|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 27/07/10 09:00 |
|
 |
ik heb dus een nieuwe peddel, een g-power dynamite (polo peddel)
en ik zou hem a.s. woensdag mee willen nemen naar de club.
ik ga er altijd met de fiets naar toe, en mijn ouders zijn nu ook niet thuis.
is het een dom idee om hem mee te nemen op de fiets? (als je weet dat ik 15 min fiets naar daar)
zo niet, enige tips??? |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Ben op 27/07/10 09:27 |
|
 |
Ik bond vroeger mijn peddel tegen de liggende buis van mijn fiets. Het blad achter lag op de bagagedrager en het blad voor hing gewoon ergens in de lucht tussen mijn voorwiel en mijn stuur.
Ik heb hem ook vaak genoeg in de hand gehouden (mee in de lengterichting van de fiets), maar dan ben je inderdaad wel windgevoelig.
Dus kortweg: Nee het is geen stom idee om met een peddel te fietsen.
Ben heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 27/07/2010 09:28 |
 |
| |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 27/07/10 17:10 |
|
 |
|
Een boot op d fiets?? Nooit door de politie tegengehouden geweest? Of mag dat? |
 |
| |
|
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
|
gepost door: michielv op 27/07/10 20:04 |
|
 |
joskelove schreef op 27/07/10 17:10:
Een boot op d fiets?? Nooit door de politie tegengehouden geweest? Of mag dat?
Waarom niet? Je moet wel uitkijken dat je niet echt gevaarlijke situaties veroorzaakt maar op zich kan het makkelijk. Zeker een poloboot, die is maar 3 meter. Een nog kleiner speelbootje onder de 2 meter is natuurlijk helemaal makkelijk. Let wel op dat je boot niet plots door de wind gevangen wordt en ineens dwars op de weg slaat. Dat is levensgevaarlijk voor passerend verkeer.
Het is wel een stuk lastiger dan een peddel weet ik uit ervaring, maar het kan wel.
|
 |
| If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 27/07/10 20:30 |
|
 |
maar ik dacht dat je met 2 handen moest rijden, want hier in België als je met 1 hand rijdt (als je nu belt of niet, smsn niet meegerekend, dat is zowiezo fout) kan je worden tegengehouden.
of is mijn kennis nu echt niet zo groot? |
 |
| |
|
|
|
gepost door: bjorri op 27/07/10 20:38 |
|
 |
Ik dacht altijd dat nederland stijf stond van de regels en dat in Belgie alles mocht. Sinds ik dit forum lees ga ik er toch anders over denken. Fietsen met twee handen, zeekajakken tot Bf3, niet door sluisen heen en dan van die onuitspreekbare platen op je boot...
|
 |
| http://kv-ossa.nl |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 27/07/10 20:52 |
|
 |
wel ik ben niet zeker als je echt met handen moet fietsen, zonder handen is natuurlijk strafbaar en smsn tijdens het fietsen ook, ik weet alleen niet als ik mijn boot op de fiets mag nemen.
trouwens, 15 min fietsen met een boot op je schouder, is dat wel te doen? |
 |
| |
|
|
lennart
www.kanoshop.nl
|
gepost door: lennart op 27/07/10 21:18 |
|
 |
15 min met kano kan. Althans ik vind het geen probleem , het hangt ook een beetje van de boot af, sommige liggen lekker op de schouder en andere zijn een drama. windkracht veel is vervelend zeker tegen. fietskar is fijn als je vaker kano's moet vervoeren per fiets , een karr voor een surfplank is dan handig. peddels is geen enkel probleem vastmaken aan de stang Of bij balhoofd en zadel als het een damesfiets is.
succes |
 |
| tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl |
|
|
|
gepost door: Ben op 27/07/10 23:06 |
|
 |
bjorri schreef op 27/07/10 20:38:
en dan van die onuitspreekbare platen op je boot...
Vooruit nog één keertje dan: "immatriculatie platen".
Dat komt uiteraard van het franse "immatriculation", wat in het Nederlands "registratie" of "inschrijving" betekent.
Als Nederbelg ben ik inderdaad blij verlost te zijn van al die zever.
Ben heeft dit bericht als laatste gewijzigd op 28/07/2010 10:35 |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Sen op 27/07/10 23:11 |
|
 |
Ik ben vroeger een keer aangehouden door de politie, toen ik met mijn freestyle kajak naar de vistrappen in Roermond fietste vanaf de club. We hadden onze kajakkleding toen al aan en onze helm al op. We werden aangehouden omdat het begon te schemeren en we ons licht aan moesten zetten. Uiteindelijk heeft die politieagent dat bij mij moeten doen omdat ik er zo 1,2,3 niet bij kon
Verder zeiden ze niets!
|
 |
| www.europagaaifreestyleteam.com - www.kajak.nl - www.europagaai.nl - www.sennaspiertz.com |
|
|
Northseakayak
|
gepost door: Northseakayak op 28/07/10 01:09 |
|
 |
Volgens de Belgische wegcode mag de bagage die wordt meegenomen op de fiets maximaal 0,50 m uitsteken. Een kajak met een aanhangwagentje vervoeren mag doch de breedte mag niet meer dan 0,75 m bedragen. Aan het aanhangwagentje moeten reflectors hangen. De bagage op het aanhangwagentje mag niet boven de fietsverlichting uitsteken zodat de verlichting zichtbaar blijft. Over de lengte wordt in de wetgeving niet gesproken doch de bagage op het aanhangwagentje mag ook niet verder dan 0,50 m uitsteken.
Zelf zou ik een kajak boven de 3 m niet meer per fiets vervoeren op een aanhangwagentje gezien het gevaar van omslaan door de wind. Een kajak dragen tijdens het fietsen is tevens verboden. Men moet steeds zijn vervoermiddel onder controle hebben.
Een peddel kan natuurlijk geen probleem vormen; bevestig hem aan de horizontale framebuis van de fiets. Je bent dan wettelijk in orde plus dat dit veel veiliger is. |
 |
| |
|
|
|
gepost door: Wilko op 28/07/10 11:15 |
|
 |
Ik heb enkele jaren met een karretje mijn boot en peddel van en naar de wekelijkse clubavonden vervoerd. Als je alleen de peddel wilt vervoeren dan was het naar mijn mening het makkelijkste om, als je fiets dat toestaat, de peddel evenwijdig aan de horizontale stang van het frame te bevestigen. Ik maakte gebruik van een elastische snelbinder met haken (hier ook wel "spin" en in het Duits ook wel "gummizug" genoemd)
Voor de kajak zelf kan ik een karretje aanraden, omdat je na 15 minuten over het algemeen wel last van je schouder begint te krijgen. Daarnaast is het wel zo veilig als je om je heen kunt kijken en beide handen aan het stuur kunt houden. Een beetje zijwind kan al best lastig worden als je maar met 1 hand kunt sturen terwijl de boot als zeil fungeert. :-)
Ik heb indertijd (16 jaar geleden) zelf een karretje gemaakt, maar dat is voor hedendaagse speelbootjes veel te lang:
|
 |
| Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen. |
|
|
joskelove
muhahahaha
|
gepost door: joskelove op 30/07/10 13:11 |
|
 |
ok, ik heb gedaan wat jullie aanbevolen, hem vastgemaakt aan mijn fiets.
dat is goed gelukt, zonder problemen er geraakt.
ik heb nog eens zitten rondkijken voor transport van boten zonder aanhangwagen.
ik vond dit in KS: NRS sherpa Harness. dit is enkel voor wildwaterboten (polo weet niet) maar het lijkt me wel handig.
toch blijft de vraag of dat zou lukken op de fiets... |
 |
| |
|
|
|