Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
tom209
gepost door: tom209 op 09/05/10 00:42
Hallo,

Ik zoek een tour kajak voor vlakwater. Ik ben een beginner, maar wil graag een kajak die lang meegaat. 2e hands of nieuw, maakt niet uit, als de prijs maar onder de 300 euro blijft. Graag advies wat voor kajak, ik denk zelf een toerkajak vlakwater. Graag advies waar ik deze kajaks kan kopen, welke sites? Woon zelf in de buurt van Purmerend.

Al het advies is welkom!

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
joskelove
muhahahaha
gepost door: joskelove op 09/05/10 05:38
ik weet eerlijk gezegd niet waar purmerend ligt, maar de besre winkels voor kajaks zijn Arjan Bloem in Wormer, of Kanoshop in Amsterdam. maar daar moet je al eens geluk hebben om een tweedehands onder de 300 euro te vinden. kijk anders een op marktplaats of kanomarkt.
michielv
kanojogger @ www.start2paddle.nl
gepost door: michielv op 09/05/10 09:32
Die Struer was geen boot voor jou geweest.

Een boot voor onder de 300 euro? Moet zonder probleem aan te komen zijn. Maar laat eerst eens weten voor welke maat/gewichtsklasse je iets zoekt? Hoe groot mag de boot ongeveer zijn, heb je opslag enz?

Het beste is om lid te worden van een club: dan kun je verenigingsmateriaal uitproberen en heb je meteen mensen om je heen om het vak te leren, samen mee te gaan varen enz.

@Joske: google maps is your friend

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
prijon for life
gepost door: prijon for life op 09/05/10 09:35
Hallo Tom,mijn advies;bezuinigig niet op de lengte van de kajak.Polythyleen is erg sterk en kan tegen een stootje.Onder de 300 euro is er genoeg te koop,mocht ie niet bevallen ,heb je nog geen wereldbedrag verspeelt.Zelfs voor 100euro zie ik nog wel eens een beginner voorbij gaan wat enorm geschikt is voor vlakwater.Helaas is mijn garage
bommetjevol.Erg handig is al er een bijpassend spatzeiltje bij zit en een sterke peddel.
Veel vaarplezier
prijon for life
gepost door: prijon for life op 09/05/10 09:43
Een K1 is ook leuk Michiel,maar waar blijft dat mooie weer(30graden)!!!!!
Tis nog geen zwemweer
tom209
gepost door: tom209 op 09/05/10 11:33
Ik weeg rond de 65 kilo en ben 1,80 m lang. Purmerend ligt in de buurt van a'dam. mijn woonplaarts ligt aan het water. Ik heb een garage, waar nog plek is, maar ik zoek geen lange kano.
tom209
gepost door: tom209 op 09/05/10 11:38
http://www.kanokoopjes.nl/index.php?ac=kano_view&id=2978

zoiets?
prijon for life
gepost door: prijon for life op 09/05/10 14:57
Tja,dat kan,maar of je daar nou lekker mee kan varen(?)Ik zou 'm nog niet voor niks willen hebben.Maar geloof me(klinkt als een betweter),als je een kajak zoekt voor vlakwater,koop dan een kajak die goede vaareigenschappen heeft op groot/vlakwater.
Een kleine kajak van 2.25m. is handiger in de garage en handzamer met vervoer,maar als deze niet vooruit te branden is op het water, heb je snel je bootje in de wilgen hangen.
prijon for life
gepost door: prijon for life op 09/05/10 15:48
Nog even dit.In Alkmaar zit (de grootste)kanovereniging.Deze hebben vaak kajaks te koop voor een nette prijs.Ga daar eens kijken,je kunt zo naar huis varen
Op dit moment hebben veel verenigingen opruiming.Bedenk wel,oud is niks mis mee.Een kajak van 30 jaar oud kan perfecte vaareigenschappen hebben.
hallogeert
gepost door: hallogeert op 09/05/10 17:03
een heerlijke vlakwater boot : de kajett of een brandaris

beide zijn echte vlakwater toerboten die je rond de 300 euro toch moet kunnen kopen.

suc6 geert
tom209
gepost door: tom209 op 09/05/10 18:09
Bedankt voor de reacties, ik ga hier zeker mee aan de slag!

michielv
gepost door: michielv op 09/05/10 20:42
Zeker is het nog niet 100% maar als een andere aankoop (of ruil meer) doorgaat heb ik over niet al te lange tijd een mooie Stipyaks Kajett in de aanbieding. Voor nog lang geen 300 euro (rond de helft denk ik, inclusief origineel spatzeil. Heb je nog budget voor een peddel en dat soort zaken).

tom209
gepost door: tom209 op 09/05/10 21:17
Kunt u hiervan een foto sturen? Is dit een kajak om goed op vlakwater te varen?
Waar zou ik deze dan kunnen ophalen? Ik heb geen haast met een kano, ik hoor het!

Thanks
tom209
gepost door: tom209 op 09/05/10 21:19
Rond de 150 E zou inderdaad een mooi budget zijn voor een kajak.
michielv
gepost door: michielv op 11/05/10 10:35
@foto: ik zal eens voor je kijken
@vlakwater: het is een echte vlakwaterboot. Google is your friend
@ophalen: in de buurt van Rotterdam.

Maar wacht eerst even af of die ruil doorgaat, ik heb mijn bedenkingen en totnogtoe niets gehoord van het voorstel. Als het niet doorgaat hou ik de Kajet want dan heb ik hem nog nodig.
michielv
gepost door: michielv op 16/05/10 09:12
@Tom209: de ruil gaat niet door maar ik ben er ook nog niet over uit wat ik doe met de Kajett. Kijk anders eens hier: http://link.marktplaats.nl/347542521

Ga niet te gek veel bieden, dan mag je mijne nl. altijd kopen

Edit: ik zou even vragen om foto's van de onderkant. Er wordt nl. wel een beetje veel de term "verweerd" gebruikt. Een goed opgeslagen boot van die leeftijd is niet verweerd. Zeker een Stipyaks niet, die dingen zijn gemaakt alsof ze een nucleaire oorlog moeten overleven (kunnen ze ook volgens mij).

michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 16/05/2010 09:15
hallogeert
gepost door: hallogeert op 16/05/10 18:57
ik klik op de link : dat lijkt mijn kajett wel.
ik heb er alleen een grote walrus achter op zitten !
ik blijf erbij , op vlakwater is het een van de fijnste boten .(bijna iedereen van onze club heeft er wel eentje)

geert
1w@n
gepost door: 1w@n op 18/05/10 16:19
Dag tom209,

Ik zou zeggen: kom 's langs bij KV Edam. Vooral op de donderdagavonden is er volk. Meerdere kayaks om te proberen en genoeg mensen om adviezen in te winnen. Verder sluit ik mij aan bij Joskelove: Arjen Bloem.

- Iwan -

1w@n heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 18/05/2010 16:20
Smitty
gepost door: Smitty op 19/05/10 10:53
Hallo tom209,

Bij KV De Windhappers in Den Haag liggen twee Stip-Yak Kajett's te koop.
Zo te zien zitten de prijzen redelijk in de buurt van jouw budget.

Kijk op www.windhappers.nl en dan bij de tab Kano's te Koop?
Succes en misschien tot daar

Maarten

Smitty heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 19/05/2010 10:53
BobbyKayaker
gepost door: BobbyKayaker op 19/05/10 19:31
@joskelove: ik dacht dat de kanoshop in bergschenhoek lag i.p.v in amsterdam
michielv
gepost door: michielv op 19/05/10 22:40
Smitty schreef op 19/05/10 10:53:
Hallo tom209,

Bij KV De Windhappers in Den Haag liggen twee Stip-Yak Kajett's te koop.
Zo te zien zitten de prijzen redelijk in de buurt van jouw budget.

Kijk op www.windhappers.nl en dan bij de tab Kano's te Koop?
Succes en misschien tot daar

Maarten

350 euro voor een Kajett? Dan mag je de mijne zo meenemen, doe ik er nog een mooie lendal peddel bij ook. En in de mijne zit een waterdicht compartiment met Valley deksel, geen luchtzak

Maar dat zou ik er niet met droge ogen voor durven vragen eigenlijk....
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2013 Kanoforum.