|
maza
|
gepost door: maza op 31/05/10 09:26 |
|
 |
Een beetje aan de onderkant van het spectrum, maar voldoet perfect voor mij: de AgfaPhoto DC-600uw
http://www.agfaphoto.com/appc/content_manager/page.php?ID=208484&dbc=005ebc8fa347f6bae7302df436a012bb
Fixed focus, geen zoom, dus geen bewegende onderdelen en dus heel stevig. Gewoon snel foto trekken. Mits genoeg licht geeft dat behoorlijke resultaten. Filmen kan ie ook. Tot 10m waterdicht.
Ik gebruik hem zo op zee, nog geen tekenen van corrosie.
Kost ook maar €150 en werkt met standaard AA batterijen. |
 |
| |
|
|
Smitty
|
gepost door: Smitty op 17/06/10 10:38 |
|
 |
Alleen vandaag in de aanbieding voor € 39,= via de webshop van Media Markt:
http://www.mediamarkt.nl/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelHome?storeId=10101
ROLLEI SPORTSLINE 50 ORANGE
(waterproof tot 3 meter)
Type camera: Compact
Fotoresolutie: 2592 x 1944
Opslagmedium: microSD
Zoomgebied: 40 mm
Optische zoom: -
Digitale zoom: 8x
Mogelijke bestandformaten: JPEG
Type zoeker: Geen
Beeldscherm diagonaal: 2.4 inch
Geïntegreerde flits: Ja
|
 |
| |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 20/06/10 09:26 |
|
 |
Thijssie schreef op 20/06/10 01:10:
... lomografie (Google is je vriend).
Ik heb het net even opgezocht maar daar heb je volgens mij geeneens een camera voor nodig, zo te zien kijk je later toch niet naar de foto's
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: Wilko op 21/06/10 18:58 |
|
 |
blub schreef op 21/06/10 18:41:
Hoi Tyrr,
Mijn ervaring met een waterdicht huis (van de casio exilm) is dat je door de druppels op de (waterdichte) lens allemaal vage vlekken ziet. Die dingen zijn toch gemaakt om voortdurend onderwater te houden. Met kanoén zit je elke keer naar een droog doekje te zoeken om de lens te poetsen.
Tja, ik heb een waterdichte behuizing voor mijn contour-HD, en op zowel die videocamera als op mijn Olympus 1030SW heb ik het probleem van druppels al lang gelwden opgelost. Dat doe je heel simpel door er een beetje afwasmiddel op te doen en daarna de camera of behuizing even kort af te spoelen. Zelfs bij wildwatervaren hoef ik op een normale vaardag hooguit 1 keer opnieuw afwasmiddel op de lens te doen. |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
blub
|
gepost door: blub op 21/06/10 23:43 |
|
 |
|
Ha, dat is een gouden tip, dank je wel Wilko. |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 21/06/10 23:53 |
|
 |
|
Nog een tip: als je zo'n klein hotelflesje met shampoo even leeg maakt en dan gedeeltelijk vult met afwasmiddel, dan heb je voor jaren genoeg afwasmiddel bij je. (mijn flesje dat normaal in mijn zwemvest zit pas geleden voor het eerst in 11 jaar of zo weer eens bijgevuld). |
 |
|
|
|
gepost door: Wilko op 23/06/10 16:41 |
|
 |
Tyrr schreef op 23/06/10 14:35:
echt onderwaterhuis zit ik niet meteen zitten wegens nogal groot. Langs de andere kant weet ik niet of ik tevreden ga zijn met wat er uit een compactje gaat komen. tzal dus waarschijnlijk een filmcamera'tje worden.
Hier mijn Contour-HD (was nieuw 185 euro) en de onderwaterbehuizing (kostte ongeveer 45 euro):

Is echt geen grote behuizing (4,5 bij 7,5 bij 11,5 cm groot) en de camera zelf weegt ook maar 125 gram. |
 |
|
|
Koert
|
gepost door: Koert op 01/07/10 10:32 |
|
 |
Hey,
wij hadden in Chili verschillende camera's en fototoestellen bij die allemaal betaalbaar waren.
1 helmcamera - GoPro
3 handhelds - Sanyo VPC-WH1EX
En verschillende fototoestellen Olympus type SW (850 - 1030 - 1050) persoonlijk vind ik de 1030 het beste hoewel ik hem niet zelf heb. Tegenwoordig hebben ze een opvolger, de TOUGH reeks.
grtz,
koert |
 |
| |
|
|
|