michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 21/07/10 07:11 |
|
 |
NOORDEREILAND X-PRIZE
Zondag 25 juli om 17.00 wordt voor de eerste keer de NOORDEREILAND X-PRIZE georganiseerd op de Nieuwe Maas in Rotterdam.
Er worden drie ronden gevaren van ca. 3 kilometer rond het Noordereiland. Door de sterke stroming op sommige punten en golven van de vele rijnaken is het parcours erg gevarieerd.
De wedstrijd kent geen verschillende categorieën, slechts 1 motto:
1 Kanoër, 1 Boot, 1 Peddel, 1 Winnaar.
K1, Surfski, Afvaartboot, Zeekano, Tourboot, etc. Alle typen 1-persoonskano’s mogen meestrijden om de Cheque van €200 en de eeuwige roem.
Schrijf je in via: rcc@kanorotterdam.nl
Ondanks de aanwezigheid van de reddingsbrigade met een aantal boten is het dragen van een zwemvest verplicht .
Inschrijfgeld €15.
Deze wedstrijd wordt georganiseerd door stichting Aquarius in samenwerking met de Rotterdamsche Cano Club.
Aansluitend aan deze kanowedstrijd zal voor de derde keer de zwemwedstrijd "Rondje Noordereiland" plaatsvinden (www.rondjenoordereiland.nl). Kanoverenigingen RCC en Neverdry begeleiden de zwemmers tijdens hun wedstrijd.
Deelnemers aan de kanowedstrijd worden van harte uitgenodigd om ook de zwemmers vanuit de kano te begeleiden. De zwemmers starten om ca 18.30 en doen gemiddeld een uurtje over de race. Laat het weten in je aanmelding of je ook wil helpen met het begeleiden.
Tot ziens in Rotterdam!
Met sportieve groet,
Mark Voogd
Edit: laatste programma details:
Hieronder nog wat info voor last-minute deelnemers:
Zondag zal voor de eerste keer de Noordereiland Kano Cup gehouden worden. De meeste deelnemers doen aansluitend mee als begeleider van de zwemmers.
Deelname kost €15,-.
Zwemvest verplicht.
Als je nog deel wil nemen als kanobegeleider van de zwemwedstrijd, laat het me weten want er is nog plaats. De kayaks liggen klaar bij de City Marina, dus geen gesjouw met de boten over Oostplein dit jaar. Zorg dat je om 18.00 aanwezig bent voor de briefing in de City Marina ( Rijksboom 90, 3071 AX Rotterdam).
Het programma is als volgt:
15.00 Verzamelen RCC, opladen boten (voor RCC leden en liefhebbers van boten opbinden:-) )
16.30 Briefing wedstrijdvaarders City Marina en sluiting inschrijving
17.00 Start Noordereiland Kano Cup. (3 ronden Noordereiland)
17.45-18.15 Finish kanowedstrijd
18.00 Briefing kanobegeleiders van de zwemwedstrijd
18.05 Start Invalide zwemwedstrijd. Begeleid door Iede en Chris
18.30 Start zwemwedstrijd Rondje Noordereiland
Groeten en wellicht tot vanmiddag!
Stephen heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 25/07/2010 12:14 |
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 21/07/10 17:45 |
|
 |
Ik had nog zitten nadenken om mee te gaan doen met de zwemwedstrijd (dat is maar 1 rondje), maar zo'n kanowedstrijd is ook wel leuk. En zondag heb ik nog vrij, dus ik schrijf me wel in. Wel jammer dat je niet met een C2 mag meedoen, daar heb ik nu net afgelopen weekend mee geoefend...
Mocht er nog iemand vervoer zoeken, meerijden kan dan vanuit ergens op de route Eindhoven/Amsterdam. |
 |
| Manos esto var a lastimar |
|
Bart Pijpers
www.de-batavier.nl
|
gepost door: Bart Pijpers op 21/07/10 18:09 |
|
 |
Ai,
Beetje kort dag om nog mee te doen, maar het klinkt wel erg leuk.
Enjoy! |
 |
| Bart Pijpers |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 21/07/10 20:11 |
|
 |
Ja, helaas kwam dit pas laat in mijn mailbox en ik was toen ook nog op vakantie. Maar goed, in ieder geval 1 zieltje gewonnen
@Michiel: in wat voor boot ga je varen? Ik neem de Kajett denk ik, stabiel, snel, leuk in de golven van de boten die er gegarandeerd varen.
Nog meer liefhebbers? Het wordt vast leuk
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 21/07/10 20:54 |
|
 |
Tsja, ik heb eigenlijk alleen maar een slalomkano dus dat zal het wel worden. Speelbootje lijkt me geen goed idee.
Maar ik neem aan dat er ook meer informatie komt over hoe en wat precies? Plaats van vertrek en of je daar met de auto naartoe kunt komen? |
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 22/07/10 06:35 |
|
 |
roosmcd schreef op 21/07/10 20:54:
Tsja, ik heb eigenlijk alleen maar een slalomkano dus dat zal het wel worden. Speelbootje lijkt me geen goed idee.
Maar ik neem aan dat er ook meer informatie komt over hoe en wat precies? Plaats van vertrek en of je daar met de auto naartoe kunt komen?
Helaas weet ik zelf ook nog niet veel en ik heb ook nog niets gehoord.
Parkeren is wel een dure en lastige hobby in Rotterdam, we kunnen iets afspreken om een stukje samen te rijden? Bij mij voor de deur is plek zat en het is natuurlijk gratis. Zwemmers kunnen makkelijk met OV reizen maar met een boot van een paar meter stap je niet zo makkelijk in de metro.
Als je een snellere boot kunt lenen dan een slalom boot zou ik dat proberen. Misschien heeft iemand een afvaartbootje oid? Of ook een Kajett? Ik zal eens voor je rondkijken bij RCC, wie weet is er een clubboot die je mag gebruiken.
|
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 22/07/10 17:58 |
|
 |
michielv schreef op 22/07/10 06:35:
Helaas weet ik zelf ook nog niet veel en ik heb ook nog niets gehoord.
Gisteren een aanmeldingsmail gestuurd maar nog geen reactie op ontvangen.
Parkeren is wel een dure en lastige hobby in Rotterdam, we kunnen iets afspreken om een stukje samen te rijden? Bij mij voor de deur is plek zat en het is natuurlijk gratis. Zwemmers kunnen makkelijk met OV reizen maar met een boot van een paar meter stap je niet zo makkelijk in de metro.
Ja, de goede oude tijd dat je nog gewoon met je boot in de trein/tram/bus ging. De truc is om gewoon in te stappen en je van de domme te houden (" staat dat ergens in de vervoersvoorwaarden dat je geen kano's mee mag nemen?"). Mijn boot is 3.60m lang, dat zou waarschijnlijk nog net kunnen .
Als je een snellere boot kunt lenen dan een slalom boot zou ik dat proberen. Misschien heeft iemand een afvaartbootje oid? Of ook een Kajett? Ik zal eens voor je rondkijken bij RCC, wie weet is er een clubboot die je mag gebruiken.
Ik denk toch niet dat ik ga winnen, dus de snelheid is niet zo'n probleem. Ik kijk wel even wat ik doe, mocht je nog wat beters bij de RCC kunnen regelen dan houd ik me aanbevolen. |
 |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 23/07/10 12:13 |
|
 |
@ roos mcd mail verstuurd , Kom maar iets halen. Ik ben helaas in Friesland aan het werk anders deed ik mee.
Ik zie de verslagen wel.
|
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 23/07/10 20:13 |
|
 |
@Lennart: reuze! Dat scheelt mij weer neuzen bij RCC
Edit: ik ga rechtstreeks vanaf huis denk ik, mijn boot ligt toch thuis en ik heb eerst nog een verjaardagsfeest.
En voor degenen die hun mail nog niet gelezen hadden, het programma van zondag:
Beste Allemaal,
Zondag zal voor de eerste keer de Noordereiland Kano Cup gehouden worden. De meeste deelnemers doen aansluitend mee als begeleider van de zwemmers.
Als je nog deel wil nemen als kanobegeleider van de zwemwedstrijd, laat het me weten want er is nog plaats. De kayaks liggen klaar bij de City Marina, dus geen gesjouw met de boten over Oostplein dit jaar. Zorg dat je om 18.00 aanwezig bent voor de briefing in de City Marina ( Rijksboom 90, 3071 AX Rotterdam).
15.00 Verzamelen RCC, opladen boten
16.30 Briefing wedstrijdvaarders City Marina
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag.
Tot zondag!
Met sportieve groet,
Mark Voogd
michielv heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 23/07/2010 20:14 |
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 23/07/10 23:09 |
|
 |
@Lennart: dankjewel, zal morgenochtend even opbellen.
@MichielV: Ik heb dus nog geen bevestiging ontvangen. |
 |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 24/07/10 10:41 |
|
 |
@Michiel: mocht je niet via RCC reizen,
Op het Noordereiland kun je gratis parkeren.
Ik zal nog even navragen voor je of jouw inschrijving binnen is.
|
 |
|
|
|
gepost door: Stephen op 25/07/10 12:13 |
|
 |
Overgenomen uit nieuw onderwerp die verwijderd is:
----
Op de valreep hebben we de naam nog even veranderd. Verder geen wijzigingen meer.
Hieronder nog wat info voor last-minute deelnemers:
Deelname kost €15,-.
Zwemvest verplicht.
15.00 Verzamelen RCC, opladen boten (voor RCC leden en liefhebbers van boten opbinden:-) )
16.30 Briefing wedstrijdvaarders City Marina en sluiting inschrijving
Groeten en wellicht tot vanmiddag!
Mark |
 |
| Kanoforummer |
|
|
|
gepost door: Stephen op 25/07/10 12:15 |
|
 |
Bericht van MarkV:
Wil je proefvaren in het nieuwste model zeekajak: de XP18 van Point 65
Supersnel, stabiel en super design.
Maak een proefvaart op 25 juli tijdens de Noordereiland Kano Cup. |
 |
| Kanoforummer |
|
michielv
|
gepost door: michielv op 25/07/10 12:44 |
|
 |
Stephen schreef op 25/07/10 12:15:
Bericht van MarkV:
Wil je proefvaren in het nieuwste model zeekajak: de XP18 van Point 65
Supersnel, stabiel en super design.
Maak een proefvaart op 25 juli tijdens de Noordereiland Kano Cup.
Hoe lang die boot nog bij RCC ligt weet ik niet maar als het lukt om vandaag te komen en je wilt hem toch eens proberen: op woensdagavond is het clubavond en een afspraak is zo gemaakt
BTW: door een vervelende blessure (rechterpink) kan ik vandaag niet meedoen . Met wat mazzel wel heel even proefvaren in de Elio Albatroz van Ben
|
 |
|
|
|
gepost door: roosmcd op 26/07/10 19:34 |
|
 |
Leuke dag gisteren, beetje rondpeddelen in Rotterdam. Via Lennart dus een zeekayak geleend, Tempest 170. Ik heb mij door de andere zee-kayakers die er tijdens het begeleiden van de zwemmers laten vertellen dat dit een snelle boot was, maar helaas helpt dat niet echt in een wedstrijd met alleen maar surfski's.... Ik ben tijdens de wedstrijd maar na 2 rondjes afgehaakt, daarna toch nog wel een extra rondje gedaan met de zwemmers. Toch gefinished dus 
En nog een plaatje gevonden waar ik ook op sta:
http://www.flickr.com/photos/topaas/4827886041/sizes/l/in/set-72157624580881778/
En mijn foto's kun je hier zien:
image not available
roosmcd heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 26/07/2010 19:52 |
 |
|
|
|