Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren!

ErikV
gepost door: ErikV op 05/02/10 13:40
Hoi,
van eind maart tot eind juni zit ik in nieuw zeeland. Weet iemand leuke stukken om te varen? wild water, zeekajakken noem maar iets moois .
Als iemand tips heeft hoor ik het graag!

Groetjes Erik
www.loesenerik.blogspot.com
Je bent een rund... Als je met je kano stunt!!

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
michielv
kajakjogger
gepost door: michielv op 05/02/10 13:54
Hoi Erik,

Goeie keus! NZ is prachtig

Ik heb nog (een 10 jaar oude druk van) het boek "NZ Rivers", een uitgebreide beschrijving van veel rivieren in NZ. Zo'n boek is aan te raden. Je mag de mijne wel lenen trouwens. Moet je maar even zien of je een nieuwe wilt kopen als je daar bent.

Jammer genoeg is de Full James golf niet meer zo toegankelijk, dwz. je kunt er nog wel varend komen maar de vroegere geweldige toegang over prive terein is niet meer. Er werd teveel rotzooi gemaakt en dat vonden de eigenaren begrijpelijk niet leuk.

Als je zin hebt, er wordt in NZ best leuk polo gespeeld en via het canoepolo forum (de NZ sectie) zou ik eens contact zoeken met Vish (Vashti Tymkin). Ze is nogal een bekende polofiguur in de omgeving van Auckland en kan je vast wel op weg helpen om eens een toernooitje ergens aan te haken. Het is dan winter maar dat mag geen naam hebben.

In de buurt van Franz Joseph zit (zat?) een klein bedrijfje "Ferge's kayaks" (onderdeel van "Ferge's Rock & Kayaks"). Ze organiseren toers op gletschermeren. Dat is fantastisch om te doen. Een 10 jaar geleden kreeg je een hele zwik digitale foto's mee (toen op flop, zal nu wel via internet gaan?) zodat je nog een leuk aandenken hebt ook.

Als je er dan toch bent: een wandeling over de gletschers moet je zeker doen.

Wat zijn je plannen? Wij hebben toen op de bonnefooi een auto gehuurd (handgeschakeld, kunnen ze daar niet dus die auto was spotgoedkoop, 800 gulden voor een hele maand) en zijn rondgetrokken langs motels. Motels zijn fijner dan hotels, het zijn bijna appartementen en nog goedkoper ook.

Ik kan nog uren doorschrijven maar nu eerst weer even werken

*zwaai*
http://www.kv-lekko.nl/
ErikV
gepost door: ErikV op 05/02/10 15:07
ik reis een jaar om de wereld en ben benieuwd of iemand tips heeft voor kanoen in nieuw zeeland. afhankelijk van goede tips en de tijd die ik daar heb ga ik kijken of er iets leuk mogelijk is.
in ieder geval beginnen we op zuidereiland en vliegen weer weg op auckland.

groetjes uit china,

Erik
www.loesenerik.blogspot.com
Je bent een rund... Als je met je kano stunt!!
michielv
kajakjogger
gepost door: michielv op 05/02/10 16:39
Ah, dan moet je in NZ maar eens kijken of je dit boek kunt vinden: http://productsfromnz.com/browse_2355

Als je op het Zuidereiland zit: ga naar Murchison. Het is een dorpje van pakweg 600 (!) inwoners (geen pinautomaat in 2001 ) waar onder andere het bedrijf "Ultimate Descents" zit. Heel aardig lui, leuke stukken water (Buller River, doen! Wel heftig!!), lekkere barbequeue achteraf (inbegrepen bij excursie). Let op, de supermarkt in het dorp is volgens mij ook de enige in NZ die niet tot 's avonds laat open is (tot een uur of 5 ofzo). En vlees haal je bij de slager, die ook om 5 uur sluit.. Daarom doen de meeste mensen ook een trip van 1 van de bedrijven daar, daar zit standaard een barbequeue bij.

Andere tip voor Murchison: http://www.nzkayakschool.com/, het bedrijf van Mick Hopkinson (legendarische ww-vaarder, zie ook "Many Rivers to Run" van Dave Manby).

Christchurch is ook erg leuk, weinig varen maar veel festivals en gewoon leuk rondkijken.

Voor het noordereiland zou ik richting Taupo/Rotorua gaan (midden noordereiland). Dat is het buitensport gebied voor het noordereiland. Aan de oostkust is het gebied rond Napier ook erg mooi en apart (niet angelsaksisch maar juist mediterraans qua sfeer) en niet te vergeten de Bay of Plenty.

Hopelijk heb je hier wat aan, meer later

http://www.kv-lekko.nl/
prijon for life
gepost door: prijon for life op 05/02/10 23:37
Ik ben zelf nog nooit aan de andere kant van de wereldbol geweest,wel veel filmpjes gezien van de Kaituna rivier.Waar ook veel geraft wordt.Superfraai!!

Advertentie:
© 2010 Kanoforum.
Advertentie:
Handige sites:
Kanoforum Leden
Zoek leden op NickName: