dat blijkt steeds weer problemen met bootjes op te leveren.
Verder zijn de 2005 boten voorzien van kleinere dijbeen haken en een dunnere rugsteun.

De boten die nu bij Bloem liggen hebben nog de dikke haken/steunen en daardoor komen sommige mensen er niet in. Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik bang ben dat ikzelf er met de 2005 outfitting en XL stoel nog niet in ga passen...

Bijd e testdag vorige week in Katwijk heb ik een halve fish gedemonteerd: voetensteun, boeg-pilaar en dijbeenhaken eruit gehaald en nog kwam ik er niet in :-(
Bleef net hangen tegen de (nog dikke 2004) rugsteun waardoor ik niet de "hoek om kwam".

Zal een hernieuwde poging wagen met de nieuwe lading boten
http://rocky-kayaka.mybrute.com
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 18/01/05 09:38
Hi Spikey,

er komt niet zozeer een "grotere" Fish aan; het is de Fish met een outfitting die meer plaats zou moeten bieden.
Dit is het zogenaamde XL-zitje en ik heb aan Bloem gevraagd of ze dit SVP mee willen bestellen met de volgende lichting DR bootjes.

Wij NLers zijn immers het langste volk ter wereld en dat blijkt steeds weer problemen met bootjes op te leveren.
Verder zijn de 2005 boten voorzien van kleinere dijbeen haken en een dunnere rugsteun.

De boten die nu bij Bloem liggen hebben nog de dikke haken/steunen en daardoor komen sommige mensen er niet in. Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik bang ben dat ikzelf er met de 2005 outfitting en XL stoel nog niet in ga passen...

Bijd e testdag vorige week in Katwijk heb ik een halve fish gedemonteerd: voetensteun, boeg-pilaar en dijbeenhaken eruit gehaald en nog kwam ik er niet in :-(
Bleef net hangen tegen de (nog dikke 2004) rugsteun waardoor ik niet de "hoek om kwam".

Zal een hernieuwde poging wagen met de nieuwe lading boten
spikey
gepost door: spikey op 18/01/05 10:45
Ben benieuwd of het met de nieuwe outfitting wel gaat lukken! Maar dan nog hoop ik niet geheel met het zitje naar achteren te moeten, al ben ik bang van wel.. Ff bloem in de gaten houden dus!
Martijn
gepost door: Martijn op 18/01/05 10:47
Zijn jullie allemaal zo lang en dun? of willen jullie gewoon in bootjes die eigenlijk te klein voor je zijn?
Voor mijzelf is het tot nut toch altijd wel zo geweest dat de bootjes waar ik niet in kwam, ook aan de kleine kant voor mij waren wat betreft volume..
Maar ik ben ook niet zo verrekte lang..
if (!$succeed) {$try++}
spikey
gepost door: spikey op 18/01/05 11:00
Met mn 80 kg zit ik qua volume veelal goed in de range van de meeste 'grotere' versies speelboten, alleen mag er wel 10 cm van mn benen af dan was het feest
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 18/01/05 11:25
Ik ben maar 183 cm lang (lange benen, dat wel).

verder ben ik wel zwaar maar daarom kies ik dus ook altijd de grotere modelen als ik een kort bootje wil passen. En dan nog pas ik er meestal niet fatsoenlijk in.
In de grootse Dagger crazy 88 zat ik bijvoorbeeld met mijn scheenbenen tegen het dek... Niet echt aangenaam moet ik zeggen.

De DR Fish heeft zo ongeveer t meeste volume van de korte bootjes dus qua gewicht moet t ook net kunnen. Maar om dat zeker te weten wil ik m natuurlijk graag proefvaren maar als je er al niet inpast...

Maakt eigenlijk niet al te veel uit want die korte bootjes interesseren me niet echt omdat ze zo langzaam zijn. Maar Corran is nu eenmaal een surfer in hart en nieren die er zoveel mogelijk snelheid probeerd in te bouwen dus daarom zijn zijn bootjes (in mijn ogen) wel t proberen waard.

Ik heb al in enkele *grote* 2-meter-propjes (Air 55 en airhead) gevaren op een hele mooie golf maar de vaareigenschappen konden me totaal niet bekoren.
Ik ben dan ook een surf-freak die zijn boot over de golf wil laten carven, bouncen laat ik wel aan anderen over.

Neemt niet weg dat ik binnenkort de LL vision 56 natuurlijk graag eens wil proberen

Martijn
gepost door: Martijn op 18/01/05 13:18
ja, da's duidelijk.. alles uitproberen is natuurlijk altijd goed/leuk.
Ikzelf ben ook ca 183.. maar blijkbaar niet al te lange benen..
Ik Heb ook wel eens wat rondgepeddeld in de S6 190 van m'n broer.. alles behalve ideaal.. maar ik pas er net in. Volume is natuurlijk ver beneden de maat voor mij..
if (!$succeed) {$try++}
wendy
gepost door: wendy op 18/01/05 17:13
De LL Visions zijn gearriveerd en liggen te glimmen bij Outdoor Valley ! Zie voor specificaties www.outdoorvalley.nl of www.liquidlogickayaks.com

Testmogelijkheid bij: OV en de zwembadtrainingen van Zwalker, en ook mogelijk op aanvraag bij Vloed Kanosport in Hoek van Holland.

Gr ! Wendy
spikey
gepost door: spikey op 18/01/05 18:50
Nice.. binnenkort ff langs OV om te kijken!
lieke
gepost door: lieke op 18/01/05 19:05
Hey wendy,

Kun je die boten gratis testen in dat zwembad, ook als je niet de escimoteercursus doet. Moet je van te voren laten weten dat je hem wil komen testen of kun je gewoon langs komen?

Gr.Lieke
www.robsonpaddles.de www.kanoshop.nl www.arthron.nl www.levelsixinc.com
krusty
gepost door: krusty op 18/01/05 20:14
Normaliter heb ik 2 LiquidLogic Visions (een grote en een kleine) om te testen. Als ik dit weekend ga varen, heb ik ze bij (uiteraard). Let wel, ik zal er zelf eerst eens in varen

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
http://xackers.net
(all the news, no crap)
wendy
gepost door: wendy op 18/01/05 21:28
lieke schreef op 18/01/2005 19:05:
Hey wendy,

Kun je die boten gratis testen in dat zwembad, ook als je niet de escimoteercursus doet. Moet je van te voren laten weten dat je hem wil komen testen of kun je gewoon langs komen?

Gr.Lieke

Bij OV kun je natuurlijk gewoon langs komen om eens te testen. In het zwembad kun je tegen een redelijke vergoeding een keer meedoen of zelf aan de gang gaan (ook met eigen kajak) en dan is het zeker mogelijk de Visions te testen. Dit kunnen we niet gratis doen omdat OV het zwembad moeten huren. Gewoon even met OV bellen van te voren, zodat je er ook zeker van bent dat de Visions in het zwembad aanwezig zijn (ze worden op meerdere plekken getest en dus niet altijd overal aanwezig).

Gr, Wendy
spikey
gepost door: spikey op 18/01/05 22:23
Wat een getest gaat er weer worden (LL visions, dragarossis:))

Ben benieuwd naar de reacties op de verschillende boten!
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 19/01/05 08:48
fijn krusty dat je eerst die visions wil testen dan hoop ik in de squashtail te mogen varen
krusty
gepost door: krusty op 19/01/05 18:16
als we dan na wat tijd maar weer wisselen Die SquashTail wil ik in bedwang krijgen, dus wil er zeker nog een keer in varen. Zeker in de branding

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 20/01/05 08:44
tuurlijk hij is van jouw en niet van mij al zou ik dat denk ik best graag willen dan stap ik wel weer in mijnoude vertrouwde ace
krusty
gepost door: krusty op 20/01/05 13:57
nee, dan wisselen we gewoon bootjes ... dan kun je ook even de LL Vision testen !!! Of je neemt een andere (de Fish bijv).

Maare, we zien vrijdag wel wat het wordt. Zal misschien toch zaterdag worden dat ik ga varen.

Zit met bezoek die langskomt, dus moet even kijken wat kan en niet kan. Als ze maar zaterdag-avond langskomen, dan is het voor mij makkelijker om de zaterdag te gaan varen.

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
(all the news, no crap)
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.