Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 20/01/05 11:16
Beter Kanoforummers,

De vele vragen die op het forum verschijnen worden vrijwel allemaal direct lang en uitgebreid beantwoord.
Dat deze vragen gesteld werden is natuurlijk leuk voor het forum, maar een naslagwerk is er nog niet en meestal is het erg veel leesvoer. Dit brengt mij op het idee om deze informatie netjes te verzamelen en onder te brengen in de site als apart onderdeel.

Wat ideetjes van mij van wat zoal interessant zou kunnen zijn om over te schrijven.

- De verschillende disciplines.
- Juiste peddeltechniek.
- Veiligheid bij het kanoen.
- Kano Uitrustig aanschaffen, wat heb je allemaal nodig.
- Kano aanschaffen waar op letten.
- Buitensport verzekeringen (outdoor specifiek).
- Freestyle moves.
- Hoe Eskimoteren.
- Surfen, hoe ?

Wat uniek zou zijn is om film- en fotomateriaal erbij te kunnen plaatsen, te refereren naar goede sites met meer informatie (directe link naar de betreffende pagina).
Zo kunnen we de beginnende en gevorderde kanoer op weg helpen.

Indien je hiervoor leesvoer indient krijg je uiteraard een bronvermelding en behoudt je de rechten op het artikel indien gewenst.

Ik probeer nu eigenlijk met dit tekstje jullie en eigenlijk in het bijzonder Ralf hiervoor te strikken.

Ik zal zelf het technische gedeelte op mij nemen, Het plaatsen van de artikels, en indien het kan en de reistijd te doen zijn wil ik ook wel komen filmen om filmpjes te maken waarin de technieken worden voorgedaan.

Ik hoop van harte dat meer mensen dit idee leuk vinden om uit te voeren om zo iets unieks te kunnen bieden

Kanoforummer

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
spikey
gepost door: spikey op 20/01/05 11:24
Nice!

Nog wat ideetjes:) Boot reviews, er wordt toch regelmatig nieuwe boten getest of tussendoor wat vermeld hoe jullie je eigen boot ervaren. Misschien leuk om dat een specifieke plaats te geven, bijvoorbeeld een apart thread daarvoor aanmaken en in de uitrolmenus (of elders) daarnaar verwijzen (beetje aka boatertalk

Altijd lache: polletjes
(wat is het gemiddelde IQ van de Nederlandse brandingkajakker)

Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 20/01/05 11:32
Eerlijk gezegd is het zo dat de boot reviews die op het vorige kanoforum stonden altijd erg kort waren. Hierdoor kon je ze haast niet serieus nemen.
Ik denk ook dat daarvoor al te veel sites zijn (playak etc)
Een boot moet je toch testen voordat je erin vaart..
We zouden wel kunnen bijhouden wanneer er nieuwe boten uitkomen en deze vermelden, linkje opnemen, fototje opnemen etc.. Gewoon als "nieuws item" ofzo..

Moeten wel oppassen dat het niet teveel afwijkt van algemeen gebruik.. Ik kan bijvoorbeeld zelf niet bijhouden of er nieuwe vlakwater en polo bootjes worden gefabriceerd.
Kanoforummer
Martijn
gepost door: Martijn op 20/01/05 11:45
Alle nieuwe bootjes reviewen is gewoon ondoenlijk...
Natuurlijk niks mis met af en toe een review posten.. maar als je naar vollledigheid streeft zul je per discipline een team moeten hebben wat hier actief mee bezig is..
Komt gewoon veel nieuws op de markt.. en da's maar goed ook
if (!$succeed) {$try++}
spikey
gepost door: spikey op 20/01/05 11:50
Oja das waar ook, in vorige forum waren er maar 2 artikelen ingezonden over boten idd. De reden dat ik er naar vroeg is dat er nu een hoop getest wordt en ervaringen verspreid zijn in verschillende posts/onderwerpen..

Het moet zeker geen streven worden alle nieuwe boten te vermelden en te reviewen maar gewoon een linkje naar een forumonderwerp waar mensen die wat nieuws op het oog komen of iets te zeggen hebben over een boot het daar kwijt kunnen. Puur alleen vanwege overzichtelijkheid:)

spikey heeft dit bericht gewijzigd
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 20/01/05 11:57
Volgens mij moet krusty wel zo iets kunnen bieden..
Een blokje wat naar zijn site linkt met daarin de nieuwste kano's.

Hij vermeld vervolgens wel relevantie links etc..
2x het wiel uitvinden is dus onnodig

Indien er gediscuseerd moet worden over het bootje gewoon een topicje openen of in een algemeen topic erover forummen.

Ennuh martijn ik bedoelde dus niet reviewen maar alleen een vermelding van het nieuwe bootje met linkjes naar sites die er meer over kunnen vertellen
Kanoforummer
Martijn
gepost door: Martijn op 20/01/05 12:05
goed plan..
if (!$succeed) {$try++}
krusty
gepost door: krusty op 20/01/05 14:04
boot reviews zijn idd lastig, maar je bereikt er wel een groot publiek mee (als ze in 't engels zijn).

Ik ben idd bezig met een gedeelte op mijn site daarover. Maar daar ben ik al lang mee bezig en het zal nog wat duren voor 't er is

Maar zie 't wel zitten (die reference artikels op kanoforum), dan kan ik eindelijk eens links in mijn nieuws naar hier vermelden

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
http://xackers.net
(all the news, no crap)
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 20/01/05 14:33
Het is niet de bedoeling dat hier boot reviews komen te staan, maar eerder dus verwijzingen naar derden.

Laten we ons eerst even richten op de plannen die ik eerst schetste. Boot reviews is gewoon te groot om nu meteen mee te beginnen.

Vergelijk het met HOW TO's voor linux (onder de computer nerds onder ons die op dit forum zitten).. Zoiets is er nog niet in het nederlands over kanoen.

Kanoforummer
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 21/01/05 13:15
Stephen,

Ik heb wat tijd over, vind het leuk om e.e.a. uit te zoeken en kan redelijk schrijven (al zeg ik het zelf). Dus geef even aan wat je precies wilt.

Nico
Kanoritus; je zult er maar last van hebben!
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 14/02/05 22:33
Hoi nb01, graag wil ik van je diensten gebruik maken.
Je hebt al toegang tot het ontwikkel forum daarin discussieren verder.

Indien er nog meer mensen zijn die wel 1 en ander kwijt kunnen, geef dat even aan in dit topic, dan geef ik je toegang tot het ontwikkel forum (dit 'secret' forumonderdeel is niet toegankelijk voor iedereen om het gescheiden te houden)

Kanoforummer
Arjan
Ik wil een skippybal!
gepost door: Arjan op 15/02/05 10:26
Als je nou eerst eens alle links bovenaan het forum fixt (met name de zoek-functie)

(NOFI)
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 15/02/05 10:31
In de nieuwe versie zit die er al in, maar voordat ik die online ga zetten wil ik eerst wat basis content

Wat handig zou zijn en ik nog niet over beschik.

- Kanowinkels per regio in nederland / belgie
- Kanoverenigingen per regio in nederland / belgie
- Kanoverhuur bedrijven per regio in nederland / belgie

Kanoforummer
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 15/02/05 10:41
weinkels niet zo moeilijk
outdoour in rodam, freiesland
bloem
felix oudewetering
van rij schagen
j v daalen friesland
freetime pleasure boats
kajan en kanowereld

misschien dat wato in kampen nog bestaat
als er verder nog een kano in een winkel ligt zou me dat verbazen en dat is eigenlijk vrij triest. maar ja

verenigingen kan je wel ergens rippen nkb/kanopag/zapp ellende tkbn

verhuur volgens minj ook ,mmaar dat interesseeerd mij echt geen donder. mara de rest van nederland die geen kanio heeft waarschijnlik wel weer

tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 15/02/05 17:57
Stephen schreef op 15/02/2005 10:31:
In de nieuwe versie zit die er al in, maar voordat ik die online ga zetten wil ik eerst wat basis content

Wat handig zou zijn en ik nog niet over beschik.

- Kanowinkels per regio in nederland / belgie
- Kanoverenigingen per regio in nederland / belgie
- Kanoverhuur bedrijven per regio in nederland / belgie

Nog niet per regio, maar wel per land:

http://www.canoe-dreams.com/english/rentals.php3

HTH

Wilko
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 15/02/05 19:08
Een briljante opzet van riviereninfo is m.i. te vinden op http://www.eauxvives.org/rivieres/. Hierin houden lokale enthousiastelingen de waterstanden bij, beschrijven de rivier en vermelden eventuele moeilijke punten. Nadeel, het is wel in frans.

Er bestaat overigens ook een franse versie van de DKV. Helaas heb ik alleen een misdruk in handen gehad. Maar binnenkort probeer ik het nogmaals.
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 15/02/05 19:19
Toevoeging van kanobanen in Frankrijk:

http://www.ffck.org/pratiquer/choix_eev.html

Groetjes,

Nico
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.