Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
amigob
bekeerd ;-)
gepost door: amigob op 27/03/10 17:31
Net maar en nieuwe boot gekocht want de Fly begon toch echt te klein te worden. En ik verwacht niet dat er op kort termijn echt veel af gaat van de 100+ kg. Ben wel weer bezig om onder de 100 te komen.

Ik had mijn oog al laten val op de Z-one ( dank Michiel ). Het was alleen moeilijk om te kiezen tussen de M en de L. uit eindelijk toch maar de L gekozen, Heb hem even getest bij AB, wat mij op viel, is dat deze veel sneller draait dan de Fly en sneller loopt. Twee hele goede ingrediënten. achter vond ik hem toch wel iets te veel volume hebben. Heb dus net het zitje in stand naar achter gezet, nu alleen nog een keer testen. Voor Hemelvaart :-). er is genoeg ruimte om met iets gestrekte benen te varen door wat schuim aan de zijkanten te doen, ik heb dat nodig omdat ik anders last krijg van mijn knieën.

Hier onder wat foto's om de verschillen te zie.

Na Hemelvaart volgt meer.

Bart,

amigob heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 27/03/2010 17:35

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 27/03/10 21:54
amigob schreef op 27/03/10 17:31:
nu alleen nog een keer testen. Voor Hemelvaart :-).

Het is wel een beetje een lompe schuit zoals hij nu langs de fly op de foto staat, in het foldertje vond ik hem er heel anders uitzien . Volgende week kamperen langs de Perlbach, ik heb alleen een voorgevoel dat er weinig water gaat staan (peilschaal rur staat nu op 33 cm).

Anders bij de pyranha in de efteling of bij de waal in nijmegen? Dat moet ook nog eens goed staan komende tijd:
http://www.actuelewaterdata.nl/data/result/target445.html
Manos esto var a lastimar
amigob
bekeerd ;-)
gepost door: amigob op 27/03/10 22:35
Als je hem in het echt ziet is hij nog groter:-), maar de M en S zijn een stuk kleiner. Het volume is veel beter om de kuip heen gepositioneerd, waardoor je bij het ondersnijden boven water blijft ( dit gaat niet meer op vlakwater). De Fly verdwijnt tot bijna aan de schouders onder water. Ik heb nu gewoon een kano waar ik weer dik wild water mee kan varen ( was een gemis).

Bart,
prijon for life
gepost door: prijon for life op 29/03/10 20:49
Gaat de Fly het veld ruimen,of is deze al weg,of gaatie niet weg ?
Groeten GJ
amigob
bekeerd ;-)
gepost door: amigob op 29/03/10 22:18
Ja, hij gaat de deur uit. Maar hij is al verkocht aan mijn broer.

Bart,

amigob
bekeerd ;-)
gepost door: amigob op 10/05/10 19:15
even een update uit entrevaux. Leker het klofje boven het stuwmeer op de verdon met veel water, gevaren met de Z-one. kort gezegd, zeer stabiel, draait lekker surft lekker. Maar vind hem voor mijn 105 kg toch net iets te groot. Maar het kan natuur zo zijn dat de M niet deze eigenschappen niet heeft met mijn gewicht.

amigob heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 10/05/2010 19:32
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 10/05/10 23:25
amigob schreef op 27/03/10 17:31:
....... Twee hele goede ingrediënten. achter vond ik hem toch wel iets te veel volume hebben. Heb dus net het zitje in stand naar achter gezet, nu alleen nog een keer testen. ........

Hoi AmigoB. Entrevaux is lekker relaxed he? Wij zijn er net van terug gekomen en hebben erg goede waterstanden gehad. (zie ook onze verslagen op de webstek van de batavier)

Maar ik denk toch dat je beter je zitje zoveel mogelijk naar VOREN kan plaatsen. Op dik water zoals je nu op de Var en andere rivieren in die regio hebt wordt het gedrag van je boot een stuk beter. Veel minder achterover loopen als je een vervalletje afgaat of tegen een rotsje opbotst. En je keerwaters invaren gaat een stuk beter.

Hopelijk heb je een leuke week en sta je niet teveel in de modder.

Groet

Bart
Bart Pijpers
amigob
bekeerd ;-)
gepost door: amigob op 18/05/10 20:53
wij hadden jullie plek overgenomen, we hebben geen lekker weer gehad
s'ochtens zon en na 12 uur regen, ongeveer iedere dag.

Zo zag mijn tent er aan de eind van de week it :-)

Ik moet zeggen dat ik het zitje lekker laat zitten waar het zit, vind hem zo lekker varen en happen doet hij amper in vergelijking met de Fly

Ligt ook lekker vlak zo. ik moet zeggen dat dit een zeer lekker boot is, ik heb er van genoten. Zelfs surfen op kleine golfjes wat met mijn ander boten niet lukt omdat ik gewoon te zwaar was, gaat nu perfect

image not available

Heb alleen in een wals iets raars mee gemaakt, dat ik hem niet stroom afwaarts gekanteld kreeg en langzaam stroom opwaarts kantelde. Heb het niet nog een keer kunnen testen door gebrek aan een mooi wals :-).

Maar de esteron en de Vesubie waren zeker de moeite waard. We hadden alleen een probleem op de Vesubie, we konden niet de instap plaats vinden boven de laatste kloof. Instap plaats zou hier ergens moeten zijn,
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&t=h&ll=43.91479,7.267714&spn=0.010078,0.023346&z=16
Maar we konden nergens bij de rivier komen. Weet iemand waar de instap plaats is ?
We zijn toen maar een klein stukje stroom afwaarts gereden waar we wel bij de rivier konden komen.

Bart,
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 18/05/10 22:50
Ja, ik weet inmiddels waar de instapplek is

" Der Einstieg erfolgt auf dem Gelände des Kraftwerkes in St. Jean de la Riviere. Hierzu müssen die Boote leider über das Tor (> N 43° 54' 43'', E 07° 15' 45'') der Zufahrt zum Kraftwerksgelände gehoben werden. Von hier aus geht´s dann eine kurze steile Böschung zum Fluss hinunter "

http://www.kajaktour.de/vesubie.htm

Of hier ook zo te zien:
http://farm4.static.flickr.com/3555/3419047836_35825dcac9_b.jpg

roosmcd heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 18/05/2010 22:52
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
gepost door: Bart Pijpers op 18/05/10 23:29
[message=]

Maar de esteron en de Vesubie waren zeker de moeite waard. We hadden alleen een probleem op de Vesubie, we konden niet de instap plaats vinden boven de laatste kloof. Instap plaats zou hier ergens moeten zijn,
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&t=h&ll=43.91479,7.267714&spn=0.010078,0.023346&z=16
Maar we konden nergens bij de rivier komen. Weet iemand waar de instap plaats is ?
We zijn toen maar een klein stukje stroom afwaarts gereden waar we wel bij de rivier konden komen.

Bart,

Welk traject hebben jullie gevaren? Op de Vesubie zijn meerdere trajecten met verschillende moeilijkheden te bevaren. Wij zijn met een kleine groep vrij ver omhoog ingestapt net onder de bovenste EDF centrale.(coördinaten 43.936064,7.272015 ) Daar hadden ze zelfs een Via Ferrata aangelegd om bij het instappunt te komen.

De andere groep moest via een smal geitenpad de kano's een heel eind omlaag krabbelen. (coördinaten 43.919111,7.264714 ) zie site Batavier verslag alpenweek

Bart Pijpers heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 18/05/2010 23:36
Bart Pijpers
roosmcd
Gennepermolen
gepost door: roosmcd op 19/05/10 19:45
Bart Pijpers schreef op 18/05/10 23:29
Welk traject hebben jullie gevaren?

Andere Bart
we konden niet de instap plaats vinden boven de laatste kloof. Instap plaats zou hier ergens moeten zijn,
Maar we konden nergens bij de rivier komen.

Het stuk direct onder de laatste kloof dus, na St. Jean de-la-Riviere.
amigob
bekeerd ;-)
gepost door: amigob op 31/12/11 17:09
Nou ben dus nu wel echt 23 kilo ( weeg nu rond de 85 kilo ) af gevallen en de Z one L is nu toch echt te groot geworden. Hij is mij zo goed bevallen dat ik een maatje kleiner ga halen. Hoop dat ze de geel/oranje op voorraad hebben.

Bart,
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.