|
|
gepost door: Wilko op 24/01/05 22:36 |
|
 |
wsvanrijn schreef op 24/01/2005 14:19:
Kijk ook eens naar de Super Ez van Wave Sport. Bij Vloed varen er al 2 (vooral lange/forse) kajakkers in, die eigenlijk nergens anders in pasten. Super Ez heeft ruimte en is toch een allround en freestyle bootje waar je van alles mee kunt doen. Daarnaast is de nieuwste, grotere RAD 195 van Bliss-stick waarschijnlijk ook een leuke (wel meer freestyle kajak)voor langere en forser gebouwde kajakkers.
(Testvaren beide mogelijk bij Vloed)
Gr, Wendy.
Wendy, ik heb ook in die Super EZ gevaren, en die heeft inderdaad een zee van beenruimte. Het probleem is dan ook meteen dat ķe wel even een flinke hoop meer volume heeft dan de FlipStick.
Wat ik zelf ook een nadeel vind is de prijs...
Nico, die dijbeensteunen zijn er heel gemakkelijk uit te halen, het probleem is dan echter dat je met je knieschijf makkelijk tussen de plastic randen geperst wordt.
Ik heb een middag in een Flipstick zonder voetensteun en zonder dijbeensteunen gevaren, voor ik mijn eigen boot heb gekocht waar ik die onderdelen ook meteen uit heb gesloopt. Na de stukken schuim is hij comfortabel en voor mij in ieder geval ruim genoeg. Wat ik ook belangrijk vind is dat dit een bootje is dat makkelijk rond te gooien is, dit i.t.t. tot die SuperEZ.
De nieuwe grotere RAD is zeker ook een leuke speelboot. Net zo makkelijk vertikaal te zetten, maar wel nog iets langzamer dan de Flipstick. Ik heb zijn kleinere broertje (185) in Slovenie uitgeprobeerd, en was daar op zich aardig over te spreken (zeker in een dikke wals was hij erg leuk), alleen was hij door mijn beenlengte niet makkelijk te trimmen.
Wilko
http://wilko.webzone.ru |
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|