Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 16/05/10 18:05
Laat maar zitten.

Nico B heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 17/05/2010 07:49
Kanoritus; je zult er maar last van hebben!

Reacties (1 van 1 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 17/05/10 12:23
Wat was er Nico ??
Kanoforummer
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 17/05/10 12:45
Ik was een zeer interessant stuk aan het lezen over 2 Zwitsers die de Rijn afwilden racen. Plots was het weg. Ik vroeg me af waarom. Het is jouw forum met jouw regels. Het is mij niet duidelijk wat hier mis mee was.
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 17/05/10 14:13
He Nico,

Geen probleem. Zal het uitleggen

Ik heb het stuk weggehaald omdat ze het op zijn minst in het Engels hadden kunnen neerzetten. Dan had ik kunnen lezen waarover het ging en wellicht kunnen beoordelen dat het geen reclame was. Echter, veelal zijn dit soort posts gedaan door mensen die op deze manier hen website promoten en daarna nooit meer terug komen. Ik vind dat dan slechts vervuiling van het forum.

Mocht iemand die hier veel post / behulpzaam reageert aan andere forumgebruikers een keer een evenement promoten (zonder hierbij overrated sponsoren te benoemen) dan zal ik dit heus geen ramp vinden.

Groeten,

Stephen
Kanoforummer
corkayak
gepost door: corkayak op 17/05/10 16:15
@Stepen : was het verhaal in het Zwitsers ? Dan kan ik jouw probleem begrijpen, het is een lastig taaltje. Ik had ski's gehuurd, zegt die verhuurder bij weggaan : Hals- und Beinbruch. Dat wilde ik juist vermijden
Kom ik bij de skilift, zegt die man Gruss Gott ! Ik dacht dat m'n laatste uur geslagen had.
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 17/05/10 18:36
Ieder z'n blinde vlek; bij jou gaat Duits er niet in. Zelf heb ik moeite met Frans. Op zich was het een mooi verhaal over een prestatietocht over de Rijn met een goed doel, dacht ik. Een vergelijkbare tocht over de Maas is hier wel eens ter sprake gekomen. Ik heb nou eenmaal een zwak voor dit soort ondernemingen. Avontuur om de hoek, zeg maar.

Dank voor je reactie,
Nico

Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 17/05/10 20:13
Frans en Duits is allebei behoorlijk beroerd :-)
Maar op een Nederlands forum kan je toch op zijn minst de moeite nemen om in het Engels te communiceren, of is dat zo moeilijk ?
Duitsers en Fransen praten in Nederland ook Duits en Frans, terwijl wij in hun land wel de moeite nemen om in hun taal spreken, ook al gaat me dat niet altijd even goed af :-). In dat geval doe ik nog een poging in het Engels, iets wat me toch redelijk lukt :-).

Anyway, ze mogen nog een poging doen hoor, maar zoals ik zei, ze komen waarschijnlijk nooit meer op deze site...
Kanoforummer
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 18/05/10 09:13
Stephen schreef op 17/05/10 20:13:
Frans en Duits is allebei behoorlijk beroerd :-)

Voor Frans moet je ook niet bij mij zijn maar mijn Duits is goed dus daar heb ik nooit zo'n moeite mee.

Eventueel, als er ooit nog eens iets wat mogelijk interessant is in het Duits langs komt wil ik het best vertalen.

Misschien is het een idee om in de forum regels op te nemen dat wanneer iemand in een andere taal als Nederlands of Engels wil posten dit eerst even afgestemd moet worden met de admins? Dan kan een stukje even vertaald worden ofzo?

Overigens ben ik het wel met Stephen eens dat je op zijn minst kunt proberen Engels oid te gebruiken, als Nederlands niet lukt.
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Bartw
gepost door: Bartw op 06/06/10 11:18
Misschien is dit een optie?

http://www.mijnwoordenboek.nl/babel-vertaal.php

corkayak
gepost door: corkayak op 06/06/10 13:40
Of dit computervertalen een optie is ? Meestal vind ik de tekst die er uit komt tenenkrommend slecht. Ik heb zo maar twee teksten van kayak-sites geplukt, eerst de Engelse :

Writer KIRA SALAK's aim was audacious: To paddle nearly 600 miles [966 kilometers] down the Niger River, a hazardous journey, inspired by legendary Scottish explorer Mungo Park, that no person had ever completed solo. She was slightly crazy, people thought; highly determined, she knew; and completely alone: in a little red boat, en route to Timbuktu.
In the beginning, all my journeys feel at best ludicrous, at worst insane. This one is no exception. The idea is to paddle nearly 600 miles [966 kilometers] on the Niger River in a kayak, alone, from the town of Old Ségou to Timbuktu.

Schrijver KIRA Salak's doel was gewaagd: te peddelen bijna 600 mijl [966 kilometers] vaststelling van de Niger-rivier, een gevaarlijke reis, geïnspireerd door de legendarische Schotse ontdekkingsreiziger Mungo Park, dat niemand ooit had solo afgerond. Ze was een beetje gek, mensen dachten; sterk bepaald, zo wist ze, en helemaal alleen: in een kleine rode boot, op weg naar Timboektoe.
In het begin, al mijn reizen voel aan de beste belachelijk, het slechtste geval gek. Dit is geen uitzondering. Het idee is om te peddelen bijna 600 mijl [966 kilometers] op de rivier de Niger in een kajak, alleen, uit de stad van de oude S? Gou naar Timboektoe.

Gaat het Duits beter ?

Berichte vom Salzwasser, ruhige See, brausende und turbulente See - sanftes gleiten, stürmisches auf und ab in wogenden Wellen, festes Land unter dem Kiel, Kenterungen, freundlich aufgenommen, fast beschlagnahmt, millitärische Abtransporte – teilweise Leid und Todesangst aber auch jede menge Freude und Freiheit und Stolz es geschafft zu haben.
Verslagen van het zoute water, de kalme zee, brullen en woelige zee - glijden, st? Opwekken vriendelijke en neer deinende golven in, sterk land onder de kiel, kapseizen, geregistreerd, bijna in beslag genomen millit? Samenvatting deportaties? heb wat pijn en doodsangst, maar ook veel vreugde en vrijheid, en trots gemaakt is.

Als iemand een betere vertaal-site weet hoor ik het graag, slechtere heb ik zelf al gevonden

c or kayak
asscObra
dirtyharrytattoos.com
gepost door: asscObra op 07/06/10 10:52
dus omdat stephen slecht duits spreekt , moeten we alles wat duitstalig is maar verwijderen van dit forum? beetje knullig? zolang t geen commercieel belang is zijn toch alle, ook duitse, kayakkers welkom op dit forum. en duits... plus minus 50 jaar geleden sprak half nederland duits... niet om te fokken, just my humble opinion (nur mein niedrige meinung)
www.de-batavier.nl www.nirjhara.tk
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 07/06/10 20:14
Zeg ik ergens dat ze niet welkom zijn...
Kanoforummer
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.