Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Anniepannie88
gepost door: Anniepannie88 op 01/03/10 16:52
Beste Kajak sporter!

Ik ben op dit moment bezig voor mij studie met een onderzoek met betrekking tot kajakken en verzekeringen. Hiervoor heb ik een enquete opgesteld.

Ik wil vragen of jullie deze enquete alstublieft voor mij zouden willen invullen, het is namelijk heel belangrijk voor mijn onderzoek.

De enquete begint door te klikken op onderstaande link. Hij duurt slechts enkele minuten.

Enquete
www.thesistools.com/?id=123509

Alvast Hartelijk dank voor jullie medewerking!

Groeten,

Angela Brakenhoff

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
bjorri
gepost door: bjorri op 01/03/10 17:49
Met enige regelmaat krijgen we hier dergelijke verzoeken.

Wil je eerst vertellen wat voor studie het is en hoe je de resultaten aan ons gaat terugkoppellen. Dat motiveert mij in ieder geval meer om een enquete in te vullen.

bjorri heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 01/03/2010 17:59
http://kv-ossa.nl
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 01/03/10 19:27
bjorri schreef op 01/03/10 17:49:
Dat motiveert mij in ieder geval meer om een enquete in te vullen.

Of voeg een leuke foto van jezelf toe
Manos esto var a lastimar
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 01/03/10 20:59
Sorry Annipannie,

Je bent binnen drie maanden nummer zoveel die precies dezelfde vragen stelt voor een project op school. Vaak slecht uitgevoerd met tendentieuze vragen of vragen die overduidelijk blijk geven dat de betreffende persoon z'n huiswerk niet heeft gedaan.
En NIEMAND heeft tot nu toe het fatsoen gehad om resultaten terug te koppelen. En niet alleen bij kanoërs, ook bij diverse klim fora ben ik hetzelfde al tegengekomen. Je begrijpt dat ik in ieder geval er erg moe van wordt.

Je bent dus het slachtoffer van je voorgangers.
Mijn advies is om dit terug te koppelen naar je leraren en een ander project op te starten.

*edit*
twee tips
1 lees het boek Health Measurement Scales van David Streiner en Geoffrey Norman, Oxford University Press 1989 ISBN 0-19-261773-7 en dan met name hfst 5 selecting the items. Dat doet heel veel voor de opbouw van je vragenlijst en hoe je je vragen stelt. b.v. jouw vragen 11 en 12 zijn op minstens twee manieren te interpreteren.
2 je huidige vragenlijst heeft als zwaartepunt verzekeringen en gevaren. En erg weinig over redenen om te gaan varen. Dat is in mijn ogen een erg eenzijdige en negatieve benadering van de sport. Bovendien is redenen / behoeft om te gaan varen in een open vraag gevat die je erg slecht kan verwerken in je statistieken. Je moet die open vraag toch categoriseren.Waarom doe je dat niet van te voren en bied de categorieën aan in je lijst?

Succes met je opleiding.

Bart Pijpers heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 01/03/2010 21:21
Bart Pijpers
Anniepannie88
gepost door: Anniepannie88 op 02/03/10 16:52
Dank jullie voor jullie reactie, ik krijg in ieder geval inzicht in hoe jullie tegenover enquetes aankijken binnen dit forum en daar leer ik in ieder geval ook al een hoop van. Verder: ik volg de opleiding vrijetijdsmanagement, en volg binnen deze opleiding de minor sport, wellness en lifestyle. Binnen mijn onderzoek ga ik samen met nog drie studiegenoten bepaalde funsporten verder analyseren en dan vooral de gebruikersgroep van deze sporten verder analyseren. Het is voor het onderzoek vooral van belang wat voor verzekeringen zij al hebben afgesloten. Mijn onderzoek wordt namelijk uitgevoerd voor een bepaalde verzekeraar, die verzekeringen speciaal samenstelt en aanbied voor de sporters van funsporters. Aan mijn projectgroep de taak voor dit bedrijf welke funsporten interessant kunnen zijn voor dit bedrijf.

Ik benoem expres de naam niet van dit bedrijf, omdat ik dan misschien het idee wek dat ik een commercieel praatje houdt. Dit is absoluut niet het geval. Daar zal ik jullie dus ook niet mee bestoken. Verder zijn wij op dit moment bezig met een vooronderzoek en is het nog niet zeker of wij Kajakken dieper zullen onderzoeken. Omdat ik merk dat jullie geen terugkoppeling hebben gekregen van andere studenten, zal ik de resulaten volgende week op dit forum plaatsen....

Ik hoop echt dat jullie mij nu wel willen helpen

bjorri
gepost door: bjorri op 02/03/10 17:53
OK, Ik heb ingevuld maar paar een vragen ga ik hier beantwoorden als mijn optie's er niet bijstaan als keuze:

4) twee tot vier keer week zolang er geen ijs ligt.
6) nooit
7) alledrie de opties
19)vind ik niet duidelijk, niet ingevuld.

Dat huiswerk in eerdere post is o.a. dat er zeer uiteenlopende diciplines bestaan, die hebben wel raakvlakken maar zijn absoluut niet vergelijkbaar. Om maar wat extremen te noemen: Een wedstrijdvaarder sprint, wildwater freestyle, zeekajakken of eskimoteren groenlandstijl. Allen zitten in een kajak en hebben hebben een peddel in de hand (hoewel die groenlandrollers vaak ook niet eens). De boten lijken niet op elkaar, de peddels ook niet en de beoefenaars van verschillende diciplines zijn vaak verschillende typen mensen.

Veel succes
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 02/03/10 20:28
OK omdat je wat serieuzer lijkt dan de anderen.

Wel even een een paar opmerkingen per vraag

Algemene opmerking;
1 Het soort kanovaren ontbreekt volledig in je lijst. Alle antwoorden op je vragen zijn hiervan totaal afhankelijk. Risico's op open zee zijn totaal anders dan op wildwater of een toertochtje op de Linge om maar een paar varianten te noemen.
Om al het kanoën als risico sport te betitelen is te kort door de bocht.
2 Er is een groot verschil tussen mensen die tijdens hun vakantie een keertje gaan varen en dus een groot risico lopen door hun onkunde en de kanoërs van dit forum die meestal een stuk actiever zijn in deze sport en dus een groter risico lopen omdat ze meer geëxponeerd zijn aan de gevaren. Je antwoorden op o.a. vraag 4, 5 en 6 zijn bij respondenten van dit forum dus zeer 'biased'.

vraag 4 moet zijn 2 keer per week (niet ingevuld)

vraag 5 zeer seizoens afhankelijk, in de winter afhankelijk van waterstand met hoog water in de beken meerdere malen per maand een weekeinde. Plus nog een week in de Alpen tien dagen. In de zomer niet of heel weinig. Dus vul maar in.

vraag 6 niet (mogelijkheid word niet gegeven)

vraag 7 alle drie (mogelijkheid word niet gegeven)

vraag 9 lijst onvolledig

vraag 11 materiaal dat ik in het buitenland koop gebruik ik ook in NL of bedoel je dat ik in NL met gehuurd materiaal vaar? (vraag op twee manieren uit te leggen)

vraag 12 zie 11 maar vice versa

vraag 19 Materiaal beschadigingen zijn het enige gevolg dat je hier opnoemt. Verwondingen ontbreken op deze lijst + invulkader soort verwonding ontbreekt.
De rest van de lijst in deze vraag zijn oorzaken van beschadigingen en geen gevolgen.

Wat bedoel je met betrouwbaarheid van je omgeving? Moet je niet zeggen objectieve omgevingsgevaren. Een gevaarlijke omgeving is ook betrouwbaar. Betrouwbaar gevaarlijk.
Welke soort omgevingsgevaren? Dodelijke gevaren met heel kleine kans of klein gevaar met kleine kras in je huid als gevolg die bijna altijd voorkomt.

vraag 20 compleet afhankelijk van welke tak van kanoën je beoefend. antwoord dus niet eenduidig mogelijk

Begrijp je nu een beetje wat ik bedoelde met het niet doen van je huiswerk en het opstellen van je vragenlijst? Ook voor een minor mag er meer aandacht zijn voor de zorgvuldige opzet en uitvoering van je onderzoek.

Succes

Bart Pijpers heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 02/03/2010 20:30
Bart Pijpers
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 02/03/10 21:07
Anniepannie88 schreef op 02/03/10 16:52:
... bepaalde funsporten ...

Dit is wat mij betreft geen goede omschrijving van het kanovaren. Kanovaren is wel degelijk een serieuze sport, geen schreeuwerige rage of waaghalzerij (waar ik de term funsport mee *ssocieer).

Toegegeven, sommige takken lijken er wel een beetje op (met name het freestyle wildwatervaren en het brandingvaren worden soms zo gepresenteerd) maar zodra mensen toch meerdere malen per week serieus trainen en competities/tournooien varen is het niet alleen meer lang leve de lol.

Daarnaast is kajaken (en kanovaren) eigenlijk niet zo extreem, zeker niet als je weet wat je doet en blijft nadenken. En, zoals Bjorri (Edit: foutje, dacht dat het Bart was) al aangeeft, niet alle vormen zijn over 1 kam te scheren.

Vraag 3 (inkomen) krijg je wat mij betreft geen antwoord op, dit is nl. totaal niet relevant voor het kano/kajakvaren. Tenzij blijkt dat wanneer je een redelijk goed salaris verdient je geen prof kajaker kunt zijn aangezien die meestal niet erg dik betaald worden.

Vraag 4: meerdere malen per week, afhankelijk van het (wedstrijd)seizoen en mijn trainingsschema (klinkt serieuzer dan het is maar een wedstrijd kan wel bepalen of een paar lange duurttrainingen doe of meerdere kortere trainingen).

Eigenlijk zijn alle vragen teveel gericht op inderdaad een funsport: niet iets wat je serieus beoefent maar wat je eens gaat doen op vakantie/weekendje weg.

Oftewel, ik ga dit niet beantwoorden want afgezien van vraag 1 en 2 (leeftijd en geslacht) zit er niet veel bij wat in de buurt komt van hoe ik kajak/kanovaren beoefen.

Sorry joh, ga echt je huiswerk eerst maar eens doen.

Michiel

michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 02/03/2010 21:08
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
bjorri
gepost door: bjorri op 02/03/10 22:27
En zo wordt het toch nog een verduidelijkend en interessant verhaal.

Denkend over de grootste risico's denk ik aan het volgende rijtje:
Zeekajakken: (on)weer wat zich niet aan voorspelling houdt
Branding varen: andere kajakkers om je heen
Toervaren: jachten, korter dan 15 meter met duitse vlag
Wit water: zelfoverschatting

Dat laatste geldt eigenlijk voor alle diciplines maar naar mijn mening heb je bij wildwater daar eerder mee te maken (ik vaar dus geen ww). Daarnaast is onderkoeling ook een reeel gevaar voor de meeste diciplines denk ik, misschien op zee wel het meeste.

De meeste risico's zijn goed in te schatten en beheersbaar. Ik zie mijn hobby niet als risicosport maar je moet wel je doen en laten afstemmen op je kennis en vaardigheden.
bjorri
gepost door: bjorri op 17/03/10 22:10
Anniepannie88 schreef op 02/03/10 16:52:
Omdat ik merk dat jullie geen terugkoppeling hebben gekregen van andere studenten, zal ik de resulaten volgende week op dit forum plaatsen....

....
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.