Nieuw op het forum?
Je kan je hier registreren! Wachtwoord vergeten?
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 31/01/05 17:24
Luitjes, wie heeft ervaring met droogpakken? Zover ik weet zijn er 1 & 2 delige pakken. Waarbij de laatste een broek wordt gecombineerd met een anorak. Wat ik belangrijk vind is het volgende;

- draagcomfort in kajak en kano (op je knieen zitten moet mogelijk zijn)
- gemakkelijk aan- en uittrekken (svp geen worstelpraktijken)
- duurzaamheid

Welke merken naast Yak en Prion zijn er?
Kanoritus; je zult er maar last van hebben!

Reacties (1 van 2 pagina's) Bekijk laatste reactie op deze pagina
spikey
gepost door: spikey op 31/01/05 17:55
Geen ervaring mee kan er dus niks over zeggen:
Behalve dat Hiko en Palm ook dry suits produceren.
verkijgbaar o.a. bij AB deze merken tussen 250 en 800 EUR
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 31/01/05 18:58

- duurzaamheid

Ik heb bij AB begrepen dat pakken je niet eeuwig droog houden. Lijkt me toch zonde van 350 euries als ie hooguit 3 jaar droog blijft. Zal bij intensief gebruik (ieder weekend bij mij) en in zout water nog wel wat korter zijn.

Verder heb je ook weer allemaal mooie (en dure) ademende materialen natuurlijk.

Maar echt ervaring met die dingen heb ik niet.

Let's Boogie baby!
lennart
www.kanoshop.nl
gepost door: lennart op 01/02/05 08:38
je ziet het steeds meer dus het zal wel fijn zijn. een beeetje duur, maar das tegenwoordig met veel kanospul.
tikken dat kan ik niet, www.kbt-katwijk.nl www.nirjhara.tk www.levitas.nl www.jumpteam.nl
Jur-re
gepost door: Jur-re op 01/02/05 08:48
he,

Ik heb sinds ruim een week een broek,
voor in het koude ww water en ga hem dit weekend ff proberen met een toertocht in Celle (Duitsland).

Ik zal nog wel ff latuh horen hoe het me beviel.

Jur
Updated!! http://www.diteweg.org
lieke
gepost door: lieke op 01/02/05 09:45
Hey!

Ik heb zelf een droogpak!
Ik blijf er vrijwel helemaal droog in! Soms klein beetje nat bij mijn rechterarm, maar dat komt doordat latex aan het verslijten is, maar dat is makkelijk te vervangen.
Ikb en het helemaal met je eens dat 350 euro veel geld is, maar ik kan je een droogpak echt aanraden, ik heb er erg veel plezier van.
Wat ik zelf gedaan heb is binnen het zeil wereld een tweedehands pak gekocht. Je hebt dan inderdaad geen dubbele schacht voor je spatzijl tussen te doen, maar ze zijn dan wel een stuk goedkoper. Ik trek er een cagdag overheen, waardoor ik ook geen water in mijn boot krijg.
Ik zou dus aanraden om bijvoorbeeld op marktplaats te zoeken!

Ik ken een aantal vrienden die zoeen palm droogbroek hebben, maar hier worden ze over het algemeen nog behoorlijk nat in. Het ovordeel is dan dat de wind tegen gehouden wordt, maar vanaf de bovenkant loopt er erg veel water in.
Ik hoop dat jullie iets aan de info hebben...

groetjes LIeke
www.robsonpaddles.de www.kanoshop.nl www.arthron.nl www.levelsixinc.com
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 01/02/05 13:22
Toffe tip! Ik ga direct zoeken.

Gr,

Nico
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 01/02/05 13:35
Ik weet niet of het wat is maar ik ga zeker informeren;

http://www.camonet.nl/producten.php?command=detail&id=182&navtree=41,43&exp=131|

Gr,

Nico
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 01/02/05 14:11

Als je er een hebt laat je ons wel ff weten wat het geworden is en of ie bevalt he?
Ik heb zelf namelijk ook eens in tweestrijd gestaan iets dergelijks aanteschaffen...

Let's Boogie baby!
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 01/02/05 21:26
Luuk,

Heb er inmiddels eentje besteld. Blijkt deze te klein te zijn dan kan Robèrt hem waarschijnlijk wel aan. Voor €70,- kun je bijna geen bult vallen.

Overigens spelen we met het idee een keertje te gaan brandingvaren (jawel, het is blijkbaar besmettelijk). Zal wel ergens in maart zijn als we onze boten weer terug hebben. Wellicht kun je ons dan wegwijs maken in de wondere wereld van het zoute water.

Gr,

Nico
Boogieman
Riot - Boogie
gepost door: Boogieman op 01/02/05 21:58
Voor €70,- kun je bijna geen bult vallen.

Da's inderdaat niet veel geld. Ben benieuwd hoe die bevalt.

Wellicht kun je ons dan wegwijs maken in de wondere wereld van het zoute water

YEehHah... anny time!

Pas maar op, als je er eenmaal aan begint blijft het kriebelen. (tenminste zo ging t bij mij.)

Let's Boogie baby!
iggy
gepost door: iggy op 08/02/05 20:01
Misschien al bij iedere droogpakgebruiker bekend, maar toch voor diegenen die het niet weten:

Het is belangrijk dat je na het gebruik van je droogpak, alle latex manchetten inwrijft met talkpoeder. Hierdoor gaan ze een stuk langer mee.
Als je dat niet doet gaat het rubber op den duur verteren, en scheuren.
Het is erg vervelend als je net voordat je wilt gaan varen je pak aantrekt en een van je manchetten (of kraag) scheurt. Op dat moment is je pak namelijk onbruikbaar, ga je er toch mee varen dan loop je het risico dat je pak (bij een eventuele zwempartij) helemaal volloopt en dat is, zeker in wildstromend water, geen pretje.

Dus als je met een droogpak op pad gaat:
Zorg dat je ook een extra pak (wetsuit) bij je hebt.
iggy
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 09/02/05 09:13
Boogieman schreef op 01/02/2005 21:58:
[...]

Da's inderdaat niet veel geld. Ben benieuwd hoe die bevalt.

[...]

YEehHah... anny time!

Pas maar op, als je er eenmaal aan begint blijft het kriebelen. (tenminste zo ging t bij mij.)

*grinnik* Dan moet je gewoon na afloop douchen, dan zit er geen zand in je t-shirt

If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Rocky
K-1 Rules
gepost door: Rocky op 09/02/05 10:01
Alternatief voor talkpoeder: latexverzorgings "siliconen-spul" uit de duikshop of waarschijnlijk makkelijker te vinden: de sexshop ;-)
Heb hier altijd mijn manchetten mee verzorgd en ben er zeer te spreken over.
Heb geen ervaring met talkpoeder dus of t beter, gelijk of minder is durf ik niet te zeggen.
http://rocky-kayaka.mybrute.com
Jur-re
gepost door: Jur-re op 09/02/05 15:10
Heb dit weekend me droogbroek aangehad, bevalt erg goed, ben helemaal droog.
Maar 1 punt, je neopreenschoenen zijn niet water dicht, wie weet daar een oplossing voor?

Jur
Updated!! http://www.diteweg.org
michielv
kajakjogger on http://www.start2paddle.n
gepost door: michielv op 09/02/05 15:24
Talkpoeder werkt uitstekend, is gewoon verkrijgbaar bij kruidvat/trekpleister/supermarkt (bij de babyspullen, ruikt nog lekker ook ). De eerste keer dat ik dat spul nodig had voor mijn drytop ging ik naar een ik geloof kruidvat (in Sliedrecht, even voor de context). Aangezien ik de weg niet wist vroeg ik naar een busje talkpoeder dus dat meisje achter de kassa vraagt waarvoor het is. Om onnodige uitleg te voorkomen (weet zij veel wat latex manchetten aan een drytop zijn) zeg ik dus: "voor latex kleding". Niet bij nagedacht natuurlijk wat dat eigenlijk betekende *LOL* Meisje met een enorme rode kop een busje talkpoeder gepakt en me veel plezier gewenst
If you make a boat and it floats pretty well, I'd say that's a damn good canoe
Stephen
Admin
gepost door: Stephen op 09/02/05 15:50
Hahaha..

En heb je er veel plezier aan gehad?
Kanoforummer
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 09/02/05 18:29
Inmiddels droogpak ontvangen. Helaas is één van de schoentjes gescheurd. Dus niet helemaal waterdicht tenzij ik met mijn voeten boven water blijf. Ach voor €70,- kun je ook niet alles verwachten. Ik heb 2 weken omruilgarantie. Alleen is dit de enige in mijn maat. Ik ga dus eerst maar eens informeren bij een duikshop of er normale manchetten aangezet kunnen worden ipv de schoentjes.

Sitrep will follow soon,

Nico
iggy
gepost door: iggy op 09/02/05 18:46
Jarre schreef op 09/02/2005 15:10:
Maar 1 punt, je neopreenschoenen zijn niet water dicht, wie weet daar een oplossing voor?

Jur

Er zijn ook latex droogsokken verkrijgbaar, bij sommige droogpakken zitten ze eraan vast maar ze zijn ook verkrijgbaar als losse sok, deze sluiten net als een droogmanchet om je been.
Je overlapt ze met de enkelmanchet van je broek en voila: Droge voetjes!!!
En voor het geval je je het afvraagt: Ja, er zijn ook waterdichte latex handschoenen, deze draag je over een binnenhandschoen van textiel.
iggy
Wilko
http://kayaker.nl
gepost door: Wilko op 09/02/05 22:33
Jarre schreef op 09/02/2005 15:10:

Jur

Jurre, aan sommige droogpakken kun je latex sokken laten zetten. Als je die een maat te groot neemt kun je er sokken onder dragen en een paar (grotere) neopreen schoentjes over heen doen ter bescherming.

Ik ben zelf altijd erg voorzichtig als het koud is en probeer mijn schoenen droog te houden, dat lukt heel aardig (alhoewel, soms, tot grote hilariteit van mijn kanogenoten, worden ze toch helemaal nat, maar dat is meestal alleen maar met, ehm, "hulp" van anderen... :-S).

Wilko

Wilko heeft dit bericht gewijzigd
Kijk ook naar de mogelijkheden, en niet alleen naar de beperkingen.
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 11/02/05 16:24
Vandaag is het pak naar de reparateur. Ik krijg maandag of dinsdag een prijsopgave van de benodigde wzh-en. Hoewel er nu schoentjes aanzitten heb ik liever 'normale' manchetten. Aangezien deze vrij kwetsbaar lijken. Vandaar liever losse sokken of blote voeten.

Dus ff duimen dat de prijs redelijk blijft; anders had ik net zo goed een nieuwe kunnen kopen.
Nico B
www.hobomaasafvaart.be
gepost door: Nico B op 24/02/05 17:04
Prijsopgave €85,- voor nieuwe mancheten ipv schoentjes en verdere plakwerkzaamheden. Ik geloof dat ik voor een prikkie op de eerste rang dacht te zitten, helaas.

Anyway, de Salm en de Amblève zullen binnenkort in elk geval warm en droog bedwongen worden.

Nico
Shtinky_puddin
gepost door: Shtinky_puddin op 24/02/05 17:16
michielv schreef op 09/02/2005 09:13:
[...]

*grinnik* Dan moet je gewoon na afloop douchen, dan zit er geen zand in je t-shirt

Grrrr Michiel loop je zo de flauwe opmerkingen voor mijn neus weg te kapen

www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl
Shtinky_puddin
gepost door: Shtinky_puddin op 24/02/05 17:20
nb01 schreef op 24/02/2005 17:04:
Prijsopgave €85,- voor nieuwe mancheten ipv schoentjes en verdere plakwerkzaamheden. Ik geloof dat ik voor een prikkie op de eerste rang dacht te zitten, helaas.

Anyway, de Salm en de Amblève zullen binnenkort in elk geval warm en droog bedwongen worden.

Nico

Wanneer ga je Salm varen? Waterstanden zijn weer wat aan het wegzakken... Het is in de Ardennen nog kouder dan binnenin een dooie eskimo die zijn hele leven in een ijsfabriek heeft gewerkt, dus je zult in ieder geval plezier van je droogpak beleven. Dat is, als je er droog in blijkt te blijven
www.kayak-keerwater.nl www.carsofcoolhaven.nl
mauty
www.rainchasers.com
gepost door: mauty op 24/02/05 19:12
Hallo

ik heb een 2e hands droogpak op de kop getikt, 100 euris.
Is mij erg goed bevallen, afgelopen week (boven Lesse)
Je blijft namelijk echt droog!!
Wel handig om absorberend zweetshirt te dragen.

Het is opverigens ook erg warm!!

Groeten Maud Ut Grun
Groetjes
Thomas
gepost door: Thomas op 24/02/05 21:33
logisch het het niet voor niks een droogpak
www.thomasmaij.nl ---- www.kajak.nl ---- www.kanoforum.nl
Advertentie:
Advertentie:
Promo:
© 2012 Kanoforum.